Skidor fall mot kakelgolv

JensNilsson
8 inlägg
JensNilsson 8 inlägg 1 år sedan

Tja! Precis premiäråkt mina splitter nya Blizzard Bonafide helgrym skida btw. Kom hem och så dum som jag är stälde jag skidorna lutandes mot ytterdörren varpå dom föll rakt ner i kakelgolvet utanför när en person öppnade dörren. Har kollat dom noggrant och allt verkar ok utantill, behöver jag oroa mig för att nått gått sönder eller fått sprickor innuti? Tål skidor sånt? Det är ju inte sällan de välter från skidställ osv, men då faller de ju på snö!

Sjukt nojjig för att de inte ska va samma sak att åka på igen, alltså att de böjt till sig eller fått sprickor som jag inte kan se haha.

Svar

dallan
Online 559 inlägg
dallan 559 inlägg 1 år sedan

Det lär va helt lugnt, ser du inget på utsidan är konstruktionen garanterat hel, är där du borde sett något om inte. Kicka tillbaks i soffan med en öl och slappna av.

Carde
87 inlägg
Carde 87 inlägg 1 år sedan

no problem. De tål mer än så, betänk att man kan hoppa från klippor med skidor. Så länge inte Orrefors eller Kosta Boda har tillverkat skidorna ska det gå bra

Ludiu
76 inlägg
Ludiu 76 inlägg 1 år sedan

Hur gick det med golvet?

JensNilsson
8 inlägg

Okej era svar är lugnande, skönt smile de satt ihop undersida mot undersida och kan således ha slagit ner sidleds med stålkanterna först... Märkte inte några jack osv, bara tänker så att de limmade lagrena inte släpper eller nått haha.

JensNilsson
8 inlägg

Ludiu :

Hur gick det med golvet?

Haha du tror att de är såpass hårda alltså... Det gick bra, som sagt kakelgolv eller liknande så hårt som tusan

AxelHassel
31 inlägg
AxelHassel 31 inlägg 1 år sedan

Ludiu :

Hur gick det med golvet?

Haha, tänkte också mer på golvet än skidorna...

KaitsuH
Online 571 inlägg
KaitsuH 571 inlägg 1 år sedan

Jens, har du själv betalt ditt kakelgolv? Menar bara, att det är mycket mycket dyrare än dina skidor!

KaitsuH Citera
JensNilsson
8 inlägg

KaitsuH :

Jens, har du själv betalt ditt kakelgolv? Menar bara, att det är mycket mycket dyrare än dina skidor!

Haha näh. De föll på plattorna utanför lgh och de verkar hela också haha. Men ni tror inte det är nått problem för skidorna även ifall de slog i med stålkanten först alltså?

felixiko
15 inlägg
felixiko 15 inlägg 1 år sedan

JensNilsson :

KaitsuH :

Haha näh. De föll på plattorna utanför lgh och de verkar hela också haha. Men ni tror inte det är nått problem för skidorna även ifall de slog i med stålkanten först alltså?

Titta noggrannt längs efter stålkanten och på sidorna av skidan så att det är tätt överallt. Om det är förseglat och utan glipor så är det lugnt. Annars får man limma ihop det med epoxy.

Som referens har mina skidor fått åka, sladda och landa över och på klippor och stenar hundratals gånger utan att stålkanten släppt, så jag har mycket svårt att tro att det skulle hända när de faller av sig själva utan någon extra vikt på. Däremot stod de inte pall då en buss körde över dem härom veckan, då fick limburken åka fram! Ja, mina plankor har några skönhetsfläckar...

Hawk100
622 inlägg
Hawk100 622 inlägg 1 år sedan

Bara att slänga skidorna direkt!! De kan ha fått mikrosprickor som visar sig först i extrema situationer.....
Tänk dig själv när du lättar över ett krön i störtloppsfart och skidorna plötsligt bara pulveriseras under dina fötter. Livsfarligt. Eller när du står i en isig 50-gradig colouir och hela stålkanten plötsligt vara släpper från resten av skidan.... Kan sluta hur illa som helst!
Skidor är ju ömtåliga precisionsintrument sammanfogade av tusentals små små delar och tål absolut inte att utsättas flr stötar och vibrationer.....
Det säkraste är förmodligen att du skickar dem till mig så jag kan se till att skidorna destrueras på ett ansvarsfullt sätt, helt utan kostnad dessutom!!!!

Humlegarden
43 inlägg
Humlegarden 43 inlägg 1 år sedan

Hawk100 :

Bara att slänga skidorna direkt!! De kan ha fått mikrosprickor som visar sig först i extrema situationer.....
Tänk dig själv när du lättar över ett krön i störtloppsfart och skidorna plötsligt bara pulveriseras under dina fötter. Livsfarligt. Eller när du står i en isig 50-gradig colouir och hela stålkanten plötsligt vara släpper från resten av skidan.... Kan sluta hur illa som helst!
Skidor är ju ömtåliga precisionsintrument sammanfogade av tusentals små små delar och tål absolut inte att utsättas flr stötar och vibrationer.....
Det säkraste är förmodligen att du skickar dem till mig så jag kan se till att skidorna destrueras på ett ansvarsfullt sätt, helt utan kostnad dessutom!!!!

Word

GoranC
594 inlägg
GoranC 594 inlägg 1 år sedan

Hawk100 :

Vilka skidor tar du mot för gratis destruktion? Kan vara bra att veta vilkna man kan skicka utan att få destruktionsavgiften fakturerad. Helt plötsligt kan det hända att man kör på en argsint kotte eller annat ödeläggande fast föremål.

Hawk100
622 inlägg
Hawk100 622 inlägg 1 år sedan

Alla dyra skidor som är max ett år gamla....
Gärna i längder från 180 och uppåt, eftersom jag är rätt lång (vad nu det spelar för roll när skidorna ändå ska destrueras????).
Techbindningar är inget hinder. Och har du hudar till skidorna så är det säkrast att även skicka med dem. Vem vet vilka osynliga skador sim kan ha uppstått även på dem.....

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook