Bussfrakt - Vilket företag?

tobbeso
3 inlägg
tobbeso 3 inlägg 1 månad sedan

Tjenare!

Ser att många som köper/säljer prylar här på freeride ofta erbjuder sig kunna skicka t.ex. skidorna med bussfrakt. Har googlat lite men tänkte höra med er som har erfarenhet, vilket företag använder ni er av när ni skickar och vad säger era erfarenheter? Funkar det bra?

Tack på förhand!

Svar

iSooLi
730 inlägg
iSooLi 730 inlägg 1 månad sedan

Bussgods.se

Har fastpris för frakt av skidor. Möjlighet till efterkrav, alltså betalning vid utlämning mot mindre avgift samt spårning av försändelse. Har aldrig klickat för min del.

The older I get, the faster I was. Citera
tobbeso
3 inlägg
tobbeso 3 inlägg 1 månad sedan

xSooLx skrev:

Bussgods.se

Har fastpris för frakt av skidor. Möjlighet till efterkrav, alltså betalning vid utlämning mot mindre avgift samt spårning av försändelse. Har aldrig klickat för min del.

Packar man in skidorna i en låda/väska eller räcker det att bara lämna in dem?

iSooLi
730 inlägg
iSooLi 730 inlägg 1 månad sedan

tobbeso skrev:

xSooLx skrev:

Bussgods.se

Packar man in skidorna i en låda/väska eller räcker det att bara lämna in dem?

Jag har skickat skidor inslagna i kartong och i skidfodral men aldrig utan. Fast om de är ordentligt hopsatta med pakettejp el motsv går det kanske, fast de är ju helt oskyddade då. Vet inte vad bussgods regler säger. Emballaget får du hursomhelst ordna själv, innan du lämnar in dem. Lite extra tejpning brukar man kunna få hjälp med vid behov beroende på ombud.

The older I get, the faster I was. Citera
GoranC
416 inlägg
GoranC 416 inlägg 1 månad sedan

Bussgods funkar föredömligt, 281 kr fast pris för ett par skidor, 25 kr för extra försäkring upp till varuvärde 20000kr, annars är det max 150kr/kilo i försäkring som ingår i dom 281kr.
100kr för skidfodral från XXL funkar fin om man inte har någon lämplig kartong
frakten brukar ta 4 dagar från inlämnande till det är framme

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook