Salt Lake City, Snowbird mfl - Hur sent på säsongen?

janne73
27 inlägg
janne73 27 inlägg 3 år sedan | Senast ändrad janne73 (3 år sedan)

Hej,
Nån som vet hur sent på säsong det är nån mening att skida i SLC - om man råkar ha vägarna förbi...
Även om man får nöja sig med pist?
Slutet april? Början på maj?

Svar

liedholm
117 inlägg
liedholm 117 inlägg 3 år sedan

En bra säsong ända in i juni utan problem i snowbird. Vissa somrar "måste" de stänga då det är fler som skadar sig än patrullen kan hjälpa åt gången. Men snö finns länge

janne73
27 inlägg
janne73 27 inlägg 3 år sedan | Senast ändrad janne73 (3 år sedan)

Tack för svar @liedholm.
Är det Snowbird som är bäst?
All info är välkommen om du orkar skriva. Kommer vara i SLC första veckan i maj och som skidtok tänkte jag ju direkt tanken att åka skidor på helgen. Bergen ser ju riktigt fina ut.
Hur tar man sig från downtown till Snowbird enklast?

shonten
65 inlägg
shonten 65 inlägg 3 år sedan

@janne73
Det går bussar från SLC upp till både big- och Little cottonwood canyons, då hoppar du av på valfri skidort.

Om du ska åka mer än 3 dagar så finns SLC superpass, som gäller på alla 4 orterna i båda Canyons. Brukar gå att köpa via ditt hotel/motel till schysst pris. Du åker även gratis skidbuss på detta pass.

PeterSepp
16 inlägg
PeterSepp 16 inlägg 3 år sedan

Alta är mycket bättre enligt mig...va där i vintras och det va magiskt.
Brighton e också bra men ganska flackt men rolig åkning.

Peter

janne73
27 inlägg
janne73 27 inlägg 3 år sedan

shonten :

@janne73
Det går bussar från SLC upp till både big- och Little cottonwood canyons, då hoppar du av på valfri skidort.

@shonten, verkar som vanliga bussarna (Utah Transit Authority, UTA) slutar gå den 6:e april.
Du vet inte hur man tar sig till snowbird med alternativ? Helst en fredag kväll. Hyra bil verkar lite meckigt för en helg.
Från Snowbird till Flygplatsen verkar finnas shuttle service. Kanske får man ta sig downtown till airport, för att sen ta shuttle wink Känns ju dock onödigt.

Halvsmurfen
161 inlägg
Halvsmurfen 161 inlägg 3 år sedan

Fråga på de amerikanska forumet epicski.com så får du säkert ett bra svar. Lite äldre klientel som brukar vara civiliserade.

shonten
65 inlägg
shonten 65 inlägg 3 år sedan

Sorry @janne73, jag klarade mig på buss och Airport shuttle till mitt hotell då jag var där. Finns parkeringar vid ingången till båda Canyons, kanske kan man åka buss dit och sticka ut tummen.

janne73
27 inlägg

Tack för tipsen!

janne73
27 inlägg

PeterSepp :

Alta är mycket bättre enligt mig...va där i vintras och det va magiskt.
Brighton e också bra men ganska flackt men rolig åkning.

Peter

Ja, men Alta stänger i slutet av April. Snowbird håller öppet (i alla fall på helger) hela maj tror jag.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook