Bad Gastein 17/18

offpistz
28 inlägg
offpistz 28 inlägg 1 år sedan

Halloj!

Tänkte bara kolla om där fanns några fellow skibums som tänkt dra sig till Bad Gastein i vinter. Vad har ni för planer där nere förutom grym skidåkning och fest i världsklass?

Svar

wilmaschyllert
2 inlägg
wilmaschyllert 2 inlägg 1 år sedan

Hej! Är också inne på att dra till BG men även öppen för annat! Österrike är i alla fall det som lockar mest, planen är framför allt skidåkning och allmänt nice häng, men även apres och fest! Optimalt hade varit att jobba halvtid, planerar att stanna hela säsongen.

offpistz
28 inlägg

wilmaschyllert :

Hej! Är också inne på att dra till BG men även öppen för annat! Österrike är i alla fall det som lockar mest, planen är framför allt skidåkning och allmänt nice häng, men även apres och fest! Optimalt hade varit att jobba halvtid, planerar att stanna hela säsongen.

Härligt! Har varit i både St Anton och Bad Gastein, personligen tycker jag att Bad Gastein var bättre, fokus på riktigt bra skidåkning och offpist, givetvis är festen och afterskin i samma klass. Har lite kontakter nere i BG vilket underlättar, jobb i BG finns det rätt gott om, framförallt om man åker ner i tid. Jag har tänkt dra ner i november, har fått ett bra intryck av Grey Mountain Lodge som kör boende för "skibums", är just i fas med att boka klart rummet, bara skicka ett pm om det lutar åt Bad Gastein så kan vi ju se om vi kan reda ut något. Jag kommer åka ner själv, finns ingen riktig skidkultur hos mina bekanta, haha.

RobinBruzeliuss
22 inlägg
RobinBruzeliuss 22 inlägg 1 år sedan

Hej! Drar ner till BG för andra året nu i december, kommer bo på GML smile!
planen är ungefär som förra året, ta lite ströjobb å gå på haeggis haha..

offpistz
28 inlägg

RobinBruzeliuss :

Hej! Drar ner till BG för andra året nu i december, kommer bo på GML smile!
planen är ungefär som förra året, ta lite ströjobb å gå på haeggis haha..

Haha fett, då ses vi garanterat.

EmmaSteneberg
7 inlägg
EmmaSteneberg 7 inlägg 1 år sedan

Hey! Vi är ett gäng svenskar som siktar på BG i vinter! Söker boende som en tok, har du tips, du som varit där förut? smile

Stene Citera
nilshusse
78 inlägg
nilshusse 78 inlägg 1 år sedan

hejsan,
Hej.
Kul att ni valt BG, ni kommer inte att ångra er. Det kan jag lova.
Jag har ett hus med 7 lgh. 6 små och en stor.
Dom Små är tänkta för 3-4 personer. den stora för 8 personer.
Kök bad och toa i varje lgh. 32" platt tv. Våningssängar.
Priset för hela lägenheten är €1300/månad. Plus ström (ca 100/mån)
(Den stora är uthyrd till ett svenskt gäng.)
man hyr 1 dec till halva april.
Internet ingår. (Långsamt)
Tvättstuga finns.

Ca 700m till lift
Ca 350 till supermarket
Hör av er med frågor
Mvh anders
Ang jobb så brukar det vara enkelt men man söker bäst när man är här nere.
Ni får komma när ni vill. kommer ni innan 1dec så betalar ni per dag, inte hela månaden

mitt tele nr: 0043 676 7700641

Anders

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook