Letar kompisar till säsongen 16/17

jonbor
4 inlägg
jonbor 4 inlägg 2 år sedan

Hallå eller! Vi är två goa grabbar från Göteborg som tar studenten nu i juni. Vi tänkte spendera nästa vinter i Val d'Isere eller Tignes. Vi har googlat lite och har kommit fram till att det blir billigast att bo 4 och det är ju också kul att träffa nytt folk. Vi letar efter två sköna människor som älskar skidåkning men heller aldrig bangar en bra fest. Har några olika lägenheter på g men vågar inte boka innan vi hittat 2 till sambos. Hör av er om ni är sugna så kan vi snacka mer.

Svar

JulianKrone
5 inlägg
JulianKrone 5 inlägg 2 år sedan

Tjena!

Jag och min sambo har också siktat in oss på Val d'isere nästa säsong.
Har precis som ni kommit fram till att ju fler desto billigare.

Vi är just nu 23/24 år gamla , bosatta i Lund och kommer i vinter att båda ha tagit universitetsexamen.
Om det dessutom blir bil ner så har vi båda körkort så man kan splitta körningen smile

Som det ser ut nu så kommer vi dock inte kunna åka ner innan mitten av Januari, men tänker isf stanna säsongen ut.

Vad för lägenheter har ni hittat? Skicka gärna PM så kan vi snacka mer om du inte tycker vi verkar för gamla wink

LisaRing
2 inlägg
LisaRing 2 inlägg 2 år sedan

JulianKrone :

Tjena!

Jag och min sambo har också siktat in oss på Val d'isere nästa säsong.
Har precis som ni kommit fram till att ju fler desto billigare.

Vi är just nu 23/24 år gamla , bosatta i Lund och kommer i vinter att båda ha tagit universitetsexamen.
Om det dessutom blir bil ner så har vi båda körkort så man kan splitta körningen smile

Som det ser ut nu så kommer vi dock inte kunna åka ner innan mitten av Januari, men tänker isf stanna säsongen ut.

Vad för lägenheter har ni hittat? Skicka gärna PM så kan vi snacka mer om du inte tycker vi verkar för gamla wink

Hej!

Jag är i lite precis samma sits som er! Tar examen i vinter så kan inte åka ner förrän i mitten av januari. Är dessutom ännu äldre, just nu 25, så att ni är gamla är inga problem wink Vill försöka jobba lite men främst satsa på skidåkning. Är verkligen sugen på Val d'Isere men Revelstoke i Kanada finns också som alternativ. Hör av er om ni är intresserade av att pratas mer!

Macket
4 inlägg
Macket 4 inlägg 2 år sedan

jonbor :

Hallå eller! Vi är två goa grabbar från Göteborg som tar studenten nu i juni. Vi tänkte spendera nästa vinter i Val d'Isere eller Tignes. Vi har googlat lite och har kommit fram till att det blir billigast att bo 4 och det är ju också kul att träffa nytt folk. Vi letar efter två sköna människor som älskar skidåkning men heller aldrig bangar en bra fest. Har några olika lägenheter på g men vågar inte boka innan vi hittat 2 till sambos. Hör av er om ni är sugna så kan vi snacka mer.

Hallå vi håller också på att leta lite lägenhet i Val D Siere. Vilka sidor du användt för att hitta dem?

gabrielabbe
8 inlägg
gabrielabbe 8 inlägg 2 år sedan

Tjenare!
Jag skulle också kunna tänka mig en säsong med er grabbar från götet, var kvittar, bara det är ett skönt ställe i alperna! Just nu är jag ensam men söker nytt folk som också vill göra en säsong. Min tanke är ju att framförallt hänga i backen på dagen & baren på kvällen, men även jobb har jag tänkt mig!
Är själv en snubbe ifrån söder, Helsingborg och tog nyss studenten så är 19 år nu.

Hör gärna av er till mig ifall jag skulle få passa in så kan vi absolut snacka mer!

Med vänlig hälsning,
Gabriel A

martinwahlstrom
4 inlägg
martinwahlstrom 4 inlägg 2 år sedan

Hejsan!

Jag är en kille på 19 år från Uppsala. Är riktigt sugen på att säsonga i Alperna och åka massor av skidor, jobba lite och festa på kvällarna. jag är taggad på att bo med andra så det blir roligare! Hör gärna av er på PM:)

// Martin

Spaggen
6 inlägg
Spaggen 6 inlägg 2 år sedan

Kille 27 år, vill ha härliga människor att åka med. Alperna i vinter och tura norden på vårkanten.
Offpist / Tura är det jag strävar efter.

Planerar att jobba i Sverige men har full flexibilitet på när jag kan vara ledig, så om någon vill prova och köra efter puder larm i vinter kan det vara skoj wink

SolveigE
3 inlägg
SolveigE 3 inlägg 2 år sedan

Hej, är en tjej från Göteborg som också precis har tagit studenten och är sugen på en säsong. Har siktat in mig främst på Val Thorens och Val D'Isere just för åkningen och utelivet. Skriv gärna här eller på FB om ni fortfarande behöver fylla ut en plats i ert rum:))

https://www.facebook.com/solveig.edblad

sebhahn
124 inlägg
sebhahn 124 inlägg 2 år sedan

Hej! Är också inställd på säsong! Grundtanken var Chamonix men är öppen för annat också. Tog precis studenten i Stockholm! Letar boende & kompisar, hör av er om ni behöver fylla ett boende!!
// Sebastian Hahn

hannathomas
168 inlägg
hannathomas 168 inlägg 2 år sedan

Hej!

Vi på Johns Restaurant Val Thorens går igang med at rekrutterer nu her til juni vi har masser af jobs at tilbyde! Jobbet er med boende. Om ikke man vil arbejde kan vi også hjælpe med sengepladser, vi har lidt i overskud som vi lejer ud.

Er der noget i undre som en ski season eller hvordan det er at bo i Val Thorens har jeg säsongat her i 15 år så jeg har prøvet det meste og vil meget gerne svare på spørgsmål så skriv mig en pm om der er noget.

Om i vil sende et cv/ ansøning send det på fogsgaard@yahoo.com

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook