Faart

pritect
63 inlägg
pritect 63 inlägg 15 år sedan

Nån som har ett tips Hur man får fart innan ett hopp. Själv åker jag snowblades men min kompis åker twintip. jag har högre fart än han, men ändå stannar jag typ en meter innan hoppet. hur gör man, är det snowblaedsen som gör det

www.lightnings.se Citera

Svar

elefantbajs2000
14 inlägg
elefantbajs2000 14 inlägg 15 år sedan

det är väl bara att kötta för fan.

Smurfen
156 inlägg
Smurfen 156 inlägg 15 år sedan

åk med bly i brallorna... eller valla rätt... på ett par lagg.

skidnarkoman
930 inlägg
skidnarkoman 930 inlägg 15 år sedan

släng snowbladesen och lär dej åka riktiga skidor istället!!!

Dexter
73 inlägg
Dexter 73 inlägg 15 år sedan

Skulle tro det! Sen har du inte tillräckligt med fart. fart kan man aldrig få för mycket av.

Dexter Citera
lleberg
239 inlägg
lleberg 239 inlägg 15 år sedan

trycket fördelas över för liten yta när det börjar stegra, G-kraften ökar, du pressas ner i snön, och det glider ofantligt dåligt.

SLuta hoppa, köp riktiga skior eller valla uta helvette, välj själv.

Malmros
55 inlägg
Malmros 55 inlägg 15 år sedan

Hoppa i en brantare backe för tusan. Då kan du använda vad du vill. Snowblades, Vanliga skidor, Pulka, SnowRacer, Stjärtlapp (gör dock ont som fan i landningen).

-kör hårt- Citera
Gelendesprung
333 inlägg
Gelendesprung 333 inlägg 15 år sedan

Hum... det "llberg" säger låter ju smart och riktigt,
men undras just varför du accelerar snabbare?

Har du provat "riktiga" skidor? alla säger att blades suger... jamenar om du har provat riktiga skidor men ändå fortsätter åka blades vore det kul att veta varför...bla bla and so on and so on and scooby-dooby-doo...

Top of the world mom -top of the WORLD! Citera
Jespr
169 inlägg
Jespr 169 inlägg 15 år sedan

Vad du gör är:
-släng snowbladesen
-köp ett par riktiga twintips
-köp några hållbara stavar
-ställ dig i backen ovanför ett hopp
Sen så sätter du stavarna i marken och tryck dem ner och bakåt. Vad som händer då är att du trycker dig själv framåt och det bildas en fart. Upprepa proceduren väldigt snabbt, många gånger om tills du är uppe i en hisklig hastighet och flyg ut för hoppet och dra en d-spin 1080 med en double plake!

Glory lasts forever Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 15 år sedan

Släng bladesen (de är till för danskar och skidskolelärare) Kö en Pulka eller TT (Beroende på om du vill hoppa högt o slå dig eller om du bara vill slå dig) observera att pulkan måste vara rosa eller bäbisblå!
Väljer du pulkan måste du ha en jävla massa såpa!
Väljer du skidorna så gör du som Jesp säger!

skistore.se/mtbstore.se Citera
Nordan
82 inlägg
Nordan 82 inlägg 15 år sedan

håller med alla om att du skall slänga bladesen åt helvete.. Men om du inte vill det så har jag bara ett råd: Fläska på utav bara helvete, då lär du nog fan inte stoppa i första taget..

Jag_e_en_sol
61 inlägg
Jag_e_en_sol 61 inlägg 15 år sedan

vaf*n stannar du innan hoppet för? föressten ska du skiita i bladsen j*vla bäbis skidor.din kompis väger väll säkert inte nått så han inte får nån fart...

lleberg
239 inlägg
lleberg 239 inlägg 15 år sedan

"Har du provat "riktiga" skidor? alla säger att blades suger... jamenar om du har provat riktiga skidor men ändå fortsätter åka blades vore det kul att veta varför...bla bla and so on and so on and scooby-dooby-doo..."

Dumskalle, vem har sagt att jag åker blades? Jag ahr lite smak, åker bräda.

Tack för att du frågar.

FredrikB
1516 inlägg
FredrikB 1516 inlägg 15 år sedan

Jag ska tamig fan börja köra pulka och hoppa med en sån. big_smile

linkan_110
388 inlägg
linkan_110 388 inlägg 15 år sedan

blades e typ roliga en kvart max köp ett par riktigt feta twintips och lär dig hoppa

www.mattiaslindqvist.com Citera
mr-mums-mums
2 inlägg
mr-mums-mums 2 inlägg 15 år sedan

Åk hem lägg bladsen i hög på marken och lägg stener runt dom i en ring. Bespruta bladsen rikligt med terpentin ta fram en tendsticka och sätt fyr på eländet. Grilla lite korv och avnjut dom med trevligt sällskap. Följer du detta råd så har du i alla fall fått något possitivt av dina blads.

player18

valla laggen då

eller så slänger du skidorna ock köper twintips

Pelo
31 inlägg
Pelo 31 inlägg 15 år sedan

Håller med mr-mums-mums! Bränn skiten, fast vänta tills vintern e slut. Snögudarna kan bli förolämpade av en sån fjantig offergåva.
Kuriosa:
Den mäktigaste av alla snögudar heter Isolisnöpuderus. Glöm inte att blicka mot norr när du tillber honom, för han bor där. Och fall på knä innan du börjar be, annars kan han bli förbannad och ge oss alla en snöfattig vinter.

FredrikB
1516 inlägg
FredrikB 1516 inlägg 15 år sedan

det heter inte snowblades, det heter skiboards... nånting

Mr_Goose
6 inlägg
Mr_Goose 6 inlägg 15 år sedan

Hey Pritect

Om du vill snacka snowblades har du kommit till rätt forum... har du dessutom frågor när det gäller dippankort eller en backes lutning finns här alla svar du söker...

NiclasK
684 inlägg
NiclasK 684 inlägg 15 år sedan

skrota snowbladesen o köp en pulka

IngaMartaNilssonFrideborg
110 inlägg
IngaMartaNilssonFrideborg 110 inlägg 15 år sedan

Den största snöguden heter Fridolfin och Elan är hans profet.
Volant kommer med ett par nya blades i vinter, dom heter TeaSpoon och är inspirerade av en klick smör i en varm stekpanna. Sätt dom på din kompis så löser sig allt ska du se.
//Inga-Märta Nilsson
(Champoo-skumsläckare)

Fam Nilsson Citera
GODman
239 inlägg
GODman 239 inlägg 15 år sedan

köp ett par fina twintips men spara bladsen de är sköna att träna nya trix i!!!!!!

jjski
14 inlägg
jjski 14 inlägg 15 år sedan

byt till twitips då får du fart....och om du vill ha fart med snowblades så ta jävla massa fart.....

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook