K2 eller Völkl?

Malteee
14 inlägg
Malteee 14 inlägg 2 år sedan

Sitter med ett för mig ganska svårt val här. modellerna är 2017:
K2 Poacher: 177 cm långa, 96 mm breda
Völkl Revolt: 181 cm långa, 95 mm breda
priset ligger på ungefär detsamma.
Jag väger 85 kilo, och är 1,77 cm lång (bör jag gå upp i längd på skidorna?)
Jag har tänkt att använda skidorna som ett par lekfulla skidor som jag kan använda över hela berget. Jag vet om att dessa skidor inte kommer att leverera särskilt i pisten, då de är till mesta delen ett par parkskidor.
Det jag undrar nu är vilken skida som jag bör köpa? Har någon här testat någon av skidorna?
Tips uppskattas MYCKET!

Mvh

Svar

e98ee
31 inlägg
e98ee 31 inlägg 2 år sedan

om du är under 2 cm lång får du problem tongue

Malteee
14 inlägg

e98ee :

om du är under 2 cm lång får du problem tongue

haha du vet va jag menar!

dallan
559 inlägg
dallan 559 inlägg 2 år sedan

Hej!

Köp dom som är snyggast!

Helt ärligt lär du trivas bra på båda, ta den som är billigast, snyggast, fulast. Tycker det kan vara viss fördel med den längre skidan sett till din vikt. Och ja du skulle kunna gå upp på längre för pist smiskandet, väger mindre än dig och hade utan tvekan valt en längre twin, gärna 184+

/Alex

Malteee
14 inlägg

AlexSkidbytarboden :

Hej!

Köp dom som är snyggast!

Helt ärligt lär du trivas bra på båda, ta den som är billigast, snyggast, fulast. Tycker det kan vara viss fördel med den längre skidan sett till din vikt. Och ja du skulle kunna gå upp på längre för pist smiskandet, väger mindre än dig och hade utan tvekan valt en längre twin, gärna 184+

/Alex

tack för svar Alex!! har nu varit iväg och prövat mina nya poachers och är skitnöjd! köpte 177-modellen, då jag ändå spenderar en del tid i parken, funkar även i pist/utanför!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook