Pjäxor för extrema vader!

JosAnd
3 inlägg
JosAnd 3 inlägg 1 år sedan

Söker en pjäxa som funkar för !extremt grova vader! Har även breda fötter och höga vrister, som grädde på moset har jag även reumatism i mina fötter och klarar inte av något som klämmer! Har testat otaliga pjäxor och inga funkar, så kanske någon här som har några idéer? Är absolut inte någon avancerad åkare utan en tre barns mamma som vill kunna hänga med sina barn i backen.
Tacksam för tips och ideer

Svar

dallan
Online 511 inlägg
dallan 511 inlägg 1 år sedan

Atomic Hawx Prime/Magna, K2 BFC, Head Edge, Dalbello Kyra. Spana in dessa.

JosAnd
3 inlägg

Dalbello kyra har jag funderat på Måste bara hitta någon här i norr som säljer den. tydligen är utbudet på utrustning större neråt i landet fast det är vi i norr som har sjukt mkt snö 🤨

dallan
Online 511 inlägg
dallan 511 inlägg 1 år sedan

I dom större skidorterna finns det ett helt ok utbud. Men visst, 1,1 miljon människor i Norrland, resten i Svealand och Götaland påverkar utbudet smile

supercross
146 inlägg
supercross 146 inlägg 1 år sedan

Kanske Nordica Sportmachine kan funka? Finns i 100 120 och 130 flex.

iQvistus
7 inlägg
iQvistus 7 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad iQvistus (1 år sedan)

Har jagat pjäxor till gumman i två år men gått bet på det mesta pga samma problem, hon provade sig igenom alla dalbello vi kunde hitta eftersom alla verkade eniga om att grova vader=dalbello och det var inte ens nära att den skulle gå att stänga skaftet.
Till sist hittade vi dock ett par som funkade, Salomon X Pro 100 (hon prövade även mina pjäxor, Fischer RC pro 120, fast i rätt storlek så klart och dom var tydligen rätt ok dom med men lite trängre kring vaderna)

JosAnd
3 inlägg

Har idag en salomon spk som e grymt skön för fötterna tyvär sämre med skaften sen benen blivit grövre! Är som i valet och kvalet om jag ska kolla om de går å göra något åt skaften för detta e ju en djungel 😜

iQvistus
7 inlägg

JosAnd :

Har idag en salomon spk som e grymt skön för fötterna tyvär sämre med skaften sen benen blivit grövre! Är som i valet och kvalet om jag ska kolla om de går å göra något åt skaften för detta e ju en djungel 😜

Kan tillägga att sambons vader är ca ∅40cm i höjd med skaftöpningen och sitter som gjutna i x pro 🙂

josh
444 inlägg
josh 444 inlägg 1 år sedan

iQvistus :

JosAnd :

Kan tillägga att sambons vader är ca ∅40cm i höjd med skaftöpningen och sitter som gjutna i x pro 🙂

∅40cm? redwood stubbar?

Frankfurt Citera
iQvistus
7 inlägg

josh :

iQvistus :

JosAnd :

∅40cm? redwood stubbar?

Ska så klart vara omkrets och inte diameter 😥

JonasHedman1
1 inlägg
JonasHedman1 1 inlägg 1 vecka sedan

Hej jag skulle rekommendera Strolz med dina fötter och vader.

Bear70
1 inlägg
Bear70 1 inlägg 1 vecka sedan

Efter en dag i Göteborg sittande på SkiStores provning och dissat Dalbellos Kyra och Panterra sedan hos Udéns där Tecnica MACH SPORT 85w HV inte heller kunde nå spännena så hittade vi Fischer MY Cruzar 80 Vacuum på XXL där spännena inte ens behövde vara i yttersta läget!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook