Val Thorens. Åldersgräns

Gurra1
7 inlägg
Gurra1 7 inlägg 3 år sedan

Drar till Val Thorens med grabbarna över v.8. Har aldrig varit där förut men är sjukt taggad. Tänkte kolla om någon har lite erfarenhet angående åldersgränser. Går det att köpa alkohol på tex spar? Leggar de på tex afterski? Vi ska fylla 17.

Svar

Olichor
189 inlägg
Olichor 189 inlägg 3 år sedan

Generellt sett så har det blivit hårdare i franska alperna.

Tveksam om dem leggar i mataffären etc. men på afterski och nattklubbarna är chansen betydligt större att ni blir leggade.

Avarell_Dalton
43 inlägg
Avarell_Dalton 43 inlägg 3 år sedan

Åker ned då jag med, åker med Langley. Hur åker ni? Ska fylla 50 men tar med legget för säkerhets skull big_smile

Aggelito
50 inlägg
Aggelito 50 inlägg 3 år sedan

Är nog inga problem på after ski & affärer men vakterna in till krogarna leggar oftast.

Gurra1
7 inlägg

Låter bra!
Har hört tidigare att affärerna oftast inte leggar men att däremot afterskin och nattklubbar är lite hårdare.
Vi får helt enkelt se.

Aggelito
50 inlägg

Gurra1 :

Låter bra!
Har hört tidigare att affärerna oftast inte leggar men att däremot afterskin och nattklubbar är lite hårdare.
Vi får helt enkelt se.

Va i Bad Gastein förra vintern då hälften av mitt kompis gäng var 17 och hälften 18. Färjan = 18. Mataffärerna leggar 50/50 typ. Borde inte va några problem. After ski och restauranger typ 12 års gräns. Men klubbarna på kvällarna var sten hårda på leg. Inte de mindre klubbarna men de populära, roliga med mycket folk.

Fred-o
246 inlägg
Fred-o 246 inlägg 3 år sedan

Fixa en grov gogglebränna och säg att du är säsongare.

Dza
1 inlägg
Dza 1 inlägg 3 år sedan

Var där förra året v.8 och de är stenhårda på både afterski och nattklubbar. De hade beslagtagit ca 500 falsklegg v.7..
I mataffärerna bryr sig de inte alls, mot förmodan att ni inte ser ut som 12.

Fred-o
246 inlägg
Fred-o 246 inlägg 3 år sedan

I matbutikerna får man handla vin och öl om man är 16. Vill man handla sprit så är det 18.

Heddious
1781 inlägg
Heddious 1781 inlägg 3 år sedan

Fred-o :

Fixa en grov gogglebränna och säg att du är säsongare.

+1.

(Förövrigt älskar jag att det skapas trådar i detta ämne vartenda år.)

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
Gurra1
7 inlägg

Låter som att det blir en lyckad resa även med alkoholen! Tack för alla trevliga svar, tror jag kör på solarium med goggles en vecka innan resan.

Bergkvistca
30 inlägg
Bergkvistca 30 inlägg 3 år sedan

Ni som nämnde bad gastein, ska dig V8, är de 18 på klubbarna? För enligt Sveriges radio så är all alkohol 16!
+ om de är 18 på klubbarna, vart fixar man falsklegg? Är 17 & blir 18 om ngn månad haha..

Aggelito
50 inlägg

Bergkvistca :

Ni som nämnde bad gastein, ska dig V8, är de 18 på klubbarna? För enligt Sveriges radio så är all alkohol 16!
+ om de är 18 på klubbarna, vart fixar man falsklegg? Är 17 & blir 18 om ngn månad haha..

Va som sagt där förra vintern. Alkohol är inga problem o komma in på men det var svårt o komma in på de bästa ställena som silver bullet, haegblomms med mera. Vi lyckades ett par kvällar men ni kommer ha garanterat kul ändå.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook