190 lång, 95-110midja, metall. Vad finns?

airman
151 inlägg
airman 151 inlägg 1 år sedan

Länge sen man skrev ett inlägg på detta forum. Och definitivt första gången jag skriver en fråga om vad jag ska ha. Fast den här gången är det lite omvänt då jag vet precis vad jag vill ha men inte riktigt har koll på vad som finns... Det finns ju ett å annat märke och en å annan skida att hålla reda på.

Så söker alltså en skida som helst ska vara 190cm lång. Ha en midja mellan 95mm och max 110mm. Sen ska det innehålla metall. Ska funka som allround skidan som jag tar mellan alla andra special modeller man äger. En skida att hänga med i backen men som får följa med ut direkt på berget när man hittar på några kompisar som ska ut en sväng och man ändå har trancivern och hudarna med liksom.
Extrem opinion 108charger faller innanför dom ramarna men det måste finnas fler?

Its al about rocker skiis... Citera

Svar

iSooLi
866 inlägg
iSooLi 866 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad xSooLx (1 år sedan)

Blizzard Cochise har väl fortfarande titanalet kvar? Sen har du ju Kästle BMX 105 hp och FX 95 hp, båda förvisso bara knappa 190 (189). Nordica Enforcer 100 och 110 har väl oxå metall vill jag minnas, båda finns dryga 190...
Edit: Völkl Mantra ska väl inte glömmas i sammanhanget..!

The older I get, the faster I was. Citera
Ruben
57 inlägg
Ruben 57 inlägg 1 år sedan

Blizzard cochise kan ju vara i trakterna av det du söker. Omgjord har jag för mig till i år. Men dom gamla modellerna gick ju som tåget, om man har farten och kraften.

Ny lanseringen av Dynastar Legend x 106 i år. Varken kört på eller klämt på. Men är den som förr om åren så är det en skida som tål hård åkning.

airman
151 inlägg

Oooo! Massa godingar jag glömt redan där! Kästle 105an låg på förra års lista som storbergskidan men saknade i längd. Kanske ska tänka om där och ta en lite kortare variant. Cochise har titanal lagren kvar och lite längre radie som jag gillar med. Sen såg ju nya dynastaren riktigt läcker ut. Fina former och snygg färgsättning kan ju räcka för att man ska börja tycka om en skida ibland.

Blir en spännande skidtestar höst det här. Ös på med mer skidor bara!

Jarle
Online 3975 inlägg
Jarle 3975 inlägg 1 år sedan

Cochise, pro rider, dictator 3.0, mantra, finns fortfarande rätt gott om stökigare skidor i långa längder.

skistore.se/mtbstore.se Citera
e98ee
31 inlägg
e98ee 31 inlägg 1 år sedan

nordica enforcer 100

drH
63 inlägg
drH 63 inlägg 1 år sedan

Här. På rea dessutom.

https://www.skistore.se/sv/dynastar/181 … 47421.html

/drH

airman
151 inlägg

Mycket fina förslag! Tackar för detta. Fick för mig att metall inte va så vanligt nu för tiden men det fanns ju en hel del kvar. Såg även att Movement har en ny serie "Go" som också har metall och intressant shape.

Bud66
144 inlägg
Bud66 144 inlägg 1 år sedan

Hej!

En modell som jag vill slå ett slag för är Rossignol E100.
Funkar till det du vill ha även om jag inte skulle få för mig att tura på den.
På tok för tung säger jag. (fast det kanske är jag som är klen..)
Jag har iaf. kört mina E100 som allroundare i alperna om det inte varit snö i prognosen med ett, som jag tycker, ett underbart resultat. MnO testade mina under 2015 års skidtest och där kan du läsa vad han tycker. Jag tycker dock att E100 är lite mer förlåtande än vad MnO skriver men man ska nog ändå ha i bakhuvudet att den är som en breddad race stock GS skida med allroundegenskaper.
Gillar man denna typ av egenskaper är det en fantastisk skida.

100% Ateist Citera
chrillelille
Online 356 inlägg
chrillelille 356 inlägg 1 år sedan

Black Crows Corvus? Ingen metall men bra jäkla stuns

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook