Parketikettt

aSkier
26 inlägg
aSkier 26 inlägg 3 år sedan

Vad tycker ni är ok o inte ok i parken?
Med den kreativa åkningen uppstår bitterhet vid inbrytning i ens line och är det ok att vaxa en rail som privatperson i den kollektiva parken.
Är det ok att sitta på en rail som många andra troligtvis vill köra på, är det bara att be dem att flytta på sig?
Har de som bara åker omkring i parken och hoppar på railkickers rätt att vara där, alla måste ju börja nånstans?.
En annan grej, är det ok vid köbildning att åka själv i bygelliften för man inte känner någon annan i kön?
Har åkt park länge men aldrig riktigt funderat på vett och etikett förrän jag höll på att ha ihjäl en hjälmfoting i pink park, Lindvallen.
Detta är inga påståenden utan frågor öppna för diskussion och kom gärna med egna påståenden och frågor.

Svar

Bertan
136 inlägg
Bertan 136 inlägg 3 år sedan

för det första ska man inte snakea i kön. Alla väntar på sin tur att åka. Enligt mig är det inte okej att någon sitter på något av alla features i parken och när det kommer till liften borde alla enligt mig åka 2 och 2. Det kan vara svårare för två snowboardåkare som båda kör regular samt goofy att ta sig upp med liften.

När det kommer till kidsen som hoppar på alla railkickar startar ett dilemma för mig. De som åker på det viset är otroligt störande men när jag var lite körde jag likadant som de gör, och jag tyckte det var riktigt roligt. Om ett tonårsgäng med alldeles förstora hoodies skulle säga till mig att jag inte skulle åka i parken skulle jag högst troligen idag inte åka park idag.
Så låt kidsen hoppa på railkickarna, det är första stegen in i jibbingvärlden och på att de har lika roligt, om inte roligare än vad du har när du shreddar i parken.

linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 3 år sedan

Som inbiten parkåkare i Åre så skulle jag vilja svara som såhär.

Vax är inte okej.

Sitta på rails är INTE okej.

Hoppa på railkickers är väl okej, det största problemet är dock att de som håller på med dessa har oftast samma periferiseende och verklighetsuppfattning som en 5 årig kickbike åkare i en skatepark vilket gör att dom oftast är i vägen och farliga av den anledningen...

Vid lång köbildning är det inte okej, är kön på typ 10 pers så är det okej att åka själv

jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 3 år sedan

säger som min mamma alltid sagt:

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad.

Har man det med sig i bakhuvudet när man åker i parken så skulle alla problem lösa sig själva.

Det gäller även för världen i stort och alla dess problem.

/Jesper

Ill be back Citera
KaitsuH
568 inlägg
KaitsuH 568 inlägg 3 år sedan | Senast ändrad KaitsuH (3 år sedan)

Bertan :

för det första ska man inte snakea i kön. Alla väntar på sin tur att åka. Enligt mig är det inte okej att någon sitter på något av alla features i parken och när det kommer till liften borde alla enligt mig åka 2 och 2. Det kan vara svårare för två snowboardåkare som båda kör regular samt goofy att ta sig upp med liften.

När det kommer till kidsen som hoppar på alla railkickar startar ett dilemma för mig. De som åker på det viset är otroligt störande men när jag var lite körde jag likadant som de gör, och jag tyckte det var riktigt roligt. Om ett tonårsgäng med alldeles förstora hoodies skulle säga till mig att jag inte skulle åka i parken skulle jag högst troligen idag inte åka park idag.
Så låt kidsen hoppa på railkickarna, det är första stegen in i jibbingvärlden och på att de har lika roligt, om inte roligare än vad du har när du shreddar i parken.

Ett tips för parkåkare: ni kan ju ta er upp switch i liften! Jag som åker regular går alltid switch, om jag hamnar i samma liften med någon annan, som också åker regular. Så är det mycket lättare att prata tillsammans, och känns inte så bögigt.

KaitsuH Citera
linder
3475 inlägg
linder 3475 inlägg 3 år sedan

KaitsuH :

Ett tips för parkåkare: ni kan ju ta er upp switch i liften! Jag som åker regular går alltid switch, om jag hamnar i samma liften med någon annan, som också åker regular. Så är det mycket lättare att prata tillsammans, och känns inte så bögigt.

Fast ankaret är ju rätt brett så om man inte båda står och slickar mitten blir det bra mycket mindre mysigt ... eller som du nu vill kalla det "bögigt" tongue

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook