Letar efter ny skidhjälm, vilken rekommenderar ni?

xudeus
11 inlägg
xudeus 11 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad Xudeus (1 år sedan)

Tjenare! Funderar på att skaffa en ny hjälm. Åker mest i pist men även en del offpist. Har kollat på två poc hjälmar (fornix och sinuse sl) ifall jag köper sinuse sl så kommer jag inte att använda hakskyddet.

Vilken av dom rekommenderar ni? eller ni kanske rekommenderar en annan? Isf vilken?

// Joel

Svar

GabrielRingvall
3 inlägg
GabrielRingvall 3 inlägg 1 år sedan

Tjena!
Jag har en poc receptor backcountry mips, som funkar perfekt. Sinuse-hjälmen är mer av en racehjälm inte lika bekväm som backcountry-hjälmen

//Gabriel

unsuspected
351 inlägg
unsuspected 351 inlägg 1 år sedan

Den som passar bäst på just ditt huvud smile För mig funkar bara POC utan justering.

Gahnis
198 inlägg
Gahnis 198 inlägg 1 år sedan

Sweet Igniter! (MIPS såklart)..

Kung Bore is always King Bore! Citera
wenton
30 inlägg
wenton 30 inlägg 1 år sedan

Har själv kastat ett getöga på Oakley Mod 5! Någon som testat den? Sitter den så smutt med alla goggles som det pratas om?

Pillard
3096 inlägg
Pillard 3096 inlägg 1 år sedan

Det är ganska enkelt, ta den hjälmen som passar med ditt huvud och dina goggles, eller om du ändå tänker skaffa nya goggles kan du anpassa dem sen...

Det enda som kan irritera annars är om öronlapparna inte är täta. Jag hade det problemet på min Sweet Trooper och innebar att jag var tvungen att ha tunn mössa under hjälmen så fort det var kallare än -5 för att inte frysa öronen av mig när det gått undan lite

xudeus
11 inlägg
xudeus 11 inlägg 1 år sedan

Tack för alla svar smile

Tänkte först beställa direkt från POC:s hemsida men det är nog bättre ifall jag åker till någon affär och testar några olika hjälmar först, POC har ju inte gratis retur...

Någon som vet något ställe i/runt Göteborg som har ett bra utbud på skidhjälmar?

MOONEEN
39 inlägg
MOONEEN 39 inlägg 1 år sedan

Xudeus :

Tack för alla svar smile

Tänkte först beställa direkt från POC:s hemsida men det är nog bättre ifall jag åker till någon affär och testar några olika hjälmar först, POC har ju inte gratis retur...

Någon som vet något ställe i/runt Göteborg som har ett bra utbud på skidhjälmar?

POC finns lite över allt. Skulle dock rekommendera SkiStore!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook