BossaBall

Fest4ever
261 inlägg
Fest4ever 261 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad Fest4ever (2 år sedan)

Tja!
Jag har hittat något som heter BossaBall. Jag tycker verkligen de ser riktigt fränt ut!

Dom har alltså kombinerat volleyboll med studsmattor och hoppborgar. En uppblåsbar volleybollplan med en studsmatta i mitten på varje planhalva. Det är i stort sett samma regler som i volleyboll. Ser RUSKIGT kul ut!
Jag va med i uppstarten när studsmattor verkligen började bli stort inom skid/snowboard sporten där runt 2005 "isch". Jag och min bror hoppade nästan hela somrarna för att lära oss volter att testa till vintern. Med åren vart alla ruskigt duktiga och idag står det en studsmatta på nästan alla gräsmattor och många 15 åringar slänger trippelvolter! Helt sjukt!?

Med detta har jag kanske fått en liten ide och tänkte nu kolla intresset kring detta.
Tror ni att detta kan funka i Sverige? Att det kanske finns på olika festivaler, event, marknader och andra sommarställen?
Skulle ni testa detta om det fanns i eran stad?
Skulle ni betala för att testa och spela detta?
Skulle ni börja spela detta kontinuerligt om ni verkligen tyckte de va kul? Börja i en klubb?
Om ni är 15+, har någorlunda bollkontroll och kan slänga diverse dubbelvolter på en studsmatta. Kan ni tänka er att börja spela detta och bli riktigt duktig för att sedan framföra uppvisningsmatcher på olika event över sommaren?
Skulle ni om ni skulle ha ett event kunna tänka er att hyra in detta?

Frågorna kan verka konstiga, men de finns en baktanke med detta och jag skulle verkligen uppskatta era åsikter. Så svara gärna utvecklat ni kan:)

Snowboard for life!!! Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook