en episk jävla säsong

AndersMalmberg1
12 inlägg
AndersMalmberg1 12 inlägg 1 år sedan

Fan. Jag fattar inte vad som gjorde att jag hamnade i denna sitts, typiskt.

Kommande säsong har jag tänkt ska bli legendrisk. Det har cirkulerat bra länge i skallen på mig. Problemet är att jag inte har ett episka skidkamrater som vill sätta sig i båten. Därför vänder jag mig nu till dig.

Jag ser detta som mitt liv verk. Större en mina fiktiva ungar, mitt första jobb, större en allt.
Den kommande säsongen ska bli magiskt. Punkt. Och jag behöver dig för att lyckas, inte mina trötta medmänniskor som jag idag SLÄPPAR till backen. Min plan är egentligen enkel, vi ska dokumentera, tävla, leva skidåkning i 5 månader. Vi ska bara nöja oss med det bästa, vi drar ditt snön är. Svårare en så är det inte. Vill du släppa drönare och fetta objektiv med glädje ? BRA. vill du försöka kvala till touren? BRA . Vill du göra Skidfilm? BRA.

Jag klarar inte detta själv, Det måste finnas fler där ute som är som jag, jävligt olyckliga över hela situationen och sitt sällskap. Bra. vi gör något åt det. Jag har smygstartat med den ekonomiska biten, den håller oss flytande. Men är vi ett crew på 4 så räcker 125 000 inte många veckor.
Vi krigar in en 300 000 sen drar vi och ser till att vintern 17/18 är och förblir det mest episka vi upplevt.

Delar du min dröm och vision? Bra kom igen vi kör!

Svar

listagangstern
78 inlägg
listagangstern 78 inlägg 1 år sedan

Låter onekligen intressant! Vart hade du tänkt dig? Alperna eller? Hur hade du tänkt med boende etc? Dvs bo i husbil eller vandrarhem.

christopherlarsson
39 inlägg
christopherlarsson 39 inlägg 1 år sedan

75 000kr per skalle räcker verkligen det? 500kr för ett liftkort multiplicerat med 150 blir 75 000kr.

Fanns ju ett gäng som åkte husbil i några månader men vet inte vad deras budget var, hör med dem?

@Alfred-Westh @Ashtraymofucku

AndersMalmberg1
12 inlägg
AndersMalmberg1 12 inlägg 1 år sedan

listagangstern skrev:

Låter onekligen intressant! Vart hade du tänkt dig? Alperna eller? Hur hade du tänkt med boende etc? Dvs bo i husbil eller vandrarhem.

visst gör det! smile
Husbilslivet har aldrig riktigt tilltalat mig, men visst har man funderat på att renovera en sprinter 316 och dra iväg. Var gäller destinationer så är jag väldigt öppen, självklart vill ja ha inslag av japow men har BC ett lika sjuk säsong som i år så vill man ju hänga där ett tag åå. Sedan blir det alperna och så rundar vi av med att åka lite här hemma.

OliverRobsahm
2 inlägg
OliverRobsahm 2 inlägg 1 år sedan

Låter intressant! Har ställt in mig på Whistler till nästa säsong! Åker dock eventuellt med en tjejkompis. Men jag är jävligt sugen på att dra iväg i 5 månader med ett gäng skönt folk och bara leva.

hannahelfv
57 inlägg
hannahelfv 57 inlägg 12 mån sedan

Detta låter ju mega!

Hur har det gått med planerna?
Såhär ser iaf mina ut cool

Jag och @ohlslof ska nu göra vår andra säsong i Kanada. Tanken är att vi ska vara där dec-juli. Då vi tänkt stanna över sommaren också är siktet inställt på Whistler. Vi är nu jättesugna på att slå oss ihop med lite härliga människor och dela boende. Jag håller just nu på att lägga ut lite krokar hos gamla whistlerkompisar för att hitta nåt bra ställe.

Om ni letar efter några att dela boende med eller om ni vill ha tips om Whistler,Golden eller Kanada i stort är det bara att skriva! smile

hannathomas
148 inlägg
hannathomas 148 inlägg 11 mån sedan

Hvad med Val thorens vi har super off pist super godt ski in ski out og super natteliv
Vi på Johns Restaurang i val thorens er lige ved at starte på at forberede næste season vi har både jobs og sängplatser både til ansatte og ikke ansatte.
ang jobs søger vi
opvaskere
service
kokke
vi er et super frisk team med godt humør og der er masser af fart på men også masser af tid til at stå på ski.
Man bor i en lägenhet med 5 personer totalt. De ligger super centralt i byn både till pist och nattliv.
Om du har några frågor eller funderingar angående säng, lägenhet eller om du er intresseret i et fedt job er du välkommen att
ringa +33 679 174 356 eller på mail fogsgaard@yahoo.com
vi er et super fedt team af svenske og danske unge mennesker som alle elsker at stå på ski så du ville passe super ind
Med Vänlig Hälsning Thomas

karlj86
82 inlägg
karlj86 82 inlägg 11 mån sedan

fick du åkt något på dina super7 lr? hur var dem?

AndersMalmberg1
12 inlägg
AndersMalmberg1 12 inlägg 11 mån sedan

Dom flyter fint !

HannesSvanstrom
3 inlägg
HannesSvanstrom 3 inlägg 11 mån sedan

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=104476

Min senaste säsong är fylld med filmer på mina vänner men ingen på mig då de inte kunde hantera en jävkla gopro! Film, öl & åkning som gäller. Kolla in mitt inlägg

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook