Japan Jan/feb 17 !

HannaKnutsson
4 inlägg
HannaKnutsson 4 inlägg 2 år sedan

hejhej!!!
Vi är 4 stycken tjejer som har bokat Niseko (bor på aspara lodge) för andra vintern i rad! Är det några andra som ska dit? Hade vart kul att få ihop ett gött svenskgäng att konkurrera ut alla aussies med hehe

Svar

Ingehansson
14 inlägg
Ingehansson 14 inlägg 2 år sedan

Är ni där hela Januari/Februari ?

OlofEhn
15 inlägg
OlofEhn 15 inlägg 2 år sedan

Tjena!

Jag o en polare funderar på att åka ner till Japan under samma period. Men har inte bokat boende än. (Ska kolla upp det). Åker gärna med lite fler svenskar!

Schonhoff
13 inlägg
Schonhoff 13 inlägg 2 år sedan

Hallå! Vi är fem grabbar som drar dit 26/1-5/2 för första gången. Bor på Black Diamond lodge! Har ni massa sköna tips så tar vi gärna del av dom:).

HannaKnutsson
4 inlägg

@INGEHANSSON vi är där mellan 8 jan-6feb! ni då?

HannaKnutsson
4 inlägg

@olofehn jaa häng på vi är redan bokade och klara!!

HannaKnutsson
4 inlägg

@Schonhoff ja kul!! skriv på facebook om du har några frågor, så kanske vi ses! samma namn smile

davidjo
15 inlägg
davidjo 15 inlägg 2 år sedan

Jag och några polare ska också dit, vi kommer vara där från början av Januari till början av Mars. Bor på Kanon Lodge. Allt bokat och klart! Tar också gärna emot lite praktiska tips!

Heinz_p
999 inlägg
Heinz_p 999 inlägg 2 år sedan

Vi är ett blandat Aus/Swe-gäng som åker dit över jul/nyår. Andra gången. Vi kommer åka borde nordön och sydön.

Lite konkreta tips:
- Skaffa internationellt körkort och hyr bil om ni funderar på att utforska. Att ta sig runt med bussarna (I Niseko och på nordön) är smärtsamt.
- Köp liftkort på dagsbasis om ni är där kort tid. Prisskillnaden är marginell och det tillåter er att göra annat/åka någon annanstans när det är stormstängt.
- Onsen. Måste upplevas.
- Ta ut rejält med Yen när ni kommer dit. Minns inte, men antingen VISA eller MC fungerade dåligt.

Utter for president! Citera
loweaspeqvist
59 inlägg
loweaspeqvist 59 inlägg 2 år sedan

Heinz_p :

Vi är ett blandat Aus/Swe-gäng som åker dit över jul/nyår. Andra gången. Vi kommer åka borde nordön och sydön.

Lite konkreta tips:
- Skaffa internationellt körkort och hyr bil om ni funderar på att utforska. Att ta sig runt med bussarna (I Niseko och på nordön) är smärtsamt.
- Köp liftkort på dagsbasis om ni är där kort tid. Prisskillnaden är marginell och det tillåter er att göra annat/åka någon annanstans när det är stormstängt.
- Onsen. Måste upplevas.
- Ta ut rejält med Yen när ni kommer dit. Minns inte, men antingen VISA eller MC fungerade dåligt.

Går generellt sett alltid att plocka ut cash på 7eleven dock, värt att nämnas!

Carolajner
81 inlägg
Carolajner 81 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad Carolajner (2 år sedan)

Jag ska till Niseko 21/1 - 5/2, var där ifjol också i 2 v. och blev såld. Ser ut som om jag kommer åka ensam så jag är sugen på åksällskap! Särskilt roligt, eller i första hand praktiskt, vore det med snowboardsällskap eftersom en del av den goaste åkningen i Hanazono och Annupuri kräver en del skråande som brukar gå långsammare på bräda. Åker ni allihopa bräda eller skidor? Har ni lust att joinas av en inbiten puderälskare på berget? smile Har säsongat i Kanada och Frankrike tidigare, inte främmande för lite parkåkning och allmän "lekåkning" när pudret håller sig borta, älskar annars skogsåkning, varierande terräng, små dropp etc., främst ute efter liftburen åkning men har splitboard om det behövs (tog med den men använde den inte ifjol då jag kände att man kom långt med skråande och lättare bootpacking). Planerar att hitta lite olika personer att åka med men är ju smidigt att bo på samma ställe som några som man kan ge sig ut med på morgonen så säg gärna till om ni kan tänka er lite extra sällskap smile Har kollat in några hostels men inte bokat än.
@hannaknutsson
@olofehn
@schonhoff
@davidjo

JohannesPers
7 inlägg
JohannesPers 7 inlägg 2 år sedan

Tjenare!

Kommer befinna mig på Hokkaido mellan ca. 10 februari och 10 mars efter att ha avslutat mina utbytesstudier i Tokyo. Vore riktigt kul att träffa lite skönt folk att åka och hänga med! Har inte styrt något boende än heller, så är definitivt öppen för förslag!

davidjo
15 inlägg
davidjo 15 inlägg 2 år sedan

@Carolajner , Vi ska bo på Kanon Lodge! Har dock ingen extraplats då jag tror att vi redan bor fler än vad rummet är anpassat för. Är alltid positiv till en snowboardåkare då resterande i gänget är skidåkare... Rätt drygt att alltid hamna efter på den platta vägen tillbaka eller när man eventuellt ska skråa...

saulhudson
33 inlägg
saulhudson 33 inlägg 2 år sedan

Jag pluggar i Sapporo, Hokkaido, för tillfället och stannar till Mars typ. Har givetvis brädan med mig och kommer spendera helgerna i bergen! big_smile

Carolajner
81 inlägg
Carolajner 81 inlägg 2 år sedan

davidjo :

@Carolajner , Vi ska bo på Kanon Lodge! Har dock ingen extraplats då jag tror att vi redan bor fler än vad rummet är anpassat för. Är alltid positiv till en snowboardåkare då resterande i gänget är skidåkare... Rätt drygt att alltid hamna efter på den platta vägen tillbaka eller när man eventuellt ska skråa...

Grymt ju! Ser ut som om jag kanske får med mig en till brädåkare på resan, vore kul att dra ut tillsammans där borta smile

AntonAkerman1
7 inlägg
AntonAkerman1 7 inlägg 2 år sedan

Vi är ett gäng på 5 pers som är där mellan 8/2 - 19/2!

sofianyman
1 inlägg
sofianyman 1 inlägg 2 år sedan

Heej alla pudergalningar

Vi har en plats över i vårt fyrbäddsrum (Aspara Lodge) i Niseko 7/1-6/2! Om nån av er där ute vill haka på, tveka inte att höra av er!

saulhudson
33 inlägg
saulhudson 33 inlägg 2 år sedan

är det någon som har husrum för julhelgen i niseko? eller brara vill ha julfest, hänga i backen... big_smile
Vi är två svenskar på utbytesstudier i Sapporo och funderar på att spendera julhelgen i Niseko, åker mest Rusutsu annars. Skulle vara kul att fira jul med andra svennar, finns en soffa eller matta till övers att slagga på vore det guld, vi kan bistå med bärs, städning och matlagning smile
Vi har båda säsongat tidigare, jag i chamonix och min polare i Åre.

REO
114 inlägg
REO 114 inlägg 2 år sedan

Är det några svenskar i Hakubaområdet i början av januari?

E-rad
33 inlägg
E-rad 33 inlägg 2 år sedan

Är i Niseko t.o.m 6/1. Om någon redan är här och vill åka så hör av er smile

loweaspeqvist
59 inlägg
loweaspeqvist 59 inlägg 2 år sedan

REO :

Är det några svenskar i Hakubaområdet i början av januari?

Dyker upp typ 9/10 januari, beroende lite på hur snön ser ut. Hur länge stannar du?

REO
114 inlägg

Jag åker 8 eller 9/1 men har inte bestämt område ännu, stannar till 20/1

REO
114 inlägg

Gott Nytt År! Alla svenskar i Japan!

OrG
2 inlägg
OrG 2 inlägg 2 år sedan

Vi är två 19-åriga snubbar som stannar i hakuba hela januari. Skicka gärna ett pm om ni vil ses.

REO
114 inlägg

Jag är på väg till troligtvis Hokkaido, det verkar vara bäst med snö där, 8/1 men har inte bokat något boende. Jag skulle behöva hjälp med tips på vilken ort och var man skall bo, hur man bokar o.s.v.
Behöver även hjälp med vilken station med tåg detta innebär, tja jag behöver nog hjälp med det mesta.
Hoppas det finns någon/några snälla själar som kan hjälpa mig med detta. Bjuder gärna på en öl som tack!

JBook
Online 49 inlägg
JBook 49 inlägg 2 år sedan

Oasis Lodge i Annupurri, hälsa Alan!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook