#MakeFreerideGreatAgain

Jarle
Online 3966 inlägg
Jarle 3966 inlägg 5 dagar sedan | Senast ändrad Jarle (5 dagar sedan)

Heddious skrev:

Eventuellt relevant kuriosa i sammanhanget: @Jarle s profilbild är tagen på en skidfestarhelg. big_smile

En fantastisk skidfestarhelg!

Corin skrev:

Jarle skrev:

Pillard skrev:

Ni får helt enkelt börja arrangera events, av typen "tweetups" eller liknande för flitiga forummedlemmar. På så sätt kanske man kan få nytt liv i det hela

Förr var nm, Free radicalspremiären, skidfestarhelgen i tandådalen/åre naturliga mötesplatser. 50% av eventen finns kvar, ride the cow har alltid haft samma potential. Gängskidåkning och ljugarbänkar med en kall har väl inte blivit gammalt? Det kanske är mer fokus på själva tävlandet numera? Det var länge sedan jag var på något liknande event tyvärr.

Det finns nog kvar på samma sätt tror jag. Att ljuga ikapp och dricka kylda drycker har sannerligen inte blivit gammalt. Däremot har folket blivit det. De som står på Pelikanhyllan och hittar på saker att skylla sin 54:e plats i kvalet nu för tiden har inte växt upp med Freeride innan Facebook. Det är ett paradigmskifte. Nu avhandlas praktiska saker i en passande Facebookgrupp, och interna skämt och skojigheter hittas bäst i gängets snapchatgrupp.

Jag håller med om hela grejen. Alla Freeride-människor jag har träffat har varit i samband med något av dessa event. Det har varit trevligt alla gånger.

Precis som jag misstänkte. Jag har blivit gammal. Palla snapchat liksom.

skistore.se/mtbstore.se Citera
Vattendroppe
Online 2929 inlägg
Vattendroppe 2929 inlägg 4 dagar sedan | Senast ändrad Vattendroppe (4 dagar sedan)

Jarle skrev:

Palla snapchat liksom.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Äntligen.

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
Pillard
2899 inlägg
Pillard 2899 inlägg 4 dagar sedan

Vattendroppe skrev:

Jarle skrev:

Palla snapchat liksom.

Kan nån förklara poången? Frun tjatar men jag fattar inte på vilket sätt det skulle va bättre än tex messenger?

carl_couloir
253 inlägg
carl_couloir 253 inlägg 4 dagar sedan

Jag tycker en av dom stora behålningarna med Freeride är just att det inte är en app, bara att surfa in kolla läget lite liksom och sedan surfa vidare. Jag tror dessutom med ganska gott självförtroende att en app hade inneburit döden för Freeride, det släpps typ 2000 appar på app store varje dag...... och att konvertera över alla befintliga aktiva användare kommer inte att hända och att sedan försöka få nya användare och konton genom att först ladda ner en app ligger knappast i fallinjen om man säger så....

det vara mina två cent för nu
/C

pd
117 inlägg
pd 117 inlägg 4 dagar sedan

carl_couloir skrev:

Jag tycker en av dom stora behålningarna med Freeride är just att det inte är en app, bara att surfa in kolla läget lite liksom och sedan surfa vidare.

Forumsinlägg och artiklar på Freeride syns dessutom när man söker på Google.

Jarle
Online 3966 inlägg
Jarle 3966 inlägg 3 dagar sedan

Pillard skrev:

Vattendroppe skrev:

Jarle skrev:

Palla snapchat liksom.

Kan nån förklara poången? Frun tjatar men jag fattar inte på vilket sätt det skulle va bättre än tex messenger?

Bilderna/videon försvinner efter ett tag/öppnats. Vad den funktionen gör för bildskickandet får du fantisera om själv.

skistore.se/mtbstore.se Citera
Pillard
2899 inlägg
Pillard 2899 inlägg 3 dagar sedan

Jarle skrev:

Pillard skrev:

Vattendroppe skrev:

Bilderna/videon försvinner efter ett tag/öppnats. Vad den funktionen gör för bildskickandet får du fantisera om själv.

Hahaha! I see...

Vattendroppe
Online 2929 inlägg
Vattendroppe 2929 inlägg 3 dagar sedan

Pillard skrev:

Jarle skrev:

Pillard skrev:

Hahaha! I see...

Precis, men bara en begränsad tid.

www.randoscando.com || @rando_scando Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook