Justering av Atomic Tracker MNC 16 L

AdamClaeson
285 inlägg
AdamClaeson 285 inlägg 1 månad sedan

Tjena forumet!

Är det någon som har koll på hur mycket man kan justera en redan monterad turbindning (Atomic Tracker MNC 16 L) efter olika sulmått?

Jag har gjort en beställning av par Atomic Backland 117 med Tracker binding till. Men insett att jag även behöver nya pjäxor. Skidan kommer färdigmonterad, men är inställd efter mina gamla pjäxor.

På vanliga bindningar är det ju busenkelt, men hur är det med Atomic Tracker? Jag kommer ev gå ner en pjäxstl från 27-26,5 om det nu spelar någon roll...

Tack ödmjukast för svar!

/Adam

Svar

RWD
430 inlägg
RWD 430 inlägg 1 månad sedan | Senast ändrad RWD (1 månad sedan)

Den går väl att justera rätt mycket så en storlek ska nog inte vara några som helst problem. Har för mig att den tar sulmått från 305-360mm.
Och det ör lika lätt att justera som en vanlg bindning.
Tänk på att justera höjden också.

Mountain_Man
3995 inlägg
Mountain_Man 3995 inlägg 1 månad sedan

Trackern tillverkas i två storlekar och eftersom det är en rambindning går den att justera betydligt mer än de flesta "vanliga" alpinbindningar. Problemet kan vara att 26,5 kan ligga just kring det kortaste pjäxmåttet för Largebindningen, dvs omkring 305 mm. Rör du dig omkring denna storlek är nog Small ett bättre alternativ på bindningen. Den går upp till 320 vilket räcker till de flesta 27,5.

/MM

Går det att missförstå ... så är jag på! Citera
MagnusOlofsson
1 inlägg
MagnusOlofsson 1 inlägg 1 månad sedan

Jag har Tracker 16 strlk L, och som ovan påpekar är 265 precis på gnällen. En Alpinpjäxa 265 funkar men en Randoneepjäxa 265 kan bli problem, du kan behöva justera den så mycket så att du är inne det markerade "gränsläget" som man inte skall använda, se vitmarkering på bindningen. Men ner till 302 borde det fungera.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook