Dynafit beast 16, tur problem

Freddeekman
3 inlägg
Freddeekman 3 inlägg 1 år sedan

Någon mer som har svårt med att låsa tådelen i turläget.
Även om jag trycker ner och låser tådelen i turläget så löser bindningen ut så fort skidan får lite motstånd i sidled. Är ett stort problem eftersom mina bindningar nästan alltid löser ut sig då jag tar svängar där skidan slår i snön. Har försökt se om det går att spänna tådelen härdare med hittar inget.

Svar

Udesen
102 inlägg
Udesen 102 inlägg 1 år sedan

Vilken årsmodell har du på dina beast?

Jag hade lite problem med tjuvsläpp på mina beast, men det var för att glömde att trycka ner "toe box adjust"-grejen när jag skulle tura.

Dock har de aldrig släppt annars, trots många konstiga vinklar och slag. Har du samma problem på båda bindningar?

Damn what nice Citera
A-Olofsson
7 inlägg
A-Olofsson 7 inlägg 1 år sedan

Har haft samma problem... bindningen löste ut under traversering med toe-box adjust i låst läge.Slutade med att hela toe-box adjust gick av. Hörde av mig till dynafit och fick ett par Beast 14 tådelar istället.

Har gått 5-10 timmar med Beast 14s tådelar utan några som helst problem.

Freddeekman
3 inlägg
Freddeekman 3 inlägg 1 år sedan

Udesen skrev:

Jag hade lite problem med tjuvsläpp på mina beast, men det var för att glömde att trycka ner "toe box adjust"-grejen när jag skulle tura.

Dock har de aldrig släppt annars, trots många konstiga vinklar och slag. Har du samma problem på båda bindningar?

Senaste modellen. Det är Jag har haft samma problem på båda bindningarna. Har blivit några svängar då båda lösts ut, då ena fastnar och sen löser den andra ut då det blir lite sne belastning.

Udesen
102 inlägg
Udesen 102 inlägg 1 år sedan

Freddeekman skrev:

Udesen skrev:

Senaste modellen. Det är Jag har haft samma problem på båda bindningarna. Har blivit några svängar då båda lösts ut, då ena fastnar och sen löser den andra ut då det blir lite sne belastning.

Konstigt, antar att du får försöka filma processen och sedan höra av dig till inköpsstället. Hade aldrig några problem med kickturns sålänge toe-box adjust var nere

Lycka till!

Damn what nice Citera
OhLisa
3 inlägg
OhLisa 3 inlägg 1 år sedan

Jag har samma problem, och det hande min pojkvan ett par ganger pa var senaste tur med, vi bada har beast 16, arets modell. Extremt storigt. Har taboxen last. Daremot loser dom inte ut nar jag ramlar, slog mig sjalv i bakhuvudet med skidorna, men fast pa fotterna satt dom, trots DIN6...

herrgard
324 inlägg
herrgard 324 inlägg 1 år sedan

OhLisa skrev:

Daremot loser dom inte ut nar jag ramlar, slog mig sjalv i bakhuvudet med skidorna, men fast pa fotterna satt dom, trots DIN6...

Beast 16 har ingen utlösning uppåt i tådelen, så i fall rakt bakåt spelar det ingen roll vilket din den är ställd på. Den löser ut sidledes i tådelen och häldelen, och uppåt i häldelen.

OhLisa
3 inlägg

Haft kontakt med Dynafit (Nordamerika) och dom kände till problemet mycket väl. De sa att det är ungefär 50/50 om Beast 16 funkade som de ska eller ej! Vi fick välja på att få tådelen från Beast 14 eller byta ut dem mot ett par radical istället.

OhLisa
3 inlägg

herrgard skrev:

OhLisa skrev:

Daremot loser dom inte ut nar jag ramlar, slog mig sjalv i bakhuvudet med skidorna, men fast pa fotterna satt dom, trots DIN6...

Beast 16 har ingen utlösning uppåt i tådelen, så i fall rakt bakåt spelar det ingen roll vilket din den är ställd på. Den löser ut sidledes i tådelen och häldelen, och uppåt i häldelen.

Har testat att ramla alla möjliga håll, haha, de sitter som berget. Jag kanske är alldeles för lätt för dessa, blir nog att byta ut dem. smile

LawndartGustav
1064 inlägg
LawndartGustav 1064 inlägg 1 år sedan

Har du dem på din 6 ska du inte åka på en din 16-bindning. För att få bäst funktion i bindningen är det bra att ligga i mitten på dinskalan. När en bindning är i bottenläget neråt har jag då aldrig varit med om att en bindning fungerat som den ska.

Åk mer jobba mindre! Citera
tobiasblomqvist
21 inlägg
tobiasblomqvist 21 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad tobiasblomqvist (7 mån sedan)

k

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook