Blizzard Rustler 11 17/18

shakabro
33 inlägg
shakabro 1 vecka sedan

Tja!

Någon som har provåkt Blizzards nya Rustler 11 och kan ge en feedback på dom?! Är sugen på ett par sådana! Vill ha en lekfull skida (inte mega styv men inte super mjuk som typ ett par armada JJ) stabil som funkar bra att droppa med och köra fort + lite lekfullhet för BCkickers-jibb! har en FKS-18 bindning jag tänkte montera på skidorna om det blir dessa. Vad tror ni? Har en aggressiv men även lekfull style! Jibbat mycket när jag var yngre.

Svar

Udesen
100 inlägg
Udesen 1 vecka sedan

Har klämt lite på dom och det som är värt att notera är att då gunsmoke var i grund och botten en twintip, så har Rustler 11an platt tail. Så om du har tänkt att landa baklänges så bör du nog spana på någon annan skida.

Damn what nice Citera
xSooLx
681 inlägg
xSooLx 1 vecka sedan

Udesen skrev:

Har klämt lite på dom och det som är värt att notera är att då gunsmoke var i grund och botten en twintip, så har Rustler 11an platt tail. Så om du har tänkt att landa baklänges så bör du nog spana på någon annan skida.

Den kanske inte är en twintip, men platt tail tycker jag är lite att ta i, iaf om man utgår från de här bilderna som jag lånade från TGR...

Rustler 11 tip
https://www.freeride.se/img/photo/n/fcdd957a8121a824799be21301bd81c6.jpg

Rustler 11 tail
https://www.freeride.se/img/photo/n/815c0f1585de2285d76bbbecc0c54580.jpg

The older I get, the faster I was. Citera
Udesen
100 inlägg
Udesen 1 vecka sedan

Helt rätt @xSooLx !

Platt tail är det inte! Dock tror jag att den inte är lika bra på BC-jibb som skidan den ersätter (Gunsmoke). Ser jävla trevlig ut i alla fall!

Damn what nice Citera
carl_couloir
189 inlägg
carl_couloir 1 vecka sedan

Har precis köpt ett par.....
Rapport kommer efter Ride the Cow V. 14

/C

Herkaperka
14 inlägg
Herkaperka 1 vecka sedan

Nice vart köpte du och vilken längd blev det.

carl_couloir skrev:

/C

shakabro
33 inlägg
shakabro 1 vecka sedan

carl_couloir skrev:

/C

Grymt!

jbjohannes
8 inlägg
jbjohannes 1 vecka sedan | Senast ändrad jbjohannes (1 vecka sedan)

Har kört på den de två senaste dagarna i gränsen och den har allt jag kan önska. Känns som för mig den optimala blandningen mellan lekfullhet och stabilitet. Väldigt komplett och välbyggd skida.

Skulle säga att den drar lite mer åt en charger än att vara en bc-jibber. Stabil kärna men med en lekfull shape.

Hur som helst är jag iaf väldigt nöjd med dom  än så länge.

Jarle
3946 inlägg
Jarle 1 vecka sedan

Åkt den senaste veckan på den i 188. Den trevligaste skidan jag har testat på många år. Jag skulle inte kalla den för charger men den är mycket kompetent i stök och fart. Det går fint att landa baklänges med den i lössnö men jag skulle definitivt inte skaffa en för syftet. Bra drag i pist och ger bra retur om man jobbar igenom den ordentligt (förvånansvärt snabb i portar). Går att kasta butters med. Extremt komplett skida, skidan jag har saknat.

En ösigare skutt och lekskida, eller en väldigt lekfull össkida, beroende på hur man ser på det. Helt enkelt en fullträff från Blizzard i min bok. Större åkare kanske skulle vilja ha den längre eller styvare, beroende på tilltänkt användningsområde.

Robbit Citera
carl_couloir
189 inlägg

Jarle skrev:

Åkt den senaste veckan på den i 188. Den trevligaste skidan jag har testat på många år. Jag skulle inte kalla den för charger men den är mycket kompetent i stök och fart. Det går fint att landa baklänges med den i lössnö men jag skulle definitivt inte skaffa en för syftet. Bra drag i pist och ger bra retur om man jobbar igenom den ordentligt (förvånansvärt snabb i portar). Går att kasta butters med. Extremt komplett skida, skidan jag har saknat.

En ösigare skutt och lekskida, eller en väldigt lekfull össkida, beroende på hur man ser på det. Helt enkelt en fullträff från Blizzard i min bok. Större åkare kanske skulle vilja ha den längre eller styvare, beroende på tilltänkt användningsområde.

Fasiken så grymt!!! big_smile precis vad jag letat efter!!

/C

carl_couloir
189 inlägg

Herkaperka skrev:

carl_couloir skrev:

/C

Hos mina vänner på SkiStore, dom hade ett par i 188 som jag klippte till på smile
Kan vara så att dom har ett par i 180 i gömmorna om man ber snällt wink

/C

Herkaperka
14 inlägg
Herkaperka 1 vecka sedan | Senast ändrad Herkaperka (1 vecka sedan)

Ska bli intressant höra vad du tycker. Funderar själv mellan 188 o 192 så skistore får nog behålla sina 180s ett tag till. Är lite rädd att 192 inte blir lika lekfull så inkludera gärna hur du tyckte att skidan upplevdes som i storlek. Om den faktiskt kändes som en 188cm lång skida eller om man lätt kan gå upp ett snäpp om man som jag e lite tyngre. Som tex en cochise i 193 som verkligen känns så lång som den e pallar jag inte köra runt med men en mer lättåkt skida ala opinion 108 känns för mig alldeles för kort i sina 186 och kräver att jag går på längsta längden

carl_couloir skrev:

Herkaperka skrev:

carl_couloir skrev:

/C

Hos mina vänner på SkiStore, dom hade ett par i 188 som jag klippte till på smile

/C

Jarle
3946 inlägg
Jarle 1 vecka sedan

Herkaperka skrev:

Ska bli intressant höra vad du tycker. Funderar själv mellan 188 o 193 så skistore får nog behålla sina 180s ett tag till. Är lite rädd att 193 inte blir lika lekfull så inkludera gärna hur du tyckte att skidan upplevdes som i storlek. Om den faktiskt kändes som en 188cm lång skida eller om man lätt kan gå upp ett snäpp om man som jag e lite tyngre. Som tex en cochise i 193 som verkligen känns så lång som den e pallar jag inte köra runt med men en mer lättåkt skida ala opinion 108 känns för mig alldeles för kort i sina 186 och kräver att jag går på längsta längden

carl_couloir skrev:

Herkaperka skrev:

/C

Vi har bara 180 kvar av 11orn, 10orna har vi nog alla längder (osäker, har som sagt varit iväg och åkt). De åks kort, jag som är 173cm (och för närvarande tyvärr ligger precis under övervikt enligt BMI) tycker att 188 är klockren. Nu har jag förvisso inte testat 180 men jag saknar ingen kvickhet i 188.

Robbit Citera
Herkaperka
14 inlägg
Herkaperka 1 vecka sedan | Senast ändrad Herkaperka (1 vecka sedan)

tack för den infon gör valet mycket lättare, 192or blir det då utan tvekan. Är inte heller i min livs form och är 188 lång så vet ju att jag som oftast borde ta den största längden men just blizzard kan ju göra riktigt köttiga skidor så blev lite tveksam om jag skulle våga. Skulle du komma över ett par 192 kan du ju höra av dig

Jarle skrev:

Herkaperka skrev:

Ska bli intressant höra vad du tycker. Funderar själv mellan 188 o 192 så skistore får nog behålla sina 180s ett tag till. Är lite rädd att 192 inte blir lika lekfull så inkludera gärna hur du tyckte att skidan upplevdes som i storlek. Om den faktiskt kändes som en 188cm lång skida eller om man lätt kan gå upp ett snäpp om man som jag e lite tyngre. Som tex en cochise i 193 som verkligen känns så lång som den e pallar jag inte köra runt med men en mer lättåkt skida ala opinion 108 känns för mig alldeles för kort i sina 186 och kräver att jag går på längsta längden

carl_couloir skrev:

/C

Vi har bara 180 kvar av 11orn, 10orna har vi nog alla längder (osäker, har som sagt varit iväg och åkt). De åks kort, jag som är 173cm (och för närvarande tyvärr ligger precis under övervikt enligt BMI) tycker att 188 är klockren. Nu har jag förvisso inte testat 180 men jag saknar ingen kvickhet i 188.

Herkaperka
14 inlägg
Herkaperka 1 vecka sedan

Sitter man som jag och trånar efter att få testa dessa skidor kan man ju kolla in denna film när blizzard sponsrade Johan Jonsson kör puder i engelberg med dom.
http://www.fftv.no/skipatruljen-s3e4-en … ondeheiser

Dynafit-hasse
935 inlägg
Dynafit-hasse 4 dagar sedan

Är 175cm och väger 65kg muskler! hehe. borde jag köra på 180 eller 188? har ett par armada JJ i 185cm.

Sick_Pete
39 inlägg
Sick_Pete 3 dagar sedan

Vad är rekommenderad monteringspunkt på dom?

Hmps
3500 inlägg
Hmps 2 dagar sedan

Någon som vill lämna ett utlåtande om Rustler 10 då? Försöker vara ärlig mot mig själv. Åker ju alldeles för lite puder. Har åkt hela den här säsongen med 110 i midjan och knappt lämnat pisten. Leter efter den ultimata allroundskidan.

180 lång. 80 kilo och kör ganska hårt och hoppar gärna!

on the way down its awesome! Citera
MedlemJapaner
2009 inlägg
MedlemJapaner 2 dagar sedan

Hmps skrev:

Någon som vill lämna ett utlåtande om Rustler 10 då? Försöker vara ärlig mot mig själv. Åker ju alldeles för lite puder. Har åkt hela den här säsongen med 110 i midjan och knappt lämnat pisten. Leter efter den ultimata allroundskidan.

180 lång. 80 kilo och kör ganska hårt och hoppar gärna!

Grym skida, precis det du söker.

Ett claim om dagen är bra för magen. Citera
shakabro
33 inlägg
shakabro 1 dag sedan

Vad är skillnaderna mellan Rustler 11 och Rustler 10 förutom bredden? Har ni som testat dom monterat efter recommended? Vad tror ni om att montera dom -3 ifrån truecenter? Dumt? väldigt intresserad av 11an. Hittar inte så mycket info om dem.

LawndartGustav
960 inlägg
LawndartGustav 1 dag sedan

Mittmontera en skida som är gjord för det, inte en skida som är gjord att bakmonteras. Mina fem cent, kan bli galet fel annars. Med det sagt vet jag inte hur monteringen är på Rustler.

Live free and die ...ing Citera

För att kunna skriva i forumet så måste du vara medlem och inloggad.
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook