Revision skis Talisman

rattmuffarna
4 inlägg
rattmuffarna 4 inlägg 2 år sedan

Vad tycker ni om revision skis Talisman? Är de tunga eller är de normal vikt på dom? om jag sku köpa ska jag köpa 182 cm om jag är ca 183cm lång och är någonting mellan normal -> avancerad åkare?

Svar

EBonnevier
4 inlägg
EBonnevier 4 inlägg 2 år sedan

Jag har inte kört med just denna modell utan armada al dente och on3p kartel 98, dessa två skidor väger ungefär samma som revision och har typ samma mått, båda skidorna kör jag i längden 178 och var 165 när jag började åka på al dente nu är jag 170 och 8cm skidor passar bra för mig då det ger ett lite extra lyft i offpist åkning och surf känsla i parken, hade inte velat åka på några smalare eller kortare skidor och när jag testade ett par völkl ledge i samma längd var de äckligt lätta och smala. Skidorna som jag kör med nu (armada och on3p) fungerar riktigt bra och trotts längd, vikt och brädd går det att göra hyfsat tech grejer:) Du kan kolla på min senaste edit där jag åker med dessa skidor, är helt ok på raids och hyfsad på hopp och köra några 2-4m klippor i offpisten där skidorna är utmärkta

EBonnevier
4 inlägg
EBonnevier 4 inlägg 2 år sedan

märkte att det var min näst senaste edit

rattmuffarna
4 inlägg
rattmuffarna 4 inlägg 2 år sedan

Najz Edit och tack för svar, blir antagligen ett par revision Talisman

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook