Är du sugen på att säsonga i Revelstoke, Kanada?

BjornC
19 inlägg
BjornC 19 inlägg 1 år sedan

Tjena!

Har planerat en skidsäsong under 17/18 i Revelstoke, Kanada, dock har de polare som jag tänkt åka med ballat ur eller fått andra säsongsidéer. Ni vet hur sommaren kan förvilla pudersuktandet..
Därför letar jag nu resekamrater här istället.

Jag tänkte åka ned någon gång i början av december, och har span på lite boenden som kan bokas så snart som möjligt. Boendena har plats för 4-5 personer (inklusive mig då). Hyrorna ligger på ca 500 CAD i månaden, dvs ca 3300 kr per månad per person.

Är du också ensam och sugen, eller är ni ett gäng på 3-4 pers som vill dit? Hör av er!

Svar

Jonnszter
11 inlägg
Jonnszter 11 inlägg 1 år sedan

Låter fett. Inte säker dock hmm. Själv undrar jag när du sökte visum. Antar att sånt är för sent att göra nu. Hur mkt pengar tänkte du ta med hemifrån innan du börjar tjäna pengar där btw?
Mvh Johan smile

Bjohan
3 inlägg
Bjohan 3 inlägg 1 år sedan

Jag har fullt upp med att söka visum just nu! Jag och ett par polare tänkte dra mitt i november typ.. Varför just Revelstoke? Tänkte du söka jobb, förresten?

BjornC
19 inlägg

@Jonnszter

Har ej sökt jobbvisum. Har sparat ihop nog med cash här hemma och ska endast bomma, alltså inget jobb. Planerar på ca 60-65k, för en 4-5 månaders lång säsong.

BjornC
19 inlägg

@Bjohan

Ska ej jobba! Utan bara bumma.

Revelstoke eftersom jag hade polare som säsongat där förra säsongen, och vi tänkte dra dit tsm. Nu när de inte hänger med så har ju jag kollat in boenden, berg och allt sånt - så jag siktar på Revelstoke.

HRohlcke
33 inlägg
HRohlcke 33 inlägg 1 år sedan

Tja!
Ska göra min första säsong nu i vinter, och som det ser ut nu så lutar det åt revelstoke, men har inte bestämt mig riktigt än. Ingen av mina polare var intresserade att säsonga så jag drar själv, men det vore grymt att få åka med några som är lika taggade som jag. Tanken är att jag inte ska jobba utan samla ihop pengar för att bara åka, men det kan ändras. Jag är i varje fall intresserad, så håll mig gärna uppdaterad.
//Hugo

bigbadwolfen
52 inlägg
bigbadwolfen 52 inlägg 1 år sedan

Tjena,
Jag kommer bo i Edmonton från september och sen roadtripa i kanada/usa med en polare från mitten av december. Vi kommer komma förbi revelstoke ett par gånger ser det ut som och drar gärna ut och pumpar lite puder om inte annat! (Om ni råkar ha överskott av sängar/soffor hyr vi gärna in oss nån natt i utbyte mot öl, mat och tillgång till bil wink)

Ser fram emot att träffa massa skönt folk runt om i orterna!

Jonnszter
11 inlägg
Jonnszter 11 inlägg 1 år sedan

@HRohlcke
Låter fett! Hur mycket tänkte du ta med som budget? smile

HRohlcke
33 inlägg
HRohlcke 33 inlägg 1 år sedan

Jonnszter :

@HRohlcke
Låter fett! Hur mycket tänkte du ta med som budget? smile

Jag vet faktiskt inte, men skulle gissa att det blir runt 50 - 65k, men det går kanske att komma undan med mindre. hmm

Melli
13 inlägg
Melli 13 inlägg 1 år sedan

Hej, jag är sugen och tänkte mig också att åka ned i december. Skulle vilja jobba där samtidigt i så fall. Älskar snowboard big_smile

Gustavlindberg
4 inlägg
Gustavlindberg 4 inlägg 1 år sedan

BjornC :

Tjena!

Har planerat en skidsäsong under 17/18 i Revelstoke, Kanada, dock har de polare som jag tänkt åka med ballat ur eller fått andra säsongsidéer. Ni vet hur sommaren kan förvilla pudersuktandet..
Därför letar jag nu resekamrater här istället.

Jag tänkte åka ned någon gång i början av december, och har span på lite boenden som kan bokas så snart som möjligt. Boendena har plats för 4-5 personer (inklusive mig då). Hyrorna ligger på ca 500 CAD i månaden, dvs ca 3300 kr per månad per person.

Är du också ensam och sugen, eller är ni ett gäng på 3-4 pers som vill dit? Hör av er!

jag har också tänkt säsonga i revelstoke i vinter och är intresserad av boende dock hade jag tänkt jobba samtidigt. 500 CAD är ju ca 3300 SEK så hur tänker du med hyran?

BjornC
19 inlägg

Platserna fyllda!

SkiMallan
4 inlägg
SkiMallan 4 inlägg 1 år sedan

Hej!
Hörde att du fyllt upp platserna i huset. Om ni ändå skulle behöva en roomie så letar jag, ensam resande tjej på 22 år, efter boende i revy. Eller om någon annan i denna tråd gör det får ni mer än gärna höra av er! Skii you! ;-)

AlbinHaglund
1 inlägg
AlbinHaglund 1 inlägg 1 vecka sedan

Antar att denna tråd är relativt död vid det här laget, men undrar ifall det är några som ska säsonga nere i Revelstoke nu 19/20? Jag och en kompis hade tänkt ta oss dit, men skulle vara nice att kunna söka boende och liknande tillsammans. Ifall någon också har tips för jobb och liknande som är relativt enkla att söka, och som man kanske kan söka i förväg så uppskattas all hjälp som vi kan få!!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook