Säsonga Whistler vinter 17/18

backisolivia
12 inlägg
backisolivia 12 inlägg 1 år sedan

Tjena tjena!
Jag är en tjej på 20 år från härliga Götet. Har hunnit med en backpackresa nu under vintern då jag var på Bali, drog hela Australiens östkust och Thailand. Kände att jag saknade skidåkningen extremt mycket och håller nu på att planera min vinter i Whistler. Så ja, jag ska åka själv och jag vill jättegärna dela boende med någon sköning. Vi kanske ses i framtiden!

Svar

hannahelfv
57 inlägg
hannahelfv 57 inlägg 1 år sedan

Tjena!

Jag och @ohlslof ska nu göra vår andra säsong i Kanada. Tanken är att vi ska vara där dec-juli. Då vi tänkt stanna över sommaren också är siktet inställt på Whistler. Vi är nu jättesugna på att slå oss ihop med lite härliga människor och dela boende. Jag håller just nu på att lägga ut lite krokar hos gamla whistlerkompisar för att hitta nåt bra ställe.

Om du letar efter några att dela boende med eller om du vill ha tips om Whistler eller Kanada i stort är det bara att skriva! smile

CorneliaPenno
1 inlägg
CorneliaPenno 1 inlägg 1 år sedan

Hej!
Jag håller även jag på att planera min vinter i Whistler 17/18. Jag är 19 årig tjej från Helsingborg som tog studenten i våras. Detta är min första utlandsresa ensam, så hade varit väldigt pepp på att dela boende med någon/några då jag inte är bekant med varken Whistler eller Kanada. Älskar skidåkning och allt som hör till, men velat testa något nytt än de vanliga alperna.

Kontakta mig gärna på Facebook där jag heter Cornelia Penno! smile

christiangustafson
3 inlägg
christiangustafson 3 inlägg 1 år sedan

Tja!
Ännu lite obestämd om Whistler, men jag är i Squamish just nu och jobbar (40 min bil från Whistler) och kommer antagligen (men ännu obestämd) spendera vintern i Whistler. Letar lite efter andra taggade människor att hänga/leta puder med, annars blir det lixom inte kul tongue. Fyllde 21 i år och är från Götelaborg! Är kanadensisk medborgare och allt som är rätt smidigt. Har familj i Vancouver och vart här några gånger men aldrig bott som jag gör nu. Åker antagligen tillbaka till Sverige efter säsongen dock!

Alleeeballeee
13 inlägg
Alleeeballeee 13 inlägg 1 år sedan

Hej!! Jag har precis säsongat i Kanada och använt mitt WH visa. Men nu vill jag verkligen göra allt för att få ett till visum och göra en till säsong. Men jag tänkte att får jag inget jobbvisum så kanske det går lika bra att spara ihop pengar och åka på turistvisum. Hur tänker ni göra? Turistvisa eller jobbvisa?

Bjohan
3 inlägg
Bjohan 3 inlägg 1 år sedan

hannahelfv skrev:

Tjena!

Jag och @ohlslof ska nu göra vår andra säsong i Kanada. Tanken är att vi ska vara där dec-juli. Då vi tänkt stanna över sommaren också är siktet inställt på Whistler. Vi är nu jättesugna på att slå oss ihop med lite härliga människor och dela boende. Jag håller just nu på att lägga ut lite krokar hos gamla whistlerkompisar för att hitta nåt bra ställe.

Om du letar efter några att dela boende med eller om du vill ha tips om Whistler eller Kanada i stort är det bara att skriva! smile

Tja! Jag tänkte också säsonga för första gången i kanada. Tänkte åka dit i mitten av november och stanna så länge det finns stora dåd att uträtta..! Min fråga: hur kommer det sig att ni väljer whistler bara för att ni vill stanna till juni?

hannahelfv
57 inlägg

Tja! Jag tänkte också säsonga för första gången i kanada. Tänkte åka dit i mitten av november och stanna så länge det finns stora dåd att uträtta..! Min fråga: hur kommer det sig att ni väljer whistler bara för att ni vill stanna till juni?

Tjena Johan!

Jag har gjort en vinter+sommarsäsong i Whistler, och min pojkvän i Kicking Horse. Anledningen till att vi väljer att åka tillbaka till whistler är att jag trivdes fantastiskt bra där, det har mer att erbjuda än endast skidåkning, vilket jag har förstått mer är fallet med KH. I whistler finns till exempel cykelleder och bike park i världsklass.

//Hannah

hannahelfv
57 inlägg

Hej!! Jag har precis säsongat i Kanada och använt mitt WH visa. Men nu vill jag verkligen göra allt för att få ett till visum och göra en till säsong. Men jag tänkte att får jag inget jobbvisum så kanske det går lika bra att spara ihop pengar och åka på turistvisum. Hur tänker ni göra? Turistvisa eller jobbvisa?

Vi har använt upp våra wh-visum båda två så vi håller på för fullt att jobba ihop reskassan. smile Vart i Kanada ska du säsonga?

Oisell
5 inlägg
Oisell 5 inlägg 1 år sedan

Tja!

Jag och en polare planerar också en säsong i Whistler. Planen är att åka över i början av december och sen stanna över sommaren. Vi har båda gjort säsonger innan, men inte i Kanada. Vår plan är att jobba och åka så mycket det går, och sedan byta ut skidorna mot cykel när det är dags för det.

Vi är båda 22 och kommer från Kristianstad. Ifall någon skulle vara intresserad av att dela boende så är det bara till att höra av sig. Jag har själv en del kompisar som gjort säsong i Whistler tidigare så jag ska forska runt lite kring tips på boende och dylikt.

Axel

backisolivia
12 inlägg
backisolivia 12 inlägg 1 år sedan

Oisell skrev:

Tja!

Jag och en polare planerar också en säsong i Whistler. Planen är att åka över i början av december och sen stanna över sommaren. Vi har båda gjort säsonger innan, men inte i Kanada. Vår plan är att jobba och åka så mycket det går, och sedan byta ut skidorna mot cykel när det är dags för det.

Vi är båda 22 och kommer från Kristianstad. Ifall någon skulle vara intresserad av att dela boende så är det bara till att höra av sig. Jag har själv en del kompisar som gjort säsong i Whistler tidigare så jag ska forska runt lite kring tips på boende och dylikt.

Axel

Hej,
Jag och en tjejkompis drar nu i december. Ifall ni fortfarande är intresserade av att dela boende är vi på det. Vi tänkte också jobba och åka skidor och vi stannar nog tills snön försvinner. Om inget annat ses vi säkert där. Ha det fint!

MadeleineEnglund
9 inlägg
MadeleineEnglund 9 inlägg 1 år sedan

Hejhej, jag har också tänkt dra till Whistler i vinter. Tid spelar mindre roll men tänkte nog stanna ca 3-4 månader. Åker ensam (från Helsingborg) och vill extremt gärna hitta några sköna personer att dela boende med!

EdvinZetterstrom
12 inlägg
EdvinZetterstrom 12 inlägg 1 år sedan

Tjena!
Vi är två trevliga killar från Stockholm som planerar våra första säsong i Kanada/Whistler och letar efter skönt folk som vill dela boende och åka grymt mycket puder. Om budgeten räcker in i sommaren är oklart men vore en dröm att få åka i Whistler bikepark eller bara lederna runt om. Så om ni fortfarande letar efter folk är vi taggade.
Mvh Edvin och Leo

Alboky
3 inlägg
Alboky 3 inlägg 11 mån sedan

Tja jag och flickvännen är nu i Vancouver och vi har fått jobb i Whistler så nu söker vi boende i området men kommer lätt ruinera oss om inte vi delar med några andra.
Hur har det gått för er? Finns det nåt ställe ni har bokat med rum/säng över?

Vi håller iallafall på att söka efter hyreslägenheter så hör av er om ni behöver rum/sängar.

Albert

MartaSehlmark
8 inlägg
MartaSehlmark 8 inlägg 10 mån sedan

Hallå!

Är en 20årig tjej från Stockholm som försöker ta mig till Whistler i vinter. Är det någon av er som har hittat boende och vill ha en extra roomie? Eller har något tips på boende?

Jag kan städa, laga mat, är rolig och skön (jinx) och kan betala för mig. Jag lovar att vi kommer bli kompisar!

//Marta

Alboky
3 inlägg
Alboky 3 inlägg 10 mån sedan

MartaSehlmark skrev:

Hallå!

Är en 20årig tjej från Stockholm som försöker ta mig till Whistler i vinter. Är det någon av er som har hittat boende och vill ha en extra roomie? Eller har något tips på boende?

Jag kan städa, laga mat, är rolig och skön (jinx) och kan betala för mig. Jag lovar att vi kommer bli kompisar!

//Marta

Hej Marta! Det är svårt att hitta boende här men än så länge har vi lyckats få tag i en lägenhet dock bara fram till 28 dec. Vi har en säng ledig mellan 23 och 28 om du skulle vara intresserad, PM isåfall!

Albert

LinneaEm
11 inlägg
LinneaEm 11 inlägg 9 mån sedan

Hey guys!
Jag kommer till whistler 2:a februari och är på desperat jakt efter ett rum, en säng eller en soffa att sova i, så om någon har några tips eller har ledig plats hos er i februari får ni väldigt gärna höra av er! smile Har bokat hostel som nödlösning de första dagarna, har ju insett att detta med boende i Whis inte är det lättaste... haha. Tänkte nog bara stanna en dryg månad (pga jobb hemma i Svea) så kan absolut tänka mig att bo väldigt spartanskt under denna tiden!
Vem är jag då? En glad 27-årig tjej från Göteborg som behöver ett break från jobbet för att leva i snön ett tag, är skötsam, easy going och ganska kul osv (hehe får man säga så), har bott utomlands och delat boende under många år så är van vid det.

Ha det underbart!
/Linnéa

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook