Säsong i alperna 16/17

noajohansson
6 inlägg
noajohansson 6 inlägg 2 år sedan

Tjaba!

Vi är två glada killar från Stockholm som tänkte göra våran första säsong i alperna. Vi söker all hjälp vi kan få, så som tips om boende, orter, jobb osv.

Alla svar är till hjälp! Tack på förhand!

smile

Svar

sebhahn
124 inlägg
sebhahn 124 inlägg 2 år sedan

Tja! Är en 19årig kille, också från stockholm! Sugen på säsong i Chamonix, delar gärna boende osv. En fördel med Chamonix är att det inte bara är en skidort utan även en stad, dvs bättre förutsättningar för t.ex. jobb! Jag är grymt taggad men letar efter andra att åka med! Hör gärna av er smile

Rentschler
8 inlägg
Rentschler 8 inlägg 2 år sedan

Tjena Freeride!
Jag (Marcus) och min polare Hannes säsongade båda i Chamonix förra vintern och tänker definitivt göra en till säsong. Hannes bodde både i Chamonix och Champoluc medan jag var alla mina 6 månader i Cham. Vi tänker oss att köra en något kortare säsong nu, från början av januari till slutet av april / början av maj.

Än så länge är vi 3 stycken och har tillgång till ett 6-manna-radhus (oförskämt fint och bra med utrymme, parkering, skidförvaring etc.) i Champuluc under ovanstående period. Vår plan är att köra ner en bil till alperna så att vi kan jaga oväder ordentligt och inte behöva förlita oss på att det snöar just över vårt berg. Jag planerar även att ställa upp i något FWT-kval så vi förlitar oss på att vara mobila.

Champoluc är en mindre ort än Cham och festandet når nog inte alltid upp till samma nivå som sin franska systerort men med det sagt betyder inte det att vi tänker lägga oss med solen, var dag i alla fall smile

Skidåkningen är grym och om man gillar friåkning så är det en av Europas guldkorn, vi siktar på att åka i princip varje dag så det blir en härlig säsong med förhoppningsvis både 100+ skiddagar och 100+ after skis!

Vi söker nu 3 personer som tycker att bra skidåkning, bra mat, bra öl och bra boende låter intressant inför kommande vinter / vår.
PM för mer info.

Mvh,

https://www.facebook.com/marcus.rentschler.1

hannathomas
168 inlägg
hannathomas 168 inlägg 2 år sedan

Hej
om du leder efter en seng i val thorens kan jeg hjælpe dig vi på johns restaurant har lidt senge i overskud som vi ikke skal bruge til vores staff sådan en kan du leje.
En seng for hele season 16/17 koster 2300 euro og 400 i depositum. Man bor i lejligheder med 5 personer i hver og de ligger meget centralt i byen til både pist og natteliv.
I må også rigtig gerne sende mig en ansøgning om i gerne vil have jobs.
Om du har nogle spørgsmål ang seng og lejlighed eller til jobbet er du velkommen at kontakte mig på mail fogsgaard@yahoo.com

På forhånd mange tak

Jofin
17 inlägg
Jofin 17 inlägg 2 år sedan

Hej noa

om ni är sugna pà davos/klosters sà har jag jobb att erbjuda som diskplockare (80-100%) pà vàran restaurang i backen, billigt boende finns wink
alteschwendi.ch hör av er om ni är intresserade!

Josefin Citera
Adam_E
6 inlägg
Adam_E 6 inlägg 2 år sedan

Hej!

Vi är 4 personer från Åre som tänker göra en säsong i Champoluc. 3 av oss är skidlärare och har börjat söka jobb. Har ni någon plats i boendet kvar, eller vet ni bra ställen att leta efter boende? Tacksam för alla tips! smile

Rentschler
8 inlägg
Rentschler 8 inlägg 2 år sedan

Tjena tjena!

Skapade nyss en grupp för alla som vill säsonga i Champoluc eller närliggande ort! Gå med och bjud in om du vet någon mer som ska. smile

https://www.facebook.com/groups/5975935 … 7/?fref=ts

Mvh

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook