Völkl Revolt 2017

lukassslindstrom
10 inlägg
lukassslindstrom 10 inlägg 2 år sedan

Tjena!
Tänkte hör om det är någon som har erfarenhet av Völkl revolt skidor och vad ni har för åkt stil. Själv har jag funderat på att köpa dessa har åkt i pisten hela livet men för några år sedan började jag ge mig av utanför backarna och även lite i parken och tyckte det va sjukt roligt. Tänkte hör om det är någon som vet om dessa skidor kommer passa mig.
Vill ha några skidor som är väldigt allrounda och funkar bra att leka med i backen samtidigt som
Jag vill kunna ha skidor som är stabil i ganska höga farter.
Skulle bli va nice om någon berätta om vad ni har för erfarenheter eller tankar om denna skida

Svar

GoranC
589 inlägg
GoranC 589 inlägg 2 år sedan

Revolt och stabila i höga farter. Det är väl ingen lysande kombination.
Är mer av en mittmonterad parkskida som funkar hjälpligt i pist så länge underlaget inte är hårt och isigt. Inte åkt själv men pratat med en som har ett par för piståkande. Han blev pålurad dom av en säljare på Stadium som sålde dom som bra allmountainskidor.
Men för lekdelen av ditt åkbehov funkar dom troligen ganska bra.

lukassslindstrom
10 inlägg

GoranC :

Revolt och stabila i höga farter. Det är väl ingen lysande kombination.
Är mer av en mittmonterad parkskida som funkar hjälpligt i pist så länge underlaget inte är hårt och isigt. Inte åkt själv men pratat med en som har ett par för piståkande. Han blev pålurad dom av en säljare på Stadium som sålde dom som bra allmountainskidor.
Men för lekdelen av ditt åkbehov funkar dom troligen ganska bra.

Okej då kanske de inte passar jätte bra för mig vill ha mer allmountainskidor.
Har du några skidor du rekommenderar som funkar bättre som allmountainskidor?

lukassslindstrom
10 inlägg

Har även kollat på Salomon rocker2 100 eller K2 poacher 96 som kanske passar mig bättre. Någon erfarenheter eller tankar om de skidorna?

GoranC
589 inlägg

Söker du runt lite här i forumet så finner du mängder med trådar om lekfulla allmountainskidor
Men viktigast är vad du väger och vad du prioriterar mest. lek och snurr eller vettig pistprestanda
Bredd runt 100 mm skulle jag vilja rekommendera som första bredare skida.
Du kan börja med att läsa lite om dom här
https://www.glisshop.co.uk/pack_ski/ros … 92427.html
Kostar 3600 inklusive frakt och grafisk skidfodral. mycket skidor för pengarna

GoranC
589 inlägg

Rocker 2 108 har jag åkt på, den är lekfull och funkar fint i pisten.
trevlig skida och är 100 modellen stöpt i samma form är den säkert riktigt kul.

lukassslindstrom
10 inlägg

Jag är 181 och väger ca 70 kilo.
Viktigaste är att de ska funka bra i och utanför pisten (kör mest i pisten). Men skulle va en riktig bonus om de är lekfull också.
Ditt alternativ ser riktigt bra ut. Tack för infon får kolla lite mer på andra trådar också.

lukassslindstrom
10 inlägg

Samt hur långa skidor ska jag ha då? Aldrig kört på skidor längre mig själv förut men funderar på att ha skidor som kanske är någon centimeter längre än mig. Är det några svårigheter att åka på en längre skida om man åkt i ca 13 år?

GoranC
589 inlägg

Inget svårt alls, mycket av den upplevda längden "försvinner" i tip och tail rockern
köper du 180 längden så får du mer lekfullhet, ett snäpp längre blir skidan lite styvare och stabilare.
Du klarar helt säkert att åka på båda, men du avgör vad du vill prioritera.
Men som sagt det finns många skidor i denna kategorin, och detta är bara en av många.

/GC

lukassslindstrom
10 inlägg

Tack smile
/Lukas

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook