Alla som vill säsonga, räck upp en hand!

linreg
1 inlägg
linreg 1 inlägg 2 år sedan

Hejhejhej!big_smile

Jag heter Linn, är 20 år gammal från Göteborg och oändligt sugen på att göra en säsong på någon trevlig skidort nu till vintern.
Som säsongare är jag helt oerfaren men väldigt öppen för det mesta (ort, boende, jobb, festligheter osv) och nu letar jag med ljus och lykta efter människor att bolla erfarenheter och ideer med.

Som det ser ut just nu är jag säker på att jag vill till alperna, åka massa skidor(obv) och jobba lite men det är typ det. Jag kör troligtvis solo så om det är någon som har några tankar/tips, vill slå samman, dela boende osv. hör bara av er! Tveka inte en sekund!

Tjing!

Svar

bergmancalle
3 inlägg
bergmancalle 3 inlägg 2 år sedan

linreg :

Hejhejhej!big_smile

Jag heter Linn, är 20 år gammal från Göteborg och oändligt sugen på att göra en säsong på någon trevlig skidort nu till vintern.
Som säsongare är jag helt oerfaren men väldigt öppen för det mesta (ort, boende, jobb, festligheter osv) och nu letar jag med ljus och lykta efter människor att bolla erfarenheter och ideer med.

Som det ser ut just nu är jag säker på att jag vill till alperna, åka massa skidor(obv) och jobba lite men det är typ det. Jag kör troligtvis solo så om det är någon som har några tankar/tips, vill slå samman, dela boende osv. hör bara av er! Tveka inte en sekund!

Tjing!

Hej Linn! Jag heter Calle och är 20 år ifrån Halmstad, är också intresserad av att göra en säsong nu till vinter, spelar ingen större roll var men helst alperna med bra skidåkning i fokus, Skulle också vilja dela boende med någon/några och eventuellt jobba lite för att man inte ska bli helt pank där nere mvh

Andreos
12 inlägg
Andreos 12 inlägg 2 år sedan

Jag och en polare (22 och 23 år) ska till Österrike i vinter har vi bestämt. Saalbach eller St.Anton tror vi. Alltid kul att ha lite vänner när man kommer ner. Vi utgår från Göteborg big_smile

Sepp
30 inlägg
Sepp 30 inlägg 2 år sedan

Jag är 19 år från götet och ska också iväg i vinter men vart har du tänkt att åka, Österrike? Frankrike? Schweiz? Jag har tänkt att jag ska till StAnton och 100% fokus på skidåkning, du kan höra av dig om du vet mer lite längre fram.

Bara bränna, jävla idioter Citera
gabrielabbe
8 inlägg
gabrielabbe 8 inlägg 2 år sedan

Tjenare!
Jag är en 19årig kille från Helsingborg och vill verkligen iväg och göra en säsong i vinter! Har ingen erfarenhet av säsonga utan bara veckor hit och dit!
Jag är öppen för det mesta, skidort, skidåkning/fest osv, bara att ta kontakt med mig så kan vi snacka därifrån, vem som helst som är sugen!

Mvh,
Gabriel

arvidssonsanna
5 inlägg
arvidssonsanna 5 inlägg 2 år sedan

Tja! Jag är en 19årig tjej som precis har tagit studenten. Jag och en kompis hade egentligen tänkt att säsonga i St Anton till vintern men nu har hon bangat pga pojkvän. Så nu står jag här i valet och kvalet om jag ska våga åka själv eller inte. Därför är jag väldigt öppen för förslag så om någon vill snacka mer så hör av er smile /Sanna

Viiktoorr
8 inlägg
Viiktoorr 8 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad Viiktoorr (2 år sedan)

Tjena! Jag är en 19årig kille som är ordentligt taggad på en säsong i alperna! Jag är främst sugen på Val D'isere i France eller St. Anton och har en kompis som är lite osäker om han vill med men annars åker jag själv. Är lite osäker på hur man fixar boende osv och vad som är billigast. Bor gärna med fler så att man får lite nya kompisar där nere. Skicka gärna ett PM om någon av er har plats över!

// Viktor

Almayao
3 inlägg
Almayao 3 inlägg 2 år sedan

HEJ! Jag och min kompis ska säsongs i Chamonix (I frankrike) Vi är 20 och 21, Vi är också helt oerfarna på säsong men är fett taggade på allt som har med säsong att göra! Om Cham blir din destination kan du ju höra av dig till mig så kan vi snacka lite!

- Alma

cajsahemstrom
2 inlägg
cajsahemstrom 2 inlägg 2 år sedan

Hej hej! Jag är supersugen på franska alperna, allra helst Val Thorens, någon mer som kollat på det? Tog studenten förra rået och varit i Paris sedan dess men inte sugen på universitetet än och har alltid velat säsonga smile

EGS-Larsson
1 inlägg
EGS-Larsson 1 inlägg 2 år sedan

Tjenare. Jag heter Simon, är 22 år och har liknande planer som du. Jag skulle gärna hitta några att dela ett boende med. Jobba är ingenting som jag har som prio 1 direkt men tar det lite som det kommer, vill få ut så mycket av åkningen som möjligt.

Hör gärna av dig.

Simon

martinwahlstrom
4 inlägg
martinwahlstrom 4 inlägg 2 år sedan

Hejsan!

Jag är en kille på 19 år från Uppsala. Är riktigt sugen på att säsonga i Alperna och åka massor av skidor. Vill också festa och troligen jobba lite så man inte blir helt pank. bor gärna med flera andra så det blir billigare och roligare!
Hör av dig på PM så kan vi snacka mer om det:)

// Martin

lisaafklint
2 inlägg
lisaafklint 2 inlägg 2 år sedan

Hej!

Jag är en tjej på 18 år ifrån Göteborg och är jätte sugen på att säsonga någonstans. Har funderat mycket på St Anton men är öppen för det mesta. Vill åka en massa skidor samt försöka jobba lite om man hinner. Bor gärna med flera andra, känns roligare och billigare på så sätt. Hör gärna av er.

Lisa

Elin96
1 inlägg
Elin96 1 inlägg 2 år sedan

Hej!
Heter Elin och är från Stockholm. Tog studenten förra året och är supersugen på en säsong i förmodligen franska alperna opch skullle helst vilja kombinera med något jobb som tillåter myycket skidåkning. Ser just nu ut som att jag åker ensam, men vi verkar ju vara flera som gör det:) hörs gärna av personligen!

/Elin

linnhoijepettersson
5 inlägg
linnhoijepettersson 5 inlägg 2 år sedan

Tjena Linn!

Jag heter också Linn, fast är 21 år gammal och även jag från Göteborg. Jag drar till Chamomix i början av december och kör en full säsong ut. Åka skidor står högst upp på listan men har skaffat mig ett jobb så blir några dagar av det varje vecka också, festandet i Cham kommer man inte ifrån så det blir det också. Riktigt glad tjej med pondus som gillar att hitta på saker och ting:D

Letar också efter härliga roomies att bo med och pumpa puder med så hör av dig om det låter lockande:)

https://www.facebook.com/linn.pettersson.73

Vaktis
13 inlägg
Vaktis 13 inlägg 2 år sedan

Tjena! Är en grabb på 20 år från Uppsala som letar säsongspolare. Körde en säsong i Bad Gasten 15/16 men jag tänkte prova på något nytt denna säsong. Har mest siktat in mig på St Anton eller Mayrhofen. Har väl tänkt att pumpa puder så ofta det går och festa ungefär lika mycket. Släng iväg ett meddelande om du är intresserad!

https://m.facebook.com/ville.anjou

melkerolsen1
1 inlägg
melkerolsen1 1 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad melkerolsen1 (2 år sedan)

Hallå! Är en 19-årig grabb från Norrland som är sjukt sugen att dra ner till Österrike. Är dock lite oerfaren kring detta mottar gärna tips och personer som vill slå följe. Är öppen både för party och skidåkning! Hör gärna av dig!

sofiasvanq
7 inlägg
sofiasvanq 7 inlägg 2 år sedan

Tja!

Jag och min kompis är taggade på en säsong i Verbier. Ser att det finns ett liknande intresse här också?
Förutom att skidåkningen, festandet och jobben är bra är det även bra sammanhållning mellan alla seasoniares eftersom Verbier inte är allt för stort.

För dem som är taggade på Verbier? Hojta gärna till i denna tråd:
https://www.freeride.se/forum/thread.ph … 5#r1075766

Claraa
8 inlägg
Claraa 8 inlägg 2 år sedan

Hallå!
Här såg jag det fanns många sugna säsongare och jag är en av er!
Jag heter Clara och kommer från Örnsköldsvik. Är sjuukt sugen på en vinter i alperna. Vet bara inte var jag vill åka någonstans, hur jag ska bo, eller ifall jag ska jobba.

Söker skidpolare som föredrar puder framför pist men med respekt för bergen. Jag är 20 och kommer att dra iväg själv, någon som har några tips eller förslag hör gärna av er till mig!

Clara Eriksson
https://www.facebook.com/annaclaraisabeleriksson

brunnen
24 inlägg
brunnen 24 inlägg 2 år sedan

Väcker upp tråden lite!

Jag är galet sugen på att säsonga i alperna också, vart spelar inte så stor roll, Älskar att åka skidor men har bara varit i alperna en gång (Sölden). Gillar även att festa (såklart) winkwink

Är en glad grabb på 20år från Göteborg och är öppen för förslag. Har aldrig säsongat innan kan tilläggas, så är sugen på att dra ihop ett gäng och åka ner tillsammans för att hitta boende osv! hojta till om ni har plats över och vart ni ska, eller om du är ensam och känner samma som jag!!
Ha de gött

PM här eller via FB
https://www.facebook.com/olajohansson96

hannathomas
168 inlägg
hannathomas 168 inlägg 2 år sedan

Hej
om i leder efter en seng i val thorens kan jeg hjælpe dig vi på johns restaurant har lidt senge i overskud som vi ikke skal bruge til vores staff sådan en kan du leje.
En seng for hele season 16/17 koster 2300 euro og 400 i depositum. Man bor i lejligheder med 5 personer i hver og de ligger meget centralt i byen til både pist og natteliv.
Om i har nogle spørgsmål ang seng og lejlighed er du velkommen at kontakte mig på mail fogsgaard@yahoo.com

Om i er intresseret i jobs kan i også sende mig en ansøgning.

På forhånd mange tak

AmandaNilsson
5 inlägg
AmandaNilsson 5 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad AmandaNilsson (2 år sedan)

Tjenixen!

Riktigt säsongsugen tjej här. Jag heter Amanda, är 19 år och kommer från Kalmar. Då jag inte har några lika skidgalna nära vänner här i Småland så tänkte jag dra på en säsong i St.Anton själv. Skulle dock egentligen väldigt gärna vilja dra med någon/några och bor gärna med flera. Finns det hjärterum, så finns det stjärterum!

Har aldrig säsongat innan, men är sugen på nya äventyr. Vill åka MYCKET skidor, jobba kanske lite och ha sjukt kul med allt vad det innebär. Boende vet jag inte än om jag ska fixa innan jag åker eller på plats. Har fått lite olika rekommendationer från vänner som säsongat innan. Är någon sugen på att hänga på eller om några skulle ha plats och vill ha me en till, så får ni mer än gärna höra av er.

https://www.facebook.com/amanda.nilsson.1291

Kram Amanda Nilsson

mmmmmbro
2 inlägg
mmmmmbro 2 inlägg 2 år sedan

Hejhej! Vi är två 19åriga tjejer från Stockholm och Göteborg som tänkte dra en säsong i Chamonix, vi tänkte åka ner början av december och stanna till april. Jag tänkte jobba men min kompis ska plugga franska och mest åka skidor och festa. Vi båda är taggade på en massa festande, bra skidåkning och att lära känna massa nya härliga människor! Vi letar boende för fullt så släng iväg ett PM om ni är sugna på samma grejer!

/Maja Brogårdh

Astockinger
12 inlägg
Astockinger 12 inlägg 2 år sedan

Halloj!
Jag och en polare går i tankarna om att säsonga i St:Anton eller Val'Disere. Vi har tidigare gjort en säsong i Chamonix och tänkte om vi skulle dra ihop ett skönt gäng och dela beonde med även denna säsong. Vi är två avslappnade grabbar som gillar puder och bärs. I Chamonix bodde vi 4 personer i en lägenhet vilket fungerade bra med städning och matlagning.

Så, är du lika taggad inför en säsong som vi är!? Dra iväg ett meddelande på Facebook eller ett PM här på Freeride så hörs vi.

Mvh
Andreas

Ingen kommer ihåg en fegis - FHSBC Citera
Daxel
6 inlägg
Daxel 6 inlägg 2 år sedan

Tjo!
Jag och min polare ska ta en paus från studierna och har spanat in St Anton. Vi hade tänkt att åka ner i mitten av Januari till mitten av Mars. Första prio för oss är att pumpa puder men också festa och ha det gött! Så nu har vi tagit tummen ur röven och söker efter boende. Om ni har tips eller själva söker rumskamrater så skicka gärna ett PM.
Tack och bock!

idaho_per
20 inlägg
idaho_per 20 inlägg 2 år sedan

Hello!
Om någon är sugen på Val Thorens så har jag en liten lägenhet jag köpte för några år sedan som jag nu hyr ut.

Det är en 2-bäddslägenhet på ca 14 m2 med eget kök och badrum, ligger i
byggnaden Neves vilket är där nästan alla säsongare bor. 5000 euro för hela säsongen.

Hör av dig om ni är intresserade, riktigt bra pris nu!!

https://www.freeride.se/img/photo/n/6d7f686a4b8e5391b470038e890f5de9.jpg

Hjälper gärna till med att fixa säsongsboende i Val Thorens, maila mig på per.mann.selander@gmail.com :) Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook