Jag skulle rekommendera att du går för en längre version. Rockern tar ju bort en del åkyta och Völkl är korta i längden. Men det beror lite på vilken åkstil du har, om du gillar att brassa på eller att ta det lite lugnare.
ABS:n är beprövad med stor framgång sedan många år och man vet med andra ord vad man får. Snowpulsen ska skydda nacken och se till att huvudet kommer till ytan, men samtidigt känns det lite obehagligt att huvudet blir fastklämt, vilket minskar chansen att undfly lavinen när du väl utlöst airbagen.
Det vore väl fantastiskt om Skistar som har lite ekonomiska muskler satsar i Hemavan. Då kanske man plockar fram den potential som flygplatsen och området kring Kobåset har. Det har ju inte hänt sådär jättemycket med liftsystemet sedan Strömma tog över. Dessutom har de inte gjort mycket för...
Jag har synfel och körde med linser när jag surfade under ett år i Australien. Mina gamla linser funkade inte, utan åkte i princip alltid ur när jag surfade. Med hjälp av en optiker i Oz lyckades jag dock hitta ett par som funkade och som i princip aldrig trillade ur.
I Norge har de utbildning till tindevegleder (bergsguide) http://www.nortind.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1&Itemid=1. Finns även i Sverige http://www.sbo.mountainguide.se/utbildning/index.htm
Nej, åk inte dit. Engelberg har dåliga pister vilket gör att det är skittråkigt om det inte har nysnöat, inget röj och brunniområdet är stängt i vinter.
Nja, du får dra till någon av glaciärerna i området för att hitta bra med snö. Oxtindarna är ett tips. Det finns en väg som går nästan ända fram till den glaciären (som endast är öppen på sommaren).
Ställer mig också frågande till Jarles kritik. Jag har kört med Duke hela vintern och inte haft några som helst problem med tjuvsläpp, utan bindningen känns mycket rejäl.