Säsong i Andorra!

Limpi
3 inlägg
Limpi 3 inlägg 2 mån sedan

Tjena alla pudersmekare och pisträvar!
Jag och en mycket god vän till mig tar snart studenten och möjligheterna för en fin säsong skidåkning har helt plötsligt öppnat upp sig för oss. Låg precis och tittade på FWT och såg Turdells vinståk när det slog mig att man kanske skulle vidga sina vyer och riktade då blicken mot Andorra! Vi tycker om att tura och fin lössnö!
Är det någon som har erfarenhet från Andorra sedan innan? Tror ni att det lämpar sig för några säsongare?Någon speciell ort, Vall Nord eller Grandvalira?
Mycket tacksam för svar
Mvh
Linus Ghatnekar Nilsson

Svar

VictorWickel
26 inlägg
VictorWickel 26 inlägg 2 mån sedan

Snacka med Harlaut, han vet nog wink

unsuspected
245 inlägg
unsuspected 245 inlägg 2 mån sedan

Har för mig att @daybreak gör säsong där just nu.

daybreak
24 inlägg
daybreak 24 inlägg 1 vecka sedan

Hallå, Jag är just hemkommen efter en säsong i Arinsal ( ingår i Vall Nord)
Jag har haft en sjukt bra säsong. Har gjort många säsonger i alperna men denna var nog en av mina bästa.
Jag har bott i Arinsal vilket är en liten by men galet bra party . Inga svenskar men massor med engelsmän.
Arinsal och pal hänger i hop vilket gör det till ett ok område. Det är fortfarande väldigt litet men överaskande bra.Det är ingen puder hets som i alperna så du kan hitta orörd snö en vecka efter det snöat. I liftkortet ingår även Arcalis vilket är sjukt bra för offpist åkningen. Grandvaleria är sjukt stort och jag funderar på att åka dit nästa säsong om jag inte kan få ettt instruktörs jobb i Arinsal.

Är det något mer du vill veta så hör bara av dig.

///Jonas

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook