Bad Gastein 17/18

Fredrikas
3 inlägg
Fredrikas 3 inlägg 1 år sedan

Hej!
Nu planerar jag åka ner till Bad Gastein för att säsongsjobba i vinter. Bör väl tilläggas jag inte varit dit förut och aldrig säsongsjobbat tidigare heller.
Kommer åka ner själv så söker boende som bäst iaf (ifall ni vet av något eller själva söker roomies så hör gärna av er!).
Sen lite andra saker.. Brukar åka skidor men har alltid drömt om att lära mig åka snowboard så tänkte det skulle passa bra nu när jag verkligen kan åka och ha tid att lära mig. Men funderar ändå på ifall det är idiotiskt att lämna skidorna hemma, hur skulle ni göra? Ifall det också finns någon som tänkt lära sig åka bräda precis som jag kan du höra av dig så kanske vi kan vara stöd åt varandra! Hur är det sen med jobb, är det lätt att få jobb väl på plats ifall man kan tänka sig att jobba med det mesta? Och hur är det med tyskan, plus i kanten eller klarar man sig utan?
Som ni märker är jag lite lost så help a sister out! big_smile

Svar

MadeleineEnglund
9 inlägg
MadeleineEnglund 9 inlägg 1 år sedan

Har själv varit i Bad Gastein och både boende och jobb är enkelt att fixa, speciellt som svensk.

Tyskan klarar du dig definitivt utan, just i BG kommer du komma riktigt långt på bara svenskan smile

Powntus
70 inlägg
Powntus 70 inlägg 1 år sedan

Lägger ut lite krokar överallt nu, siktar på Bg i vinter & söker folk att dela boende med.
Löser jobbfrågan när en säng finnes, är en glad 26 åring med ett par säsonger i kollektiv i bagaget.
Det jag vill säga är att jag är rumsren, kan städa & tvätta m.m även fullt funktionell i köket.
Pma nu freeride!!!!!

nilshusse
78 inlägg
nilshusse 78 inlägg 1 år sedan

kolla in dessa priser!!

viktigt att köpa innan 6/12!!

https://www.skigastein.com/en/prices-ti … son-ticket

om du är under 25år 388€ för ett säsongskort!!
dalens alla 4 berg ingår plus stor del av hela region salzburg´s liftar.

mvh anders broman

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook