Canazei/Arabba, Ristoro Lezuo?

AnnaAltner
1 inlägg
AnnaAltner 1 inlägg 2 år sedan

Vi funderar att boka boende på Ristoro Lezuo som ligger mellan Arabba och Canazei. Är nyfiken om någon bott över påd etta ställe? Det ser ut att ligga perfekt men har inte fått så bra rating på Tripadvisor. (Dock väldigt få recensioner).

Svar

1kocken
8 inlägg
1kocken 8 inlägg 2 år sedan

Det beror på vad ni är ute efter, vinter tid bor ni mitt i skidområdet det finns inget runt om kring er , värdshuset ligger väldigt off, men vill ni ha lugn å ro
så funkar det, bil är ett måste m snökedjor....
Sommar så bor ni mitt i vandring/cykel meckat!
Vi har sammanlagt 4 veckor i området
vintertid dom senaste vintrarna, har inte bott själva på rifugon bara tatt en espresso... å den var bra!

Johan_Halmstad
93 inlägg
Johan_Halmstad 93 inlägg 2 år sedan

Läget mitt i backen är ju fantastiskt men också jäkligt ödsligt. Finns inget utanför hotellet, vilket iofs kan vara skönt. Fanns ju en del omdömen på Tripadvisor, och inte ett enda som var rakt genom positivt. Varför inte någon/några nätter och sen välja Arabba eller Canazei!

Pernillastur
5 inlägg
Pernillastur 5 inlägg 1 år sedan

Jag var i Canazei för ett par år sedan, och då körde vi ner själva och spenderade största delen i Canazei, men då vi hade bilen med så körde vi även till Ristoro Lezuo en dag för att prova något nytt.
Åkte med Slopetrotter och deras skidguider hade full koll på alla områden i närheten, så de gav oss bra tips om vart vi skulle åka och så, så det blev en riktigt lyckad utflykt
http://www.slopetrotter.se/canazei

Rentla
2 inlägg
Rentla 2 inlägg 1 år sedan

Hej Pernilla
Kommer du ihåg vad ditt intryck var? Vi har redan bokat flyg själva och kommer boka hela resan på egen hand. /Anna

Pernillastur :

Jag var i Canazei för ett par år sedan, och då körde vi ner själva och spenderade största delen i Canazei, men då vi hade bilen med så körde vi även till Ristoro Lezuo en dag för att prova något nytt.
Åkte med Slopetrotter och deras skidguider hade full koll på alla områden i närheten, så de gav oss bra tips om vart vi skulle åka och så, så det blev en riktigt lyckad utflykt
http://www.slopetrotter.se/canazei

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook