Switch corks?

swefreeski
12 inlägg
swefreeski 12 inlägg 2 år sedan

Om man gör cork switch eller alla andra volter/ tricks switch slänger man väl dom exakt lika dant som när man kör vanligt förutom att man kör baklänges blev förvirrad när jag såg nick goepper göra switch dub cork 9 med screaming semen då kan slängde som en flatspin

Svar

Skatt
55 inlägg
Skatt 55 inlägg 2 år sedan

Nej, man slänger inte volter likadant framåt som bakåt. Om man ska göra till exempel en switch cork 5 slänger man som om du skulle göra en bio 5 framåt. Det här kan vara lite förvirrande men en bio motsvarar en cork framåt och till exempel en misty motsvarar rodeo.

Vänligen rätta mig om jag har fel, kan tänka mig att min förklaring inte håller i alla exempel (så som switch misty 5).

swefreeski
12 inlägg
swefreeski 12 inlägg 2 år sedan

Är nästan 100 på att något av de stämmer och mistyn och lite annat inte stämmer

jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 2 år sedan

Såhär brukar jag tänka.

Om man åker frammåt och gör en cork så betyder det att kroppen lutar bakåt i samma vinkel som kicken innan man går in i själva snurren.

Om man nu vänder på sig och åker baklänges, men fortfarande följer med kickens lutning med kroppen så kommer det fortfarande att bli en cork. Men rotationerna ser helt olika ut eftersom att kroppen är vriden 180 grader.

Framlänges gör man snurren bakåt med axlar, huvud och höfter. men när man åker Switch så fäller man in axeln och huvudet frammåt för att följa med kicken. (framlänges kallar man detta trick misty eller bio) men eftersom att det är kroppens vinkel i relation till kicken som räknas så heter de bägge samma sak, även om rotationerna görs olika.

Sjukt svårt att förklara insåg jag nu. kanske blir till att rita en bild för att förtydliga!
/jesper

Ill be back Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook