Mot det moderna skidpeppet

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad Jibberisch (2 år sedan)

DET SNÖAR!!!!1 NU KOMMER SNÖN!!!!!!

https://www.freeride.se/img/photo/n/e11561d29e473e5c181aaa7e1d1f7f87.jpg

Efter hösten kommer vintern. Lika säkert som att måndag, av någon outgrundlig anledning alltid, kommer efter en trivsam söndag i soffan.

Det blir måndag. Det blir vinter. Det börjar snöa.

Och för alla som mer eller mindre aktivt valt en så kallad livsstil som har med vinter att göra, blir den första snön så klart efterlängtad. En liten glädje i en mörk höstvardag. För alla som mer eller mindre valt en livsstil som har med vinter att göra och samtidigt är väldigt aktiva på sociala medier, tenderar det hela att balla ur en smula när snön kommer.

Vilket är helt okej. Antar jag. Kanske.

Det jag ställer mig lite frågande till är hela hajpen kring att sitta i en stad och andas genom näsan bara för att det börjar snöa. Alltså, jag köper ett skidsug. Det är inte det. Det är de förbannade två hundra procenten och den helt frenetiska inställningen till att allt kommer bli super-mega-fett-bra bara för att det börjar snöa lite. Lugn. Jorden kommer gå under ändå. Lite snö räddar ingen.

Mitt problem börjar i det faktum att säger man minsta lilla, minsta, minsta som inte är 150% positivt då är man en bitter jävel som borde le och vara glad i snöstormen. Trots att det blir omöjligt att ta sig till butiken för inköp av lite välförtjänt glass. Le och var glad trots att ett helt jävla Tyskland ligger mellan mig och vettiga berg.

”Testa och var lite glad! Någon gång!” Som om en kort åsikt om ett inramat fenomen i en specifik kontext återspeglar hela min komplicerade personlighet…

https://www.freeride.se/img/photo/n/1dd2154105793ce44b01867c525c1b77.jpg

Ja! Det är nice med snö! Jag gillar snö. Till och med i storstäder. Men det är omöjligt för mig att uppbringa någon sorts fascination, ”stoke” eller något annat trendigt superlativ för att det snöar blötsnö sidledes i Stockholm. Det går inte. Det är omöjligt. Men trots det är mina sociala mediekanaler proppfulla av skidåkare som proklamerar att nu äntligen kommer vintern! Nu jävlar! Winter is coming! Ja, se det snöar! Lalalala. #Winterwonderland. Fullt ställ, två svängar i en snårskog, upp med bilder.
Visst, bor du vid foten av ett berg eller fjäll köper jag din förväntan lite mer. Men att bete sig som en muterad eskimå som suttit i en igloo av lera och injicerat energydryckselexir utspätt med Soloft (Zoloft @drh anmärkning) hel höst?

Och här börjar jag nog kunna se konturerna runt den snöskulptur jag stör mig på. Det är inte fascinationen och det ovillkorliga hyllandet av ett snöfall som irriterar mig. Egentligen. Inte heller att man diggar att åka lite lagg. Det är något annat. Precis som prasslandet och snickesnackandet i valfri biograf. Det är inte ljudet jag stör mig på. Det är principen, de icke existerande villkoren.

Bara för att just du valt en speciell livsstil behöver det inte betyda att du måste gilla hela konkarongen. Hela tiden. Älska allt! #Älskasnö. #JÄMT. Den som älskar snö mest har valt den allra rättaste livstilen. För fan. Slappna av lite katten. Det går att säga att en detalj eller två är skit och fortfarande gilla helheten. Det är okej att säga att det kanske inte är svinkul att åka skidor i Sälen.

Jag gillar inte blötsnö klockan 07:30 en mörk novembermorgon när jag är på väg till jobbet. Det är omöjligt. Men det betyder inte att jag behöver få en livskris eller hatar snö i alla andra sammanhang. Snöar det någon decimeter eller två, som inte blir slask, så att jag kan titta ut på ett snötäcke och staden blir lite tyst? Fantastiskt. Det funkar fin-fint medan jag väntar på sotaren och fortsätter fantisera om hur det skulle kunna vara att faktiskt kunna grilla marshmellows i den öppna spisen. Men att rigga en kamera, le och hoppa upp och ner? Händerna i taket! Nja. Bara för att försöka vinna skidvärldens motsvarighet till Melodifestivalen?

Jag gillar inte blötsnö när jag sitter i en lift heller. När jag tänker efter finns det en uppsjö av saker jag inte gillar med skidåkning. All utrustning till exempel. Att försöka ta sig till ett berg. Försöka boka transfer. Eller flatljus. Eller skare. Eller Tequila. Att behöva förboka en kabin. Jag står inte och hoppar av glädje varje morgon på en skidresa. Det är omöjligt. Varje morgon är inte en bra morgon. Att inbilla sig det är detsamma som att sakta kväva någonting vackert.

Att sociala medier kan bidra till att visa en falsk verklighet, har väl inte undgått någon? Men hur skadligt är det? Vad blir konsekvensen? Förutom att Kodak-modet alltid och ständigt är närvarande läggs ett filter av evigt pepp på allt. Full on. Guldkant och leenden. Hela tiden. Mer, mer, mer tills en komplett systemkrasch knackar på? En fuktig och grå filt riskerar att falla över alltsammans och en motrörelse skapas. Läger bildas. En vi-mot-dom-känsla som delar skidvärlden. Vi måste tona ner innan detta händer. Det är av yttersta vikt att vi stannar upp och funderar. Över viktiga frågor.

Om en skidåkare tar en sväng som inte hashtaggas, svänger skidåkaren verkligen då?

Kommer ni ihåg i våras? När ni skrockade åt sommarälskarna som skrapade frosten av ett bord på en uteservering, försökte få fyr i en cigg och slog sig ner med en kaffe i solen? En sol som knappt var vid liv. Det går en rak linje mellan dom och er. Från vår till höst.

Fan, det måste vara okej att kalla sig skidåkare och gråta på vintern också. Vi går mot en norm, där vi som skidåkare alltid måste visa upp hur fantastiskt allting är. Sydsidor. Idel leenden. Idel positivism. Jag tror inte det är bra. Om skidåkare inte får vara skidåkare? Var hamnar vi då? Om man inte får känna att en dag är skit? Om man ständigt måste bita ihop och le, är det en utveckling vi vill ha? Vad kommer det leda till i förlängningen? Hur kommer nya generationer skidåkare bli? Är detta arvet vi vill föra vidare?

Medan du skakar på huvudet och funderar på hur och var du skriver en kommentar där du börjar med orden: ”Så jävla bitter asså!”, begrunda följande:

- 100% positiva människor har per definition 0% kvar att ge.

- 100% positiva människor upplever väldigt få toppar och dalar.

- 100% positiva människor ser allt i svart eller vitt.

- 100% positiva människor ser således inte alla färger i regnbågen.

- 100% positiva människor sopar problem under mattan. De vägrar prata om svårigheter och kallar alla som påpekar att det finns ett problem som behöver lösas, bittra och negativa.. Med tanke på hur vår planet ser ut. Eller för all del, hur en genomsnittlig skidresa ser ut, blir det 100% omöjligt att lita på sådana människor. I tal, text eller bild. Jag kommer aldrig köpa en jacka som bärs av en sponsrad och maniskt positiv skidåkare. Denna mani är inte verklig. Hur kan jag lita på en produkt vars ägare alltid ser allt i ett positivt skimmer?

- 100% positiva sotare få en grillpinne i arslet om de inte sätter lite fart och ser till undertecknad kan börja grilla marshmellows.

https://www.freeride.se/img/photo/n/cd2c34feb00b4df235549ca98100c4b1.jpg

Med det sagt - Ha nu en riktigt underbar vinter! XOXO

(Ps. Kommentarer från Norrlänningar angående en icke-fungerande snöröjning i större städer undanbedes. Speciellt om du tillhör en sådan som börjar grina så fort bensinpriset går upp två öre.)

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera

Svar

Edebo
35 inlägg
Edebo 35 inlägg 2 år sedan

Känner mig uthängd. Hashtag kränkt. Don't you dare mess with mah skidpepp!!!!

#merladdänsladd!! Citera
BorkaCHX
8 inlägg
BorkaCHX 8 inlägg 2 år sedan

Det här är inte bara bra skrivit, det är mästerligt skrivit. +1.
Din text fick mig att gå in på instagram och avfölja säkert 14 stackare, tack. Imorgon är det dessutom måndag, igen.

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET

åkej Citera
havreboll
1047 inlägg
havreboll 1047 inlägg 2 år sedan

Jag tror att folk helt enkelt har en sådan bräcklig positiv fasad som med näbbar och klor försöks hållas uppe att dom är livrädda att minsta uns av påpekande att saker kunde vara ännu bättre får allt att falla som ett korthus.

victoringemar
72 inlägg
victoringemar 72 inlägg 2 år sedan

Oerhört bra och läsvärt!
Känner mig delvis ganska träffad, då jag mer än en gång sagt att "även när det är kass är det kul"...
Men jag tycker nog bannemig det är så. Visst finns det stunder med åkningen som får det att bränna till. För mig är det inte lite blötsnö i ett platt landskap utan att som brädåkare kämpa livet ur sig i en travers där skidåkarna glider förbi med ett leende. Då brister jag inte sällan ut i ett frustrerat vrål som får alla Rövardöttrar och Borkasöner att skämmas. Där finner jag min djupaste dal.
Men lite blötsnö som snart smälter, det får mig bannemig att dra på smilbanden... smile

jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 2 år sedan

Jag känner mig sjukt peppad.. oj jag menar träffad av ditt inlägg.

Men mitt snöpepp är ju ett medvetet val och jag var nog den enda som hade vettiga skor (höga vinterboots) på mig när det snöade som värst, och det gjorde att jag kunde gå runt och le för mig själv i snöovädret medans alla andra gick och halkade och svor med blöta fötter.

Jag tror att första snöfallet för mig är lite som kalle på julafton. Det är tradition och då ska det firas, med allt där till. För gammal vanas skull.

Så kom inte här och säg att jag inte får vara pepp för att vintern äntligen tagit sig an Sverige ett år till!

#skidpepp

Ill be back Citera
drH
63 inlägg
drH 63 inlägg 2 år sedan

👍. Men Zoloft stavas med z.

/drH

Pjotor
26 inlägg
Pjotor 26 inlägg 2 år sedan

gabstract :

Lugn. All Qi gong och Tai Chi i världen skulle inte kunna bota ditt pepp.

plus ett suger Citera
Edebo
35 inlägg

dufvenberg :

gabstract :

Jag och mitt skidpepp lever i trygg harmoni, inte ens en hel vinter i pessimistiskt sällskap från flera håll har ju lyckats ändra på den saken!

För övrigt så tycker jag att det är rätt fint av dig @jibberisch att välja en tagg som kan användas av båda motpoler skidpepp. För mitt positiva sätt att se på saken har "mot" meningen typ "towards", alltså som en gemensam strävan mot att uppnå det ultimata peppet. smile

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET

#merladdänsladd!! Citera
Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 2 år sedan

Slask i sidled är bättre än regn underifrån. Schack.

skistore.se/mtbstore.se Citera
Vattendroppe
3030 inlägg
Vattendroppe 3030 inlägg 2 år sedan

Jarle :

Vafan, existerar du fortfarande? Jag trodde du hade upplösts i intet.

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 2 år sedan

drH :

. Men Zoloft stavas med z.

/drH

Utan ironi och sarkasm:

En kommentar som får ögonen att tåras. Fyfan så vackert.

Heddious
Online 1779 inlägg
Heddious 1779 inlägg 2 år sedan

Vattendroppe :

Jarle :

+1!

#THEPHANTOMJARLE #ATTACKOFTHEJARLE #REVENGEOFTHEJARLE #ANEWJARLE #THEJARLESTRIKESBACK #RETURNOFTHEJARLE #THEJARLEAWAKENS #ROGUEJARLE

(Nej, jag vet inte varför jag capslock-vrålade ur mig ett gäng tvivelaktigt Star Wars-inspirerade hashtaggar. Jag blev väl överväldigad av livstecknet, eller nåt.)

(#SCHAUFELRADBAGGER!!1)

Förövrigt blir jag sjukt ambivalent av denna tråd. Ibland är det bra med pepp, och ibland behöver det baske mig vara okej att sätta sig ner och säga "nä" bara för att det känns som rätt sak att göra.

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad Jibberisch (2 år sedan)

Jarle :

"Ibland tycker jag bättre om äpplen än päron, alltid, nästan ibland."

(Ps. Sluta dansa regndans, regnmannen.)

gabstract :

dufvenberg :

gabstract :

Jag och mitt skidpepp lever i trygg harmoni, inte ens en hel vinter i pessimistiskt sällskap från flera håll har ju lyckats ändra på den saken!

För övrigt så tycker jag att det är rätt fint av dig @jibberisch att välja en tagg som kan användas av båda motpoler skidpepp. För mitt positiva sätt att se på saken har "mot" meningen typ "towards", alltså som en gemensam strävan mot att uppnå det ultimata peppet. smile

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET

https://i.imgflip.com/1e3o8s.jpg

JockeEN
16 inlägg
JockeEN 16 inlägg 2 år sedan

Amen!

Edebo
35 inlägg

@jibberisch

https://www.freeride.se/img/photo/n/0f2558b6d86b892b8d39aa44baaa609d.jpg

#merladdänsladd!! Citera
Ace_DG
900 inlägg
Ace_DG 900 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad Ace_DG (2 år sedan)

Jib, du kan ha rätt...
En vakne - hä snöer - åsså va den dan förstörd...
jo...
/A

...mach 2 ...2.1 sorry Scotty Citera
Vattendroppe
3030 inlägg

Men okej @jibberisch. Nu sitter jag framför en dator i ett kontor, och har således tid att diktera ner ett litet svar. Det kommer vara rått, rakt på sak och ingen ironi. Jag tror inte det kommer bli vackert.

Jag tycker absolut du har en poäng. Megastoket som alla pumpar ur sig hela tiden är påfrestande, drygt och irriterande. Det stör min världsbalans, precis som det verkar göra din. Skönt att veta att en inte är ensam i spenaten. Men det finns en liten detalj jag tycker du ser över. Även i storstan, när det ilar blask siledes, alla bussar är inställda, stadens genomfartsled stängs av, det behövs militärkonvojer för att utfodra de strandade på motorvägen och det är utlyses undantagstillstånd, blir jag lite gladare av snö. Det blir lite ljusare. Det blir lite trevligare. Det blir lite tystare. Och nånstans blir jag lite påminnd om att det finns en värld och ett liv som inte innebär att kriga med tusen tusen människor i en överfylld kollektivtrafik för att ta sig till ett halvtråkigt kontorsjobb, bara för att komma hem till en hög med vardagssysslor som effektivt blockerar den lilla strimman kvarvarande tid att faktiskt göra något kul med. Och den påminnelsen gör mig lite gladare.

Nu är jag förvisso till karaktären något negativt lagd som person. Det hela underlättas också av att det snökaos som drog in över Stockholm råkade sammanfalla med att jag hade arbetsuppgifter som gick att sköta hemifrån. Jag tror ändå det gäller för de flesta som gillar vinter, lite snö i vardagen gör de vardagsjämna plågorna lite lättare att bära helt enkelt. Däremot har jag svårt att känna någon slags skidpepp egentligen.

Nu kanske vissa här tänker påpeka att jag till viss del hycklar. Somliga har kanske sett att jag, på väl valda ställen deklarerat att jag tänkte säsongspremiära i hammarbybacken förra veckan. Förvisso, men sett till vad jag egentligen sagt så handlade det om att jag _tänkte_ säsongspremiära i hammarbybacken, men på grund av kollektivtrafik så sket sig den idén. Dessutom var det mest en ursäkt för att träffa en gammal säsongspolare jag inte sett på några år och samtidigt testa det nya kameraobjektivet jag nyligen införskaffat, att åka skidor var i någon mån sekundärt. Det hade lite att göra med att försöka irritera @la_grave också genom att åka tunnelbana i full skidutrustning, men mest det tidigare. Inget jävla onödigt skidpeppande här. Men trots det så blir _lite_gladare_av_snö_.

Jag tror vi sitter i samma båt. Lite gladare av snö, men vem fan orkar vara pepp när en bor mitt i det svenska plattlandet? Men ja, det moderna skidpeppet måste bort, jag håller med dig. En mer modest hållning. Som Solon sa - μηδὲν ἄγαν. Jante och allt det där. I stora drag skulle jag vilja ersätta #älskasnö med #litegladareavsnö, komplettera med instagrambilder på folk som är på väg hem från jobbet och inte ser totalt döda ut, utan kanske har en hint av leende på läpparna eller någon som står nere i förrådet och klickar med sina bindningar.

Jag vet inte riktigt var jag vill komma med det här, men jag tror inte snön i sig har något med saken att göra. Jag tror snarare det är den konstanta superpeppen och positiviteten i sociala medier vi måste göra något åt. Det gäller inte bara snö och skidpepp, det gäller det mesta. Tänk efter - hur ofta har du sett en uppdatering om något dåligt eller något som inte är helt fantastiskt i sociala medier (baitposter med folk som säger att de mår dåligt eller postar en rad krossade-hjärt-emojis utan att gå in på orsaker gills inte)? Det är klart, det har väl hänt, men hur stor andel av flödet handlar det om? Inte många procent skulle jag gissa.

Och på ett sätt är det väl bra. I någon mån går det att dra energi från andras pepp på sociala medier. Till en gräns. Den gränsen är nådd. Som det är just nu sitter en annan mest och mår dåligt över att alla andra har det så jävla bra medans en själv sitter i POCholm och funderar vad på vad meningen med livet är. Men det kanske var det som var hela din poäng?

#μηδὲνἄγαν

Jibberisch
1540 inlägg

Vattendroppe :

Men okej @jibberisch. Nu sitter jag framför en dator i ett kontor, och har således tid att diktera ner ett litet svar. Det kommer vara rått, rakt på sak och ingen ironi. Jag tror inte det kommer bli vackert. + text

Som svar på ditt inlägg hänvisar jag till följande:

"Mitt problem börjar i det faktum att säger man minsta lilla, minsta, minsta som inte är 150% positivt då är man en bitter jävel som borde le och vara glad i snöstormen.

"Ja! Det är nice med snö! Jag gillar snö. Till och med i storstäder."

"- 100% positiva människor har per definition 0% kvar att ge."

Vidare,

Jag stör mig inte på att andra har det bra. Att andra har det bra får mig inte att börja fundera över livet. Skulle säga att det snarare blir tvärtom när jag tänker efter. Jag stör mig inte heller på att någon drar till Hammarbybacken och åker lagg med sina polare. Det är antalet utropstecken som skaver.

Kärnfrågan för mig blir: Hur många utropstecken kan man använda innan de inte betyder någonting längre?

Nej, jag ser inte att saker går dåligt i sociala medier speciellt ofta. Och ja, det är precis det jag säger. Superlativen urlakas snabbt. Men detta är ett skidforum, så jag fokuserade på skid/snö -delen av det hela. (Skjuter man brett träffar man mycket men det börjar sällan blöda ordentligt.)

En fråga uppstår dock när jag läser ditt inlägg. Var du ironisk i första stycket? Vad var det som var rått med ditt svar? smile

Jibberisch
1540 inlägg

@gabstract är du säker på att @havreboll inte har rätt? smile

Heddious
Online 1779 inlägg

Vattendroppe :

Jag tror snarare det är den konstanta superpeppen och positiviteten i sociala medier vi måste göra något åt. Det gäller inte bara snö och skidpepp, det gäller det mesta.

Huvudet på spiken. Givetvis missunnar jag inte folk glädje, men det är något som är skevt i hur många delar med sig av sina liv nuförtiden. Jag säger inte att en ska berätta sanningsenligt hur en mår för ytliga bekanta, men eftersom det som postas i sociala medier tenderar att vara övervägande positivt (förutom på Facebook ibland) behöver åtminstone jag påminna mig själv om att "alla andra" inte alltid har det så himla gött som just på bilderna av nysnö, parmiddagar eller långfrukostar. Det finns en vardag, men den är av förståeliga skäl inte lika kul att publicera. Vi sätter sällan in bilder från en vanlig sketen torsdag i fotoalbumet, oavsett om det är ett analogt eller digitalt dito.

Och precis som @Jibberisch säger är det inte ens alltid roligt att åka skidor. Åtminstone jag har då och då dagar när ingen snö och inget solsken i världen kan släpa mitt humör över "okej"-snöret. När det inte är skador eller väder eller jobb eller någonsomhelst annan godtagbar ursäkt som håller mig från backen utan bara en allomfattande känsla av "nä, idag stannar jag inne". Och det är okej det med. Det måste det få vara.

Vattendroppe
3030 inlägg

@Jibberisch Mycket av det du skriver kanske svaras av att jag, på tiden det tog mig att läsa din text och sedan he ur mig min egen, lyckades glömma en hel del av innehållet. Både i originaltexten och vad jag själv skrev från början. Jag var inte ironisk i början, men jag lyckades nog deraila min koherens i texten rätt rejält, och pep iväg åt ett helt annat håll än vad jag från början trodde jag skulle. Lite som en resa utan planerade stopp, fräscht.

För att svara väldigt konkret på frågeställningen om utropstecken. Ett. Fler utropstecken är meningslös och en skymf (undantaget när en skriver "SCHAUFELRADBAGGER!!1"). Om jag gör en inte-fullt-så-ingenjörs-bokstavlig-tolkning av det hela blir det en svårare fråga. Jag förstår absolut din poäng. Då är vi inne på lite olika spår. Jag stör mig inte på utropsintensiteten i sig, de får gärna vara rejäla. Magnituden är inga problem. Men varför ska det vara så jävla ofta hela tiden? Allt är utropstecken, och är det inga utropstecken är det inte värt att skriva. Frekvensen på utropen är problemen, inte amplituden så att säga. (Fan, nu blev det ju ingenjörigt ändå, steppa tillbaka lite, steppa tillbaka.) Det kanske är två sidor av samma mynt, vad vet jag? Baksidor på medaljer och allt sånt där.

Skaffa grövre hagel, det går att skjuta brett och få det att blöda också. Med det sagt tror jag du har gjort rätt, det är lättare att mata igång diskusisonen genom att hålla det skidrelaterat.

@Heddious +1. Jag kan inte tillägga något, jag instämmer till fullo i allt.

Jibberisch
1540 inlägg

@vattendroppe

Du gör ju en bokstavlig och ingenjörig tolkning av det hela?!?!1

"Det är antalet utropstecken som skaver." = frekvensen.

I övrigt är jag emot allt. Dvs. frekvensen och budskapen. Och allt annat.

la_grave
1780 inlägg
la_grave 1780 inlägg 2 år sedan

Vattendroppe :

Lite gladare av snö, men vem fan orkar vara pepp när en bor mitt i det svenska plattlandet?

Eftersom du nödvändigtvis skulle dra in mig i tråden, lär dig skilja på objekts- och subjektsformer.

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad Jarle (2 år sedan)

Heddious :

Vattendroppe :

Jarle :

+1!

#THEPHANTOMJARLE #ATTACKOFTHEJARLE #REVENGEOFTHEJARLE #ANEWJARLE #THEJARLESTRIKESBACK #RETURNOFTHEJARLE #THEJARLEAWAKENS #ROGUEJARLE

(Nej, jag vet inte varför jag capslock-vrålade ur mig ett gäng tvivelaktigt Star Wars-inspirerade hashtaggar. Jag blev väl överväldigad av livstecknet, eller nåt.)

(#SCHAUFELRADBAGGER!!1)

Jag var i intet, det fanns ingen snö och mängder med måsten och krav så jag kom tillbaka.

#anewjarle är allt om tvådelspjux, ojibbiga skidor och techbidningar. Och bacon. Bacon förändras aldrig.

Heddious
Online 1779 inlägg

Jarle :

Heddious :

Vattendroppe :

+1!

(#SCHAUFELRADBAGGER!!1)

Jag var i intet, det fanns ingen snö och mängder med måsten och krav så jag kom tillbaka.

#anewjarle är allt om tvådelspjux, ojibbiga skidor och techbidningar. Och bacon. Bacon förändras aldrig.

Tvådelspjux? Vafalls?! (Säger jag som också har tvådelspjux numera..)

kappakomplett
411 inlägg
kappakomplett 411 inlägg 2 år sedan

Det är väl härligt med snö? Nu är det på sätt och vis bästa tiden på året; det börjar mörkna, blir kallare och skidsäsongen närmar sig. Samtidigt tänker man på de skidresor (eller för de lyckliga få, säsongen) som ligger inplanerade. På insta ser man tokpeppade skidhjältar med världens stoke som kör puder, pow-pow, så det ryker! Mer sånt och en Red bull till kaffet!

Vattendroppe
3030 inlägg

#snökaoset har i huvudstaden nu övergått i #tökaoset. Cirkeln är sluten.

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 2 år sedan

Heddious :

Jarle :

Heddious :

+1!

(#SCHAUFELRADBAGGER!!1)

Tvådelspjux? Vafalls?! (Säger jag som också har tvådelspjux numera..)

Det var en lögn. Jag skulle aldrig. Kanske.

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 11 mån sedan

Det snöade i april. I april snöade det i huvudstaden. När det i april snöar i huvudstaden då är det ingen som selfies tar, med huvud bakåt och tungan sträckt. Som en fjant. Ingen sluter ögonen. Ingen sjunger sånger. Ingen ler. Ingen firar. Ingen hurrar något mer. Blev verkligheten krass?

https://www.freeride.se/img/photo/n/d4ffe453b806ae1211c11aa9cf37ac4c.jpg

Är inte summan av serotoninets laster konstant? I december var det ju glass och ballonger.

Snart är det dags. Tillsammans kan vi. Den ljusnande framtid är vår.
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=86617

dallan
536 inlägg
dallan 536 inlägg 11 mån sedan

Det snöar alltid i april, med ljus som i september.

Kan man se ljuset vid 8:a på kvällen spelar det ingen roll om det snöar eller inte.

Men visst, nu är folk less, men är det inte variationen man vill åt, nu har det varit kallt och snö, ge oss sol och tö, bort med melatonin och ge oss oxcytocin och dopamin, för att spä på detta serotonin.

Kaos är kul när man lever i ordning, eller tvärtemot.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook