Skidglasögon och hjälm i Sthlm

akleja
10 inlägg
akleja 10 inlägg 1 år sedan

Bor norr om Sthlm och vart finns de bästa butikerna när det gäller utrustning? Tror inte på XXL, Intersport och Stadium... eller har jag fel? Behöver införskaffa skidglasögon och hjälm i morgon.

Svar

unsuspected
354 inlägg
unsuspected 354 inlägg 1 år sedan

Alpingaraget dock har både Stadium och XXL samma premiumärken.

Always-Sunny
375 inlägg
Always-Sunny 375 inlägg 1 år sedan

Tycker även vissa Intersport har helt ok utbud på hjälmar och goggles, men AG har säkerligen bättre utbud.

Kaskar
566 inlägg
Kaskar 566 inlägg 1 år sedan

Stadium Barkaby brukar ha rätt stort ubud (och allt listas på nätet så man behöver inte åka dit i onödan).
Det finns en Oakley-butik i Mall of Scandinavia också som har det mesta från Oakley (i alla fall när jag var där förra vintern).
XXL tycker jag är lite för mesiga i utbudet. De tar inte med top of the line i utbudet (och vi vet ju att ju dyrare grejer desto bättre blir man på att åka...)

Gravelman
11 inlägg
Gravelman 11 inlägg 1 år sedan

Beror på vilken hjälm du vill ha

Personligen gillar jag Smith så det fick bli lennasport

Kolla vilka märken du är intresserad av:
Poc
Smith
Oakley
Sweet Protection
Head
Giro
Scott

Många gillar ju Poc, men passade inte alls mig, testade hela butikens hjälmar,

Köpte även Smith Googles sitter som en smäck

Lycka till

jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 1 år sedan

åk till Alpingaraget! De har sjukt stort sortering på både hjälmar och goggles med alla stora märken, samt sjukt kunnig personal som har svinbra koll på att du får något som verkligen passar dina behov!

Ill be back Citera
akleja
10 inlägg
akleja 10 inlägg 1 år sedan

jeppenator :

åk till Alpingaraget! De har sjukt stort sortering på både hjälmar och goggles med alla stora märken, samt sjukt kunnig personal som har svinbra koll på att du får något som verkligen passar dina behov!

Tack! Alpingaraget blir det ett besök till. Det är till ett sådant ställe med folk som vet vad de snackar om jag vill till! ?

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook