För korta skidor?

nylundarens
15 inlägg
nylundarens 15 inlägg 3 år sedan | Senast ändrad linus_bike (3 år sedan)

Tror ni att 141 skidor är för kort för en som är 165? Väger typ 70 kg och åker hyfsat bra i pister och park. smile

Svar

snej
Online 788 inlägg
snej 788 inlägg 3 år sedan

Spontant, ja det är nog för kort. Det finns dock en del mer som är intressant att veta för att kunna ta ställning.

Vikt?
Åkskicklighet?
Typ av skida?

//jens

Salomon/Atomic Citera
nylundarens
15 inlägg
nylundarens 15 inlägg 3 år sedan

snej :

Spontant, ja det är nog för kort. Det finns dock en del mer som är intressant att veta för att kunna ta ställning.

Vikt?
Åkskicklighet?
Typ av skida?

//jens

Väger typ 70 kg och åker hyfsat bra i pister och park. smile

snej
Online 788 inlägg

Skulle personligen inte drömma om att åka på ngt kortare än kroppslängd med de specarna.

Åker i dagsläget ingenting under 180cm frånsett mina gamla puckelsmiskare på 177cm. Är 172/60kg.

//jens

Salomon/Atomic Citera
nylundarens
15 inlägg
nylundarens 15 inlägg 3 år sedan

snej :

Skulle personligen inte drömma om att åka på ngt kortare än kroppslängd med de specarna.

Åker i dagsläget ingenting under 180cm frånsett mina gamla puckelsmiskare på 177cm. Är 172/60kg.

//jens

Tror du att 169 är för långa? smile

snej
Online 788 inlägg

linus_bike :

snej :

//jens

Tror du att 169 är för långa? smile

Sannolikt mkt bättre iaf.

Salomon/Atomic Citera
Macksey
14 inlägg
Macksey 14 inlägg 3 år sedan

jag kör park med mina k2 domain som är ca 164cm, och jag är ca 179. med parkskidor anser jag att skidorna ska va ungefär till hakan när man står upp.

OEngstrand
52 inlägg
OEngstrand 52 inlägg 3 år sedan

Kör på 184cm samt 189cm och är 175cm/81kg. Kroppslängd minmum om du inte ska köra park. Då kan du köra kroppslängd -10 cm kanske?

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook