Vakuum eller formgjuta?

orrpan
2 inlägg
orrpan 2 inlägg 2 år sedan

Hej, tänkte göra en storinvestering på pjäxor så jag får något för mina hobbitfötter som fungerar smile

Har någon lite åsikter angående vad som är bäst?
Har rätt små fötter men breda, och har haft nageltrång så måste meckas lite extra där !

Tittade på Fisher Vaccuum Ranger

Svar

havreboll
1047 inlägg
havreboll 1047 inlägg 2 år sedan

Har inte testat formsprutat men kört med ranger sedan första modellen. Första modellen var för mjuk i platsen och sprack samt att innerskon gick ut sig på 30 dagar. Den nya modellen jag fick på garanti har varit guds gåva till mina fötter och jag ångrar inte en sekund de 6500 jag betalade.

orrpan
2 inlägg
orrpan 2 inlägg 2 år sedan

Najs! Formas båda inner- och ytterskon när man "pressar" dem? Gjorde du det i en butik i stan eller på någon ort så du fick testa direkt?
Vill köpa nu men känns som man kanske ska hålla sig och ta en helg i Åre för att testa :p

havreboll
1047 inlägg
havreboll 1047 inlägg 2 år sedan

Jag har gjutit den både i butik och sedan när innerskon gick ut sig och jag skaffade en ny från en technica cochise så gjorde jag det nere i orten. Jag tyckte det var väldigt svårt att köpa pjäxan i början för den passade inte alls innan jag fick den värmd så jag vet inte hur mycket du kommer att vinna på att göra det på en ort. Man värmer hela grejen med både skal och innersko på en gång. Min rekommendation är att trycka den med relativt högt tryck. Själv körde jag med det högsta trycket dom kunde göra för att få en så individanpassad pjäxa som möjligt. Tänk på att en gjuten sula är ett måste... wink

Alpingaraget tyckte jag var riktigt duktiga på det hela, speciellt Mange!

Avarell_Dalton
43 inlägg
Avarell_Dalton 43 inlägg 2 år sedan

Det kanske är allmänt vetande men jag har sen nått år filat ned naglarna på ovansidan ganska rejält och blivit av med mina nageltrång. Fult, ja. Skönt, ja så in i helvete

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook