Säsongskompis?

maliina
16 inlägg
maliina 16 inlägg 2 år sedan

Hallå!
Tänkte göra nästa säsong på något göttigt ställe I alperna. Det blir min första säsong och jag är lite vilsen..
Då mina vänner är mer för värme så tänkte jag ta mitt pick och pack och åka iväg själv men det hade vart kul att snacka med folk som går I samma tankar som jag, kanske till och med kunna slå oss ihop ett gäng för delat boende eller liknande.
Såå.. Hur går era tankar för vintern? Tips på var man får bästa säsongen om man är ute efter bra åkning men heller aldrig bangar party?
Även: Vad är bra att ha fixat innan man åker ner? Boende? Jobb?

Svar

Sepp
30 inlägg
Sepp 30 inlägg 2 år sedan

Halloj!

Största frågan är ju vad du har tänkt att vara och vart du ungefär vill jobba och boende får du ju ta efter du har valt vart du ska vara någon stans.

Bara bränna, jävla idioter Citera
maliina
16 inlägg
maliina 16 inlägg 2 år sedan

Det star mellan Frankrike och Österrike, vet inte var det är lättast att få jobb osv men är öppen för vart det blir någonstans.
När tror du att man behöver börja söka jobb osv för att inte riskera att stå utan sen när säsongen startar?

hannathomas
168 inlägg
hannathomas 168 inlägg 2 år sedan

Hej Maliina

Vi på Johns Restaurant Val Thorens går igang med at rekrutterer nu her til juni vi har masser af jobs at tilbyde! Jobbet er med boende. Om ikke man vil arbejde kan vi også hjælpe med sengepladser, vi har lidt i overskud som vi lejer ud.

Er der ellers noget du undre om en ski season eller hvordan det er at bo i Val Thorens har jeg säsongat her i 15 år så jeg har prøvet det meste og vil meget gerne svare på spørgsmål så skriv mig en pm om der er noget.

Om du vil sende et cv/ ansøning send det på fogsgaard@yahoo.com

Oskar_M
3 inlägg
Oskar_M 3 inlägg 2 år sedan

Tjena!
Jag är också taggad på en första säsong i vinter. Har lite samma situation som dig fast mina vänner är lite tråkigare och vill vara hemma och jobba tongue Har en polare som var i st anton i vintras han rekommenderade det starkt! Verkar vara grymt mycket säsongare och bra skidåkning/fest/stämning, så det har jag siktat in mig på. Söker också boende/jobb men det skulle vara kul om man kunde dra ihop ett gäng att kanske dela boende eller hoppa in nånstans smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook