Lofoten vår/sommar 2018

Bengan98
1 inlägg
Bengan98 1 inlägg 7 mån sedan

Är mitt i planeringen för att åka till Lofoten runt april 2018 men vet egentligen inte mycket mer än att det är otroligt häftiga miljöer att röra sig i och att jag väl på plats vill åka skidor, klättra och vandra.

Orginalplanen är att, till en början, åka dit under perioden april-juli/augusti och att jobba en del under perioden. Största vikt ska dock ligga på att få ut en häftig helhetsupplevelse med många adrenalinpumpande aktiviteter!

Men innan jag åker dit så kvarstår frågor som var man kan jobba, var man kan bo, vad man absolut måste göra/se osv. Tänker att det måste finnas nån här som sitter på lite goa tips att dela med sig av, så all info jag kan få är varmt välkommen!

Vet att det funnits liknande trådar tidigare år men saknar lite up to date-info.

Svar

FilipOlofsson
1 inlägg
FilipOlofsson 1 inlägg 1 vecka sedan

Dude! Jag flyttar till Henningsvær i mitten av juni för att jobba som bartender på fiskekrogen i byn under sommarn. Tanken är att jag ska spendera mestadels av tiden utanför jobbet på att klättra/vandra/surfa och göra en massa andra grejer, kanske till och med åka skidor om det finns möjlighet. Jag flyttar upp dit själv, så skulle va kul att sammanstråla nån gång!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook