Tips på boende Golden/ Kicking Horse

IngridKr
2 inlägg
IngridKr 2 inlägg 10 mån sedan

Vi är ett par som tänkte åka till Golden/ Kicking Horse i två månader mitten av januari- mitten av mars 2018. Vi letar efter boende med kök och Wi-fi. Är det någon som har tips? Tas emot tacksamt.

Svar

btm
37 inlägg
btm 37 inlägg 10 mån sedan

Kicking är helt grymt att åka, men Golden är inte precis det roligaste stället att bo. Om ni bara tänkt ägna er åt åkningen och turandet så inga probs. Men inget speciellt uteliv att erbjuda.
Har ni kikat på air bnb och sidor som denna? Jag vet att det fanns en del ute i och runtom golden som hyrdes ut av privat personer där förut iaf. Då kommer ni ev undan lite billigare om ni gör upp med uthyrare om pris. Många är beredda att gå ner i pris om ni stannar en längre tid. så hör er för med uthyrare innan ni bokar smile
Lycka till!

IngridKr
2 inlägg
IngridKr 2 inlägg 10 mån sedan

Tack för tipset! Ska kolla Air bnb. Vi har gjort en säsong där för drygt fem år sedan, så känner till stället, en vanlig by, ingen fest. Kommer för skidåkningen.

herrgard
318 inlägg
herrgard 318 inlägg 10 mån sedan

Rondo funkar bra för det ändamålet. Nu var jag där för tre år sen men då var det bra (de hade hot tub!), wifi, tv, kök och låg hyffsat centralt. Värt att ta ett titt på iaf.

solteszkristian
63 inlägg
solteszkristian 63 inlägg 3 mån sedan

Hallå,

Vi bodde på Rondo förra året och bodde på Marys säsongen 10-11. Marys har visst bytt ägare, så vet inte hur det är nuförtiden, men kommer bo där jan-mars om vi inte tycker det är trist/hittar något bättre... Ses i Golden smile

Shellstrom
Online 19 inlägg
Shellstrom 19 inlägg 3 dagar sedan

Hej allihopa!

Jag funderar på att åka till Revelstoke eller Kicking Horse i vinter och spendera strax över tre månader (dec-mars) där. Just nu har jag väldigt svårt att försöka bestämma mig vilken av dessa två som är det bästa alternativet.
Eftersom det är flera av er här som spenderat lite tid i KH tänkte jag kolla dels vad ni tycker om att bo två-tre månader på Marys och Rondo? Funkar det bra? Hur är standarden och vad kostade det ungefär?

Jag åker iväg själv så jag är lite i behov av att det är fler i liknande situation då jag självklart vill träffa folk att åka och hänga med, skulle ni säga att KH funkar bra på den fronten? Känns som att det är större skara folk som åker till Revelstoke men det är någonting med Kicking Horse som lockar mer.

herrgard
318 inlägg
herrgard 318 inlägg 2 dagar sedan

Jag bodde en månad på Rondo och det funkade bra. Är som att bo i en lite äldre lägenhet liksom (de kanske har renoverat nu eftersom det är något år sen jag var där?), med allt som det innebär. Skicka ett mail till dem och fråga om pris, de brukar ha special på längre vistelser. Att bo i hus är såklart bättre, men då gäller det att hitta några att bo med, har du tur kanske du kan börja på Rondo/Marys och flytta till ett hus med folk om det dyker upp något.

Revelstoke är lite större och har mer folk, men iaf året jag var i Kicking fanns det massor av säsongare där. I värsta fall får du väl hänga med supertrevliga kanadicker wink

Shellstrom
Online 19 inlägg
Shellstrom 19 inlägg 2 dagar sedan

Tack, jag får ta och skicka ett mail och höra mig för lite med Rondo!

Är det stor skillnad på mängden folk i systemen mellan Revvy och kicking? Förhoppningen är att spendera mycket tid utanför men gissar på att det lär bli både en och två dagar i systemet under de månaderna jag tänkt stanna..

herrgard
318 inlägg
herrgard 318 inlägg 2 dagar sedan

Skulle tro att det är lite mindre i Kicking, men båda systemen lider av rätt dålig kapacitet och kommer det plötsligt jättemycket extra folk blir det långa köer. För det mesta är det helt ok på båda ställena.

Till Kicking kommer folk från Calgary på helgerna och till Revy en del från Vancouver. Revelstoke har även en väldigt stor del locals som släpper allt de håller på med och sticker upp till berget så fort det snöat. Vid dump kan det vara en halvtimmes kö på morgonen för att komma upp med första gondolen även om det är mitt i veckan och var helt tomt dagen innan :-)

Shellstrom
Online 19 inlägg
Shellstrom 19 inlägg 1 dag sedan

Jag tror att eventuellt resesällskap kommer få avgöra vart det bär av, låter som att båda två kommer att göra en nöjd faktiskt smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook