Någon som har testat Dynafit beast?

JohanSundstrom
453 inlägg
JohanSundstrom 453 inlägg 1 år sedan

Om ni skulle kunna välja mellan Dynafit Beast 16 och senaste versionen av Marker Dukes, för samma pris, vad hade ni valt?

Ska användas för all typ av åkning och en del turande.

Hasse_Lindborg
2923 inlägg
Hasse_Lindborg 2923 inlägg 1 år sedan

JohanSundstrom :

Om ni skulle kunna välja mellan Dynafit Beast 16 och senaste versionen av Marker Dukes, för samma pris, vad hade ni valt?

Val?? Det är väl inget val? Är två helt olika bindningar....

JohanSundstrom
453 inlägg

Hasse_Lindborg :

JohanSundstrom :

Val?? Det är väl inget val? Är två helt olika bindningar....

Så olika att de inte skulle gå att jämföra tycker jag inte att de är.

Behöver en ersättare för mina gamla dukes. Har techinsert och vill helst gå över till en techbindning (för vikten och turandes skull) som klarar av i princip det en Duke klarar.

De bindningar som är intressanta är Beast, Kingpin 13 eller att stanna kvar med Dukes.
Det som gör att jag just nu väljer mellan Dukes eller Beast handlar till största del om priset (studerar på heltid vilket medför en väldigt begränsad budget)

Frågan är om de biffigare tech-bindningarna klarar av hård pist, tillfälligt lekande i parken etc. Gör dem det torde valet vara enkelt. Här återstår dock allt krångel/barnsjukdomar som Beast:n har haft.

Nu när priset är nästintill identiskt så tänkte jag höra vad personer med liknande krav på en bindning hade gjort.

Hasse_Lindborg
2923 inlägg
Hasse_Lindborg 2923 inlägg 1 år sedan

Är mycket stor skillnad med tanke på att ens är rambindning och den andra är en techbindning. Det lilla jag turar så är jag sjukt glad över min techbindning. Sjukt mycket bättre för det. Har inte testat den i parken men inga problem med den i pisten. Kollat på Viptec? Finns för 250€ på tysken.

JohanSundstrom
453 inlägg

Hasse_Lindborg :

Är mycket stor skillnad med tanke på att ens är rambindning och den andra är en techbindning. Det lilla jag turar så är jag sjukt glad över min techbindning. Sjukt mycket bättre för det. Har inte testat den i parken men inga problem med den i pisten. Kollat på Viptec? Finns för 250€ på tysken.

Ja, att det är skillnad mellan tech och ram är jag väl medveten om.. wink

Vipec kostar 299 euro hos conrad. Ska monteras på ett par Opinion 118 så behöver lite bredare stoppers. Annars verkar den rätt trevlig den med! smile

Pillard
Online 3096 inlägg
Pillard 3096 inlägg 1 år sedan

JohanSundstrom :

Hasse_Lindborg :

Vipec kostar 299 euro hos conrad. Ska monteras på ett par Opinion 118 så behöver lite bredare stoppers. Annars verkar den rätt trevlig den med! smile

Skistore har den till samma pris. Kolla hur breda stoppers de kan ordna...

JohanSundstrom
453 inlägg

Pillard :

JohanSundstrom :

Hasse_Lindborg :

Skistore har den till samma pris. Kolla hur breda stoppers de kan ordna...

Ska göra. Tack!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook