Chamonix med piståkare

Bjersing
Online 199 inlägg
Bjersing 199 inlägg 11 mån sedan

Ska ner för en tredje omgång i cham vecka 15 men denna gången ligger inte gruppfokus på häftiga åk och mosade baguetter i liften. Ska ner med folk som gillar att åka röda pister, äta långa luncher och ta en öl i solen mellan åken, problemet är att jag har ingen koll på sådant. Så jag undrar egentligen vart man ska bege sig? Finns det någon livlig bar i pisten liknande de stora ställena i ValT osv osv?
Behöver helt enkelt tips på hur man guidar runt folk i cham som inte kan/vill åka offpist...

Svar

Dekadent
Online 127 inlägg
Dekadent 127 inlägg 11 mån sedan

Finns ingen direkt jättebar(om du menar likt La Foulie Douche i Valdi/Val Thorens), men fanns ett par större uteserveringar i Brevent om jag inte minns fel, samt en som kanske på en bra dag kan uppfattas som livlig bar (vid Brevent-toppkabinens bottenstation ungefär).

Ta en dag i Grand Montets/Le Tour och glassa runt, maximera sedan solen och slushåkningen i Brevent/Flegere är väl de främsta råden för själva åkandet.

drH
55 inlägg
drH 55 inlägg 11 mån sedan

En dag i Courmayeur?

/drH

FilippaBockman-Fribing
2 inlägg
FilippaBockman-Fribing 2 inlägg 11 mån sedan

Gej
Finns en bar mitt i backen i Flegere (=solsidan) som heter Chavanne som verkar passa ert önskemål vi har dock undvikit den 😎

Bjersing
Online 199 inlägg
Bjersing 199 inlägg 11 mån sedan

Tack för alla tips!
Känns skönt att det finns några ställen jag kan parkera dem medans jag tar några svängar på Midi.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook