Skiers Accredited, vad är det för larvigt skämt?

Mountain_Man
4113 inlägg
Mountain_Man 4113 inlägg 5 mån sedan

@Hawk100
I utkanten av ämnet ... menar du att specifikt ÅS har varit usla i sin presentation av tekniktips eller att det överhuvudtaget inte går att göra på ett bra sätt med bild och text?

/MM

Går det att missförstå ... så är jag på! Citera
JL76
1160 inlägg
JL76 1160 inlägg 5 mån sedan

Mountain_Man skrev:

@Hawk100
I utkanten av ämnet ... menar du att specifikt ÅS har varit usla i sin presentation av tekniktips eller att det överhuvudtaget inte går att göra på ett bra sätt med bild och text?

/MM

Jag hoppar in i denna tangent och hävdar att en av anledningarna till att just så mycket golfinstruktioner syns i tidningarna är för att golfinstruktioner är så otroligt dåligt att presentera på just det viset. Det är alltså ett dolt sätt att förstöra/bromsa människors tekniska utveckling för att kunna fortsätta ge dem dåliga instruktioner.

Samma sak skulle gälla för skidinstruktioner, har man inte sett personen själv i verkligheten bör man inte heller ge några former av generella tips, massor av golfens utövare är helt förstörda av alla dessa "välvilliga tips" precis som alla de där som "hjälptes" av alla dessa dieter kvälls och damtidningar har gillat att "tipsa" om.

On topic förstår jag inte hur detta koncept ska fungera då människor som har 120k extra tillgängligt för hobbyintressen inte är unga, finns det ett intresse att helt plötsligt bli bättre som +30år inom skidåkningen i sverige? Den generationen är ju uppvuxen med volvokombis och sportlov i sälen?
Men det kanske är just att det kostar 120k som är grejen? Som en skrytgrej, veblen good, 120k för nån som köper en Hublot/Panerai för de pengarna och nån sportbil varje år är ju småpengar och att då kunna knäcka de andra med att skidveckan var så mkt dyrare och mer speciell med sektbuzzwords är väl lätt värt det.

Btw jag har tagit skidlektioner på eget initativ, men det var iofs ett tag sen, men sen har jag alltid varit lite udda och obekymrad om vad andra tycker.

kunskap är så tråkigt ospontant Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook