Nya flight deck immar igen!

Schoobang
53 inlägg
Schoobang 6 mån sedan

JoakimNyh skrev:

Tjena,
Lånar tråden lite. Köpte precis  Prizm Sapphire och Prizm Rose. Blev lite tveksam till hur sapphire fungera på riktiga soldagar. Någon som har erfarenhet? Bästa valet vore kanske Black, men den är inte lika snygg wink.
Mvh

Jag invigde mina FD Prizm Sapphire ordentligt i Les Arcs förra veckan. Körde samma lins i allt från dimma och kraftigt snöfall till blue bird. Jag hade hela tiden mina gamla gogglar (med både gul lins och en jättemörk) i ryggan men kände aldrig behov av att byta.

zerode
89 inlägg
zerode 6 mån sedan

Har inte hunnit testa mina sapphire i riktigt solsken än, men i sverige kommer de funka, men åker du ner till alperna så kan de vara för ljusa, skulle dock nästan tro att dina rose kommer funka bättre då faktiskt, men som sagt, vi har inte haft riktigt soliga dagar än så kan inte säga hur bra eller dåligt de funkar.
Sen kanske jag är fel person att uttala mig, är ägare av ett par prizm black iridium oxå wink

JoakimNyh
5 inlägg
JoakimNyh 6 mån sedan

Tjena,

Tackar för svaren, även om de säger två helt olika saker wink Får hoppas att Sapphire även funkar till blue bird. Annars får man väl köpa en Black.
//Joakim

Burning
1 inlägg
Burning 6 mån sedan

Tjena,

Jag har ett par Flight Deck XM Sapphire Iridium med PRIZM-tekniken och har testat dom i svenska fjällen under både sol & klarblå himmel och mulna förhållanden. De funkade finfint oavsett. Prizm är en fröjd för ögat cool

Schoobang
53 inlägg
Schoobang 6 mån sedan

Jag antar att det varierar från person till person hur ljuskänslig man är. Vissa måste ha en kolsvart lins så fort solen tittar fram. Hänger ihop med bakfyllan kanske? smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook