V.17 Alperna?

bTrees
1 inlägg
bTrees 6 mån sedan

Hej!

Jag är sugen på att ta mig till Alperna innan säsongen är över, från den 21a april genom v17. 
Har aldrig vart och åkt i Alperna, men för offpist borde väl säsongen inte hunnit ta slut överallt i slutet av april?

Åker snowboard och tänker att det vore trevligt om man kunde ta följe med någon eller hitta någon att bo hos (är väldigt lätt att ha och göra med)!
Kan tänka mig att köra ner (från Göteborg) för att uppleva detta och då hade det vart gött med någon som sitter shotgun.

Tips mottages gärna på vad som helst relaterat till Alperna! Håller på att skanna av Google och resesidor, men det verkar va lite smådött efter påsken. Men man kanske ska ha lite is i magen och åka i sista minuten?

Svar

Kalle_Luzern
238 inlägg
Kalle_Luzern 6 mån sedan

Räkna kallt med att alla orter utan glaciär stänger senast vid påsk, många redan några veckor tidigare. Ska du/ni tura finns det så klart fler möjligheter än om det är liftburet som gäller.

hannathomas
131 inlägg
hannathomas 6 mån sedan

Det er ikke rigtigt Vi i Val Thorens køre frem til første maj

om du er intresseret i at komme forbi og få en seng at sove i skriv gerne mange tak

fogsgaard@yahoo.com

felixiko
7 inlägg
felixiko 6 mån sedan

Generellt så är nog puderchanserna dåliga så sent, visst kan det komma högt uppe men nere på nivå av byarna och en bit upp är det troligtvis inte mycket snö alls kvar. Norra Sverige/Norge skulle jag hellre satsa på vid den tiden och vänta med alperna till nästa säsong!

havreboll
Online 849 inlägg
havreboll 6 mån sedan

Val d isere och tignes stänger först 1 maj och det har tidigare år snöat så sent som sista veckan. Men troligen är typ riksgränsen eller liknande i Norge ett bättre alternativ om du inte har tur med snön här nere.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook