Parkåkning i Österrike

HannahN
8 inlägg
HannahN 8 inlägg 1 år sedan

Hej!

Vad kan folk rekommendera för parker runt om i Österrike, om en är ute efter något som funkar för nybörjare men som också går att utvecklas i under en säsong?

/H

Svar

Itzak
91 inlägg
Itzak 91 inlägg 1 år sedan

Mayrhofen har en riktigt fet park med väldigt mycket olika features! Dock kan kön till liften bli attackerad av Jerrys och turister.. (anske mest under "lov-veckorna"). Men annars är Zillertal najs smile

Biomedicinnörd, skidåkning och extrema sporter Citera
HannahN
8 inlägg

Jag var i Zillertal 2016 så vet precis vad du menar, hahah! Är sugen på något ställe som Absolut Park eller King's Park, men helst Superpark Planai tror jag. Hör däremot inte så mycket om folk som säsongat på de mindre ställena, när det kommer till Österrike verkar alla mest prata om St Anton och BG - så jag undrar hur jag ska gå tillväga. Går det ens att säsonga där (går gör det väl alltid, men blir det nice)?

carolinet
65 inlägg
carolinet 65 inlägg 1 år sedan

Om du säsongar i Schladming så bor du ju precis vid planai, men har ändå hyffsat nära till absolut park. Så det kan ju vara en idé!
Jag började min säsong för två år sedan i schladming men åkte så småningom tillbaka mayrhofen. Tror schladming kan vara nice ändå, inte så mycket svenskar kanske som säsongar dock men det kan du kanske klara dig utan smile

HannahN
8 inlägg

carolinet :

Om du säsongar i Schladming så bor du ju precis vid planai, men har ändå hyffsat nära till absolut park. Så det kan ju vara en idé!
Jag började min säsong för två år sedan i schladming men åkte så småningom tillbaka mayrhofen. Tror schladming kan vara nice ändå, inte så mycket svenskar kanske som säsongar dock men det kan du kanske klara dig utan smile

Har kikat en del på Schladming, är väldigt sugen på att åka dit! Det är Planai jag har haft i åtanke, men som du skriver är det ju nära Absolut park också. Det har jag inte ens tänkt på smile Har däremot inte hittat någon info som helst om boende så skulle vara väldigt tacksam för tips!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook