Vilka pjäxor kör Jacob Wester med?

shakabro
41 inlägg
shakabro 41 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad shakabro (2 år sedan)

MedlemJapaner :

Skicka gärna ett PM till mig också, jag vill inte heller råka handla i en butik där personalen inte vet vad ID-liner är, köper pjäxor baserat på vilka proffs som åker med dem och tror sig kunna beställa en modell (krypton pro som du verkar mest intresserad av har sedan några år tillbaka blivit ersatt av KR2) som utgått via internet från en leverantör utan b2b. Om du nu undrar så mycket över skillnaderna mellan kr2 och gama krypton pro, varför frågar du då inte leverantören som du nu ska beställa ifrån? De borde ju ha det bästa svaret.

Jag börjar även ställa mig tveksam till ditt uttalande om "håriga linjer", "tighta branta rännor" och att du "går stort", men det är en helt annan femma.

Tro vad du vill lilla japan. Men jag tweakar ut fetare japan grabs än dig iaf.

MedlemJapaner
2020 inlägg
MedlemJapaner 2020 inlägg 2 år sedan

shakabro :

Challenge accepted.

Ett claim om dagen är bra för magen. Citera
KaitsuH
574 inlägg
KaitsuH 574 inlägg 2 år sedan

MedlemJapaner :

shakabro :

Challenge accepted.

Ho hoo! Nu blir det intressant! När och var? Eller nån video challenge? Kanske on line streaming här?

KaitsuH Citera
MedlemJapaner
2020 inlägg

KaitsuH :

Ho hoo! Nu blir det intressant! När och var? Eller nån video challenge? Kanske on line streaming här?

Sign me up på online stream asså. Live med jeppenator och Jocke Olsson som kommentatorer.

jonaslukarlsson
141 inlägg
jonaslukarlsson 141 inlägg 2 år sedan

shakabro :

jonaslukarlsson :

Eller så går man till butiken och frågar vad de kan göra, går alltid att förhandla till sig ett bättre pris så att det blir mer värt att handla av butik än online. Men varför inte fortsätta med Lange om de nu passar din fot?

Får mig är det solklart hur man gör, oavsett prisskillnad, bra för miljön också att man inte får massa pengar över att spendera på annat.

Bra då vet vi hur du gör Jonaslukarlsson, fortsätt så.

Touche, tydligen inte bara jag som vill bevara våra butiker. Hade alla gjort som du hade du inte kunnat testa pjäxorna alls..

jocke_torkelson
129 inlägg
jocke_torkelson 129 inlägg 2 år sedan

shakabro. Varför skulle en butiksanställd gå till en annan butik för att pröva och sedan beställa på nätet? Get real, Get a life! Börja åk skidor istället.

T-son Citera
shakabro
41 inlägg
shakabro 41 inlägg 2 år sedan

MedlemJapaner :

KaitsuH :

Sign me up på online stream asså. Live med jeppenator och Jocke Olsson som kommentatorer.

Word up!

shakabro
41 inlägg

jocke_torkelson :

shakabro. Varför skulle en butiksanställd gå till en annan butik för att pröva och sedan beställa på nätet? Get real, Get a life! Börja åk skidor istället.

Haha tycker nog du borde börja åka lite mer skidor istället för att snacka. Genom att kolla på dina bilder ser man att du skulle platsa på jerry_of_the_day stoppsladds jocke! Börja köra lite yoga så kanske du inte ser ut som ett spjut när du droppar 1 meters klippor.

calhenrik
51 inlägg
calhenrik 51 inlägg 2 år sedan

Det var underhållande att läsa tråden men nu känns det mera som flashback än freeride.

Mountain_Man
4119 inlägg
Mountain_Man 4119 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad Mountain_Man (2 år sedan)

Finns ju en och annan fin episk tråd här på FR ... tycker den här är lovande, kan bli något mycket stort.. Jag ser fram emot @shakabro vs. @MedlemJapaner , kan bli 2017 års stora uppgörelse i skidvärlden! :-)

/MM

PS! @shakabro vore kul med några bilder på dig ... DS.

Går det att missförstå ... så är jag på! Citera
Micke_P76
123 inlägg
Micke_P76 123 inlägg 2 år sedan

Hoppas på se duellen i NM i gränsen. Är väl närmast big mountain vi kommer i Sverige :-)

josh
445 inlägg
josh 445 inlägg 2 år sedan

Kan meddela att Lupo Carbonmodellen är helt outstanding(åkt ca 20 dagar). Är sjukt smidiga och lätta, känns som ett par tofflor invändigt och ger bra motstånd i både pist och offpist. Har tidigare år kört på BD factor(1a modellen), Lange XT 130 och Lupo SP. Genomgånede problem med passform men äntligen sitter en pjäxa som den ska.

Frankfurt Citera
KaitsuH
574 inlägg
KaitsuH 574 inlägg 2 år sedan

Man kan redan säga, att Jacob Wester kunde inte ens tänka på, vad han orsakade, när han bytte ett spänn på sina pjäxor!

KaitsuH Citera
Always-Sunny
375 inlägg
Always-Sunny 375 inlägg 2 år sedan

josh :

Kan meddela att Lupo Carbonmodellen är helt outstanding(åkt ca 20 dagar). Är sjukt smidiga och lätta, känns som ett par tofflor invändigt och ger bra motstånd i både pist och offpist. Har tidigare år kört på BD factor(1a modellen), Lange XT 130 och Lupo SP. Genomgånede problem med passform men äntligen sitter en pjäxa som den ska.

Hur är passformen över "fotryggen" (valv), hög/mellan/låg? T ex i jmf med Lange?

Jarle
3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 2 år sedan

Always-Sunny :

josh :

Hur är passformen över "fotryggen" (valv), hög/mellan/låg? T ex i jmf med Lange?

Bra mycket lägre än lange

skistore.se/mtbstore.se Citera
Always-Sunny
375 inlägg

Jarle :

Always-Sunny :

josh :

Ajdå, ingen pjäxa för mig hmm Tack för svar!

Jarle
3975 inlägg

Always-Sunny :

Jarle :

Always-Sunny :

Det är dock en sanning med modifikation, jag skulle tippa på att det främst är innerskon som gör att det upplevs som mycket lägre. Många med höga fotryggar trivs ju i lupo/KR-skal

Always-Sunny
375 inlägg

Jarle :

Always-Sunny :

Jarle :

Det är dock en sanning med modifikation, jag skulle tippa på att det främst är innerskon som gör att det upplevs som mycket lägre. Många med höga fotryggar trivs ju i lupo/KR-skal

ok, får sätta upp den på test-listan iaf smile

shakabro
41 inlägg

Mountain_Man :

Finns ju en och annan fin episk tråd här på FR ... tycker den här är lovande, kan bli något mycket stort.. Jag ser fram emot @shakabro vs. @MedlemJapaner , kan bli 2017 års stora uppgörelse i skidvärlden! :-)

/MM

PS! @shakabro vore kul med några bilder på dig ... DS.

Vill vara anonym så kan tyvärr inte posta några bilder. ? Kom till riksgränsen i maj så ska jag visa er hur man hänger ut raggare och tweakar ut Japan grabs!

Jarle
3975 inlägg

Dang blir det ski-off under NM mellan @shakabro och @medlemjapaner?

Om det sker utanför NM ställer jag gärna upp som domare, bjuder vinnaren på en öl smile

MedlemJapaner
2020 inlägg
MedlemJapaner 2020 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad MedlemJapaner (2 år sedan)

shakabro :

Vill vara anonym så kan tyvärr inte posta några bilder. ? Kom till riksgränsen i maj så ska jag visa er hur man hänger ut raggare och tweakar ut Japan grabs!

Verkar numera ofrånkomligt att åka till riksgränsen i vår. Inbjudan att få bevittna uthängda raggare och tweakade japan grabs är otroligt lockande.

Jarle :

Om det sker utanför NM ställer jag gärna upp som domare, bjuder vinnaren på en öl smile

Kan det möjligtvis bjudas in till tröst-öl av den gode @jarle i händelse av att man inte lyckas tweaks ordentligt?

Micke_P76
123 inlägg

Blir spännande å se.. tävling i tävlingen. Starta insamling till prisbord? :-) lite betting?

Jarle
3975 inlägg

MedlemJapaner :

shakabro :

Verkar numera ofrånkomligt att åka till riksgränsen i vår. Inbjudan att få bevittna uthängda raggare och tweakade japan grabs är otroligt lockande.

Jarle :

Kan det möjligtvis bjudas in till tröst-öl av den gode @jarle i händelse av att man inte lyckas tweaks ordentligt?

Självklart. Alla är inte vinnare på berget men alla vinner en öl.

shakabro
41 inlägg
shakabro 41 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad shakabro (2 år sedan)

Jarle :

MedlemJapaner :

shakabro :

Jarle :

Självklart. Alla är inte vinnare på berget men alla vinner en öl.

Det här ser jag fram emot! Vi måste säga en tid, datum och plats utmaning ska ske på! Backflip uthängar tävling kan vi köra vid den klassiska apelsinklyftan, japan ut tweaken får @medlemjapaner bestämma spot på.

shakabro
41 inlägg

Någon som har kolla på vad denna oakley modell heter? Tack på förhand.

shakabro
41 inlägg

https://www.freeride.se/img/photo/n/25c9bd8dfd16d6b7cae11cac89b685cc.jpg

yiu-han
210 inlägg
yiu-han 210 inlägg 2 år sedan

Oakley Fall line

Building on the success of the Line Miner—a new goggle from Oakley for the 2016-17 season—is the Fall Line. Introduced for ’17-18, this model rocks a similar style to the Line Miner, but boasts a larger field of view, much thanks to a rimless design and a big cylindrical lens. It utilizes Oakley’s highly-acclaimed Prizm lens, which increases color and contrast incredibly well, resulting in a more enjoyable skiing experience, no matter what the conditions are like. It’s sure to be a hit among consumers this fall.

shakabro
41 inlägg

yiu-han :

Oakley Fall line

Building on the success of the Line Miner—a new goggle from Oakley for the 2016-17 season—is the Fall Line. Introduced for ’17-18, this model rocks a similar style to the Line Miner, but boasts a larger field of view, much thanks to a rimless design and a big cylindrical lens. It utilizes Oakley’s highly-acclaimed Prizm lens, which increases color and contrast incredibly well, resulting in a more enjoyable skiing experience, no matter what the conditions are like. It’s sure to be a hit among consumers this fall.

Tack brorsan!

AugustAhlnas
184 inlägg
AugustAhlnas 184 inlägg 2 år sedan

Oakley kan testas i de flesta skidbutiker. Självklart ska du inte köpa dom där utan beställa efter du sett att de passar med din hjälm. Hjälm går även den att testa i butik, för att sedan beställas.

MP1
91 inlägg
MP1 91 inlägg 2 år sedan

AugustAhlnas :

Oakley kan testas i de flesta skidbutiker. Självklart ska du inte köpa dom där utan beställa efter du sett att de passar med din hjälm. Hjälm går även den att testa i butik, för att sedan beställas.

Kanonsida för att köpa Oakley:

http://www.cheapfakesunglassesoutlet.co … l?limit=30

shakabro
41 inlägg

AugustAhlnas :

Nu börjas det igen. Ni är bara sura eftersom ni efter denna tråd kommit på att det är billigare att handla på internet. Så ni hatar på mig för att ni känner er blåsta efter att ha kastat bort massor av 1000 lappar genom att handla på vanliga butiker istället för internet. Måste kännas surt för er.

erik_lagg
746 inlägg
erik_lagg 746 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad erik_lagg (2 år sedan)

shakabro :

AugustAhlnas :

Nu börjas det igen. Ni är bara sura eftersom ni efter denna tråd kommit på att det är billigare att handla på internet. Så ni hatar på mig för att ni känner er blåsta efter att ha kastat bort massor av 1000 lappar genom att handla på vanliga butiker istället för internet. Måste kännas surt för er.

Ha ha, bra underhållning. Jobbar du verkligen i alpinbutik?

Mountain_Man
4119 inlägg
Mountain_Man 4119 inlägg 2 år sedan

Vi gillar dig @shakabro du är lika kul som @tisse . ?

/MM

Går det att missförstå ... så är jag på! Citera
Micke_P76
123 inlägg

Blir det gränsen?

erik_lagg
746 inlägg
erik_lagg 746 inlägg 2 år sedan

@shakabro och @medlemjapaner blir det något eller känns det inte lika angeläget längre... @jarle samla ihop startfältet nu! Freeride kan väl bevaka spektaklet! Kommer konkurrera med NM förstås...

KaitsuH
574 inlägg
KaitsuH 574 inlägg 2 år sedan | Senast ändrad KaitsuH (2 år sedan)

KaitsuH :

MedlemJapaner :

shakabro :

Challenge accepted.

Nu är det ett MÅSTE! Livestream? På vilken tid?

KaitsuH Citera
madness
66 inlägg
madness 66 inlägg 2 år sedan

erik_lagg :

@shakabro och @medlemjapaner blir det något eller känns det inte lika angeläget längre... @jarle samla ihop startfältet nu! Freeride kan väl bevaka spektaklet! Kommer konkurrera med NM förstås...

Trodde att detta skulle äga rum under NM.
Har redan laddat upp med popcorn och folköl hemma.

MedlemJapaner
2020 inlägg

Asså jag är ledsen grabbar, hade gärna ställt upp men jag har tyvärr flyttat till Botswana och kommer inte ha möjlighet att komma hem till det påtänkta spektaklet.

Carled
3588 inlägg
Carled 3588 inlägg 2 år sedan

Helvete att jag är sen till den här episka tråden! Läs ikapp @Utter!!!

Cause my life is dope and I do dope shit. Citera
Pillard
3122 inlägg
Pillard 3122 inlägg 2 år sedan

Carled :

Helvete att jag är sen till den här episka tråden! Läs ikapp @Utter!!!

Så går det när man inte är så flitig på forumet längre... wink

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook