Transciever/Sond/Spade - Handbagage?

pege
371 inlägg
pege 371 inlägg 1 år sedan

Tjena! Dubbelkollar bara lite snabbt här om någon har koll på hur det funkar flyga med lavinutrustningen som handbagage? Transciever, spade och sond är vad jag funderar över. Borde inte vara några problem?

Tack på förhand!

Yessir Citera

Svar

MrHotDog
Online 120 inlägg
MrHotDog 120 inlägg 1 år sedan

Transcievern är inga problem, spaden och sonden kan dom eventuellt ha synpunkter på.

Danatt
27 inlägg
Danatt 27 inlägg 1 år sedan

Precis. En polare blev av med spaden på Malpensa, själv gick jag i en annan kö och klarade mig. M.a.o. ganska godtyckligt... Så lägg det i skidfodralet/incheckat bagage för säkerhets skull. Reser alltid med transcievern i handbagage dock.

Monster Citera
Pillard
Online 2768 inlägg
Pillard 2768 inlägg 1 år sedan

Spade har jag blivit av med på Grenoble. När jag undrade varför tog tanten isär min Deploy så den såg ut som en hammare wink hon fattade dock att den var ofarlig och viskade sen "I dont check his bag" och pekade på kompisen med likadan ABS... En annan kompis har alltid kört sin som handbagage utan problem så det finns nog hutlöst mycket godtycke.

KaitsuH
441 inlägg
KaitsuH 441 inlägg 1 år sedan

pege skrev:

Tjena! Dubbelkollar bara lite snabbt här om någon har koll på hur det funkar flyga med lavinutrustningen som handbagage? Transciever, spade och sond är vad jag funderar över. Borde inte vara några problem?

Tack på förhand!

Härregud igen! Varför?

KaitsuH Citera
AndreasM
120 inlägg
AndreasM 120 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad AndreasM (1 år sedan)

Jag blev stoppad i säkerhetskontrollen på Grenoble med min spade och sond i ryggan. Hade glömt att lägga dem i det incheckade skidbagaget. Som tur är gick det att checka in dem utan extra kostnad. De har en monter med bland annat spade och sond som exempel i ankomsthallen. Transciever är inget problem att ha i handbagaget vad jag vet. Har iaf haft det flera gånger.

https://www.freeride.se/img/photo/n/cc43890b90043ab1b4c787e4a7827b81.jpg

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook