Nån som vill byta Dukes/Barons L?

Pillard
3094 inlägg
Pillard 3094 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad Pillard (1 år sedan)

Jag har stött på en liten patrull hemma. Jag har en plan för min framtida quiver där jag inte behöver köpa några nya bindningar. Jag har bytt pjäxor till MTN Lab och då fick jag med bonusen att de ska funka i Dukes/Baron. På så sätt kunde jag låta mina gamla Dukes sitta kvar på bredlaggen. Jag har dock haft en liten tanke i bakhuvudet om att detta kan bli ett problem och igår testade jag och kom ihåg att de Dukes jag köpte för länge sen av @Nojlas har fått sin tåplatta fastlimmad. Jag visste om det vid köpet och de funkar fortfarande finfint så ingen skugga över säljaren. Detta ger ju dock mig ett problem då jag inte kommer kunna använda mina nya pjäxor i de här Dukesen och jag vill helst inte borra fler hål i mina gamla Bibbys. Så min fråga är då alltså så här:

Finns det någon här som har ett par olimmade gamla Dukes och skulle kunna tänka sig ett byte? Är det kanske nån som har ett par Baron och behöver lite mer DIN och därför vill byta? Är det nån som har ett par Dukes de kan tänka sig att sälja billigt. Jag är öppen för förslag. Mina är L och jag behöver L för att hålbilden ska stämma och för att få plats wink

Edit: Eller är det någon som vet hur man kan få gammalt loctite att släppa?

Svar

RWD
621 inlägg
RWD 621 inlägg 1 år sedan

Pillard :

Värma kanske , men var försiktig. Hårblås eller varmluftpistol på lägsta värmen.
Men du måste nog upp i runt 100 grader och frågan är hur plasten mår av det.
Bättre att lägga i kokande vatten kanske.

Pillard
3094 inlägg
Pillard 3094 inlägg 1 år sedan

RWD :

Pillard :

Värma kanske , men var försiktig. Hårblås eller varmluftpistol på lägsta värmen.
Men du måste nog upp i runt 100 grader och frågan är hur plasten mår av det.
Bättre att lägga i kokande vatten kanske.

Frågan är hur plasten mår av 100 grader som sagt. Men tack för tipset. En bonus här är nog också att de lär ha varit limmade i en 7 år eller nåt. Risken finns ju att plasten de facto faktiskt vuxit ihop wink

Bjersing
219 inlägg
Bjersing 219 inlägg 1 år sedan

Aceton löser ju det men lär ju troligen äta en del av bindningen och skidlacken också. Det går inte att angripa med rakblad och kanske lite värme i omgångar?

Pillard
3094 inlägg

Bjersing :

Aceton löser ju det men lär ju troligen äta en del av bindningen och skidlacken också. Det går inte att angripa med rakblad och kanske lite värme i omgångar?

Kanske kunde gå. Problemet är att jag inte lyckas hitta var limmet sitter. Jag utgår ifrån att det så att säga hällts in i spåren som AFDn ska åka på när man skruvar. Skruven snurrar nämligen men går bara mellan två lägen. Så jag antar att det är själva plattan som sitter fast i skenorna.

Nojlas
3047 inlägg
Nojlas 3047 inlägg 1 år sedan

Herregud, lever de än?
Den limnades för att skruv#%*£# justerade om sig själv. Ta bort limmet och du får tillbaka problemet. Tror inte det var särskilt mycket lim inblandat, så du kan nog bara vrida ur, om du har en bra mejsel.

Eller så köper du billiga beast hos tysken, eller nya kingpin, så är saken biff.

www.dpsskis.com Citera
Pillard
3094 inlägg

Nojlas :

Herregud, lever de än?
Den limnades för att skruv#%*£# justerade om sig själv. Ta bort limmet och du får tillbaka problemet. Tror inte det var särskilt mycket lim inblandat, så du kan nog bara vrida ur, om du har en bra mejsel.

Eller så köper du billiga beast hos tysken, eller nya kingpin, så är saken biff.

De har funkat helt felfritt faktiskt. Om jag lyckas skruva dem kan jag ju alltid limma fast dem igen i det nya läget smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook