köpråd twintip 13-åring 174/60

waffa
44 inlägg
waffa 44 inlägg 2 år sedan

Hej.

Jag gick igenom hela sortimentet av skidor som duger till park och pist i en affär igår. Blir så konfunderad. Givetvis letar jag efter bra skidor till bästa möjliga pris. Han gör inga avancerade grejer i parken men det är ju där han spenderar all sin tid med sina kompisar. När vi åker till Alperna är det ju bra om han har kul med dem i vanlig pist också.
Försäljaren visade ett par dyra Armada och ett par likvärdiga Elan Puzzle för halva priset. Det jag är mest förbryllad över är vilken hårdhet och vikt man ska satsa på. En recension på nätet sa att elan var lite för mjuka. en annan sa att de var styva men för tunga... Det enda grabben bryr sig om är att det är ett känt märke och att det är twintip. Han väger 60kg. Är 174 cm lång. Jag letar främst efter begagnade men kan tänka mig ett par nya för max 3000Kr. Det finns ju bra dealar överallt.

Vad ska jag kika efter? Han behöver ju nya pjäxor också så det får inte bli för dyrt.

Tacksam för svar! Säljarna vill ju helst sälja det dom redan har hemma...

Svar

Slink
58 inlägg
Slink 58 inlägg 2 år sedan

Borde inte något sånt här kunna blir bra till grabben? Kommer väl in ungefär på budget med bindningar, och det är en skida som han kan åka på under några säsonger.

https://www.skistar.com/sv/Shop/Alpint/ … d=S-205405

waffa
44 inlägg

Det var faktiskt ett riktigt bra tips!

waffa
44 inlägg

Kikade på ett par sådana Völkl Revolt idag med Squir bindning. Verkar rejäla! Det stod ett par armada arv 84 sidan om för samma pris (3000kr). Dessa med SX 10 bindning. Smalare midja och ja, smalare över hela skidan. Tror det var fetare beslag på toppen på Völkl. Vet inte vad som blir bäst men det är ingen brådska!

Betty
2 inlägg
Betty 2 inlägg 2 år sedan

Hej! Jag fick tipset när jag var i samma sits för någon månad sedan, och skulle vilja skicka vidare det till dej; kika på damskidor, de är lagom mjuka d v s inte för hårda, om färg och mönster passar, förstås. det blev ett par K2 Remedy -15 169 cm, från SportConrad. Bra reapriser, snabb och klockren leverans.cool

waffa
44 inlägg

Tackar! Ska kolla :-)

waffa
44 inlägg

Nu har jag lagt undan ett par völkl revolt med squire bindning 10. Tack för hjälpen!

MagGun
6 inlägg
MagGun 6 inlägg 2 år sedan

Mina barn har gillat K2. Missbehave, Seight. Mfl. Rimliga priser. Hållbara. Fixar pisten med skärande sväng. Tyvärr tillverkade i Kina.

MagGun Citera
MagGun
6 inlägg
MagGun 6 inlägg 2 år sedan

Mina barn har gillat K2. Missbehave, Seight. Mfl. Rimliga priser. Hållbara. Fixar pisten med skärande sväng. Tyvärr tillverkade i Kina.

MagGun Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook