Hjälm till melonhuvud?

Stalo
18 inlägg
Stalo 18 inlägg 1 år sedan

Hej!
Jag behöver tips på hjälmar som passar vattenmelonhuvuden. Mitt huvud är inte speciellt brett utan högt vilket gör att alla hjälmar jag testat hamnar för högt upp. Säkerhetsmässigt är det inte optimalt, det är obekväm & dessutom ser det lite...muppigt ut. Jag behöver alltså en djup hjälm. Några tips? 🙂

Svar

Bejnan
160 inlägg
Bejnan 160 inlägg 1 år sedan

Har liknande problem. Giro Combyn sitter hyfsat på mig iaf.

Stalo
18 inlägg

Tack för tipset!
Jag fick några andra förslag oxå;
Sweet Protection Trooper
Oakley MOD3
Smith Vantage
Blir väl att beställa hem en massa hjälmar & prova sig fram. Inte lätt att vara en conehead...

Gahnis
198 inlägg
Gahnis 198 inlägg 1 år sedan

Hej!

Jag är också lyckligt lottad med ett både stort och "högt" huvud.. (innehållet är en fråga för sig dock..)

Provat mig fram och det är det jag rekommenderar dig att göra också, men för min del slutade det hela på Sweet Protection. Kört Trooper, Igniter och Rooster och samtliga har funkat fint.
Gå till butik och testa!

Kung Bore is always King Bore! Citera
Stalo
18 inlägg

Äh, du vet vad de säger. Stort huvud stor...öh...hjälm?
Tack för tipset! Tyvärr är ju butikerna inte så välsorterade. De har mycket i sina web-shoppar men inte så mycket i de fysiska butikerna (min erfarenhet). Men nu ikväll passade jag på att beställa en Smith Vantage Mips. Jag gillar BOA 360 & dagen till ära var den nedsatt till 1600:-. Blir intressant att se om den passar.

unsuspected
354 inlägg
unsuspected 354 inlägg 1 år sedan

Har provat en hel del hjälmar men den enda som funkade för mig var POC Receptor Bug.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook