Afterski för 17 åringar i Åre?

HSchwarz
5 inlägg
HSchwarz 5 inlägg 1 år sedan

God dag allesamman! Vi är ett gött gäng 01or som ska upp till Åre för lite påsk-shredd och undrar naturligtvis hur möjligheterna till lite saftig afterski ser ut där uppe? Om nån har erfarenhet av några shady barer som inte leggar eller är sugen på att bjuda in ett gäng skånska jibbers på hemma fest så får ni mer än gärna skriva här! Tack på förhand!

Svar

KaitsuH
551 inlägg
KaitsuH 551 inlägg 1 år sedan

Åre Björnen då! "Åre Björnen. Vill du ta det lite lugnare, välj då Åre Björnen vars fokus är barnfamiljen. Här finns både enkla och lyxigare lägenheter att bo i, barnens skidområdet runt knuten, liksom restaurang och särskild barn-after ski. Tips: Åre Björnens särskilda familjeveckor; veckorna 2–4, 13–14."

KaitsuH Citera
HSchwarz
5 inlägg

Låter underbart!

localplower
18 inlägg
localplower 18 inlägg 1 år sedan

Tror du kom fel, var kanske flashback du försökte ta dig till? Här diskuterar vi mest skidåkning. Trevlig dag!

HSchwarz
5 inlägg

localplower :

Tror du kom fel, var kanske flashback du försökte ta dig till? Här diskuterar vi mest skidåkning. Trevlig dag!

Vad är skidåkning utan afterski?

Ludd_3
147 inlägg
Ludd_3 147 inlägg 1 år sedan

HSchwarz :

localplower :

Ja det e väl skidåkning förmodar jag.

listagangstern
81 inlägg
listagangstern 81 inlägg 1 år sedan

Ludd_3 :

HSchwarz :

localplower :

+1

farsan56
65 inlägg
farsan56 65 inlägg 1 år sedan

Ibiza kanske? Barrundor med grisfulla engelsmen, skumparty.
Kan bli hur bra som helst.
Tror inte jag orkar nån afterski i dag heller efter allt härjande i skogen (Åre)

Ha de C

johngustafsson
107 inlägg
johngustafsson 107 inlägg 1 år sedan

Hade kunnat överväga att rodda hemmafest, om ni hade behagat att skriva ihop det. Fram tills dess. Stanna i skolan, och skolka framför allt inte från svenskundervisningen, ni verkar behöva den. En liten vägledning i grammatiken och ihopskrivningens värld hittar ni på denna länk.

// Surgubben

edelovekillerr
166 inlägg
edelovekillerr 166 inlägg 1 år sedan

Varför är alla så osköna?
Klart ett gäng snartonåringar vill ha det gött på afterski och inte sitta hemma i stugan efter åkdagen.
Har förövrigt inget bra svar på frågan, men lycka till och ha en fin resa!

VictorWickel
26 inlägg
VictorWickel 26 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad VictorWickel (1 år sedan)

Klart man ska på lite afterski efter åkningen. Afterski behöver ju inte bara vara brötigt. Att sätta sig ner på ett ställe där solen skiner och en trubadur står och lirar gitarr kan ju vara den bästa avslappningen efter åkning. Kanske inte det ett gäng 01 letar efter men wink

Kaskar
552 inlägg
Kaskar 552 inlägg 1 år sedan

Får ett gäng 17-åringar ens hyra i Åre utan målsmans sällskap?

Bästa tipset är väl att hänge nere vid bolaget och få nån att köpa ut. Sen ta baksidan Bygget. Ett klassiskt offpiståk i Åre

tallialli
91 inlägg
tallialli 91 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad tallialli (1 år sedan)

Riktigt osköna kommentarer. Ska ni vara bittra kan ni väl sitta hemma och vara otrevliga istället för att komma och sprida ut eran skit här..

Mitt tips är att få tag på lite alkohol, åk upp på berget med en högtalare och spadar och bygg ihop detta. När ni sedan har byggt upp detta försöker ni bjuda in folk till er egna afterski. Skriv ut och fråga på jodel (om någon använder det i Åre?), matcha med folk på tinder och bjud in eller fråga lite andra gäng på berget som ser ut att kunna vara intresserade. Men glöm inte om ni ska göra detta, städa upp ordentligt efter er, skräp hör verkligen inte hemma i naturen. https://www.freeride.se/img/photo/n/dbdfdd6aba69a8a597abca3ce6526745.jpg

havreboll
1047 inlägg
havreboll 1047 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad havreboll (1 år sedan)

tallialli :

Riktigt osköna kommentarer. Ska ni vara bittra kan ni väl sitta hemma och vara otrevliga istället för att komma och sprida ut eran skit här..

Mitt tips är att få tag på lite alkohol, åk upp på berget med en högtalare och spadar och bygg ihop detta. När ni sedan har byggt upp detta försöker ni bjuda in folk till er egna afterski. Skriv ut och fråga på jodel (om någon använder det i Åre?), matcha med folk på tinder och bjud in eller fråga lite andra gäng på berget som ser ut att kunna vara intresserade. Men glöm inte om ni ska göra detta, städa upp ordentligt efter er, skräp hör verkligen inte hemma i naturen. https://www.freeride.se/img/photo/n/dbd … 526745.jpg

Nu är det väl ändå ingen som direkt verkar ha vänt sig mot det förslag du kommer med. Tror nog ingen hade klagat på om TS hade skrivit och frågat efter något skönt ställe att bygga en snösoffa och sedan undrar om det finns någon skön spellista att spela samtidigt som man bjuder in förbiåkande till lite gött häng.

Det jag gissar att dom flesta vänder sig mot är "kom med förslag på en bar i Åre som skiter i lagen om att inte sälja alkohol till minderåriga". Sen kanske det är så att kompisgänget bara vill in och hänga lite på en nattklubb helt nyktra utan att köpa något (finns ingen lag om att man inte får vistas i lokalen så länge man inte serveras) och isf all heder åt dom (inte lätt att ha kul på klubb nykter enligt mig själv).

Sen kan man tycka vad man vill om lagen och jag har själv varit på krogen när jag var 16 (var med några äldre kompisar och vi mest bara gick in och tog några öl i lugnan ro).

Sen kanske folk ska tänka lite på forumreglerna som inte tillåter att "Uppmana till straffbara handlingar eller sprida någon annan persons uppmaning till brott."

tallialli
91 inlägg
tallialli 91 inlägg 1 år sedan

havreboll :

tallialli :

Mitt tips är att få tag på lite alkohol, åk upp på berget med en högtalare och spadar och bygg ihop detta. När ni sedan har byggt upp detta försöker ni bjuda in folk till er egna afterski. Skriv ut och fråga på jodel (om någon använder det i Åre?), matcha med folk på tinder och bjud in eller fråga lite andra gäng på berget som ser ut att kunna vara intresserade. Men glöm inte om ni ska göra detta, städa upp ordentligt efter er, skräp hör verkligen inte hemma i naturen. https://www.freeride.se/img/photo/n/dbd … 526745.jpg

Nu är det väl ändå ingen som direkt verkar ha vänt sig mot det förslag du kommer med. Tror nog ingen hade klagat på om TS hade skrivit och frågat efter något skönt ställe att bygga en snösoffa och sedan undrar om det finns någon skön spellista att spela samtidigt som man bjuder in förbiåkande till lite gött häng.

Det jag gissar att dom flesta vänder sig mot är "kom med förslag på en bar i Åre som skiter i lagen om att inte sälja alkohol till minderåriga". Sen kanske det är så att kompisgänget bara vill in och hänga lite på en nattklubb helt nyktra utan att köpa något (finns ingen lag om att man inte får vistas i lokalen så länge man inte serveras) och isf all heder åt dom (inte lätt att ha kul på klubb nykter enligt mig själv).

Sen kan man tycka vad man vill om lagen och jag har själv varit på krogen när jag var 16 (var med några äldre kompisar och vi mest bara gick in och tog några öl i lugnan ro).

Sen kanske folk ska tänka lite på forumreglerna som inte tillåter att "Uppmana till straffbara handlingar eller sprida någon annan persons uppmaning till brott."

Du har en poäng med det du säger, men jag tycker fortfarande inte att det är anledning nog till att ha en otrevlig ton och gnälla på att TS särskriver..

havreboll
1047 inlägg
havreboll 1047 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad havreboll (1 år sedan)

tallialli :

havreboll :

tallialli :

Du har en poäng med det du säger, men jag tycker fortfarande inte att det är anledning nog till att ha en otrevlig ton och gnälla på att TS särskriver..

På detta vill jag svara med ett citat från Charles Baudelaire.

"La plus belle des ruses du diable est de vous persuader qu'il n'existe pas"

Djävulens vackraste trick är att övertyga mänskligheten om att han inte existerar...

Men sedan finns fästingar, Alpine Trekkers och särskrivningar... Genast blir det uppenbart att han ännu har sitt fäste här på jorden

KaitsuH
551 inlägg

Om en sjuttonåring behöver hjälp för att dricka alkohol, så borde han inte alls dricka alkohol ännu! Det bara är så.

Började själv supa som 13- åring, och då behövde vi absolut inte hjälp från åldringar.

KaitsuH Citera
tallialli
91 inlägg
tallialli 91 inlägg 1 år sedan

KaitsuH :

Om en sjuttonåring behöver hjälp för att dricka alkohol, så borde han inte alls dricka alkohol ännu! Det bara är så.

Började själv supa som 13- åring, och då behövde vi absolut inte hjälp från åldringar.

Så du tog absolut inte någon hjälp av någon för att få tag på alkoholen? Producerade du den själv redan vid 13 års ålder?

Humlegarden
43 inlägg
Humlegarden 43 inlägg 1 år sedan

Nivån på tråden på en skala 1-10? Minus 1

KaitsuH
551 inlägg

Humlegarden :

Nivån på tråden på en skala 1-10? Minus 1

Om jag ska börja tråden: "Var kan jag få tag på crack eller speed i Hemavan", så jag tror, att tråden skall inte bli så hemskt intellektuell. Tyvärr.

KaitsuH Citera
Mountain_Man
4119 inlägg
Mountain_Man 4119 inlägg 1 år sedan

Seriöst nu, ni hittar allt ni behöver veta här https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=2606

That's all kids!
MM

Går det att missförstå ... så är jag på! Citera
tallialli
91 inlägg
tallialli 91 inlägg 1 år sedan | Senast ändrad tallialli (1 år sedan)

Mountain_Man :

Seriöst nu, ni hittar allt ni behöver veta här https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=2606

That's all kids!
MM

Det tog ett tag att läsa igenom tråden, men nu har kycklingen som innan dippan-läsandet var frusen blivit klar. Underhållande måste jag verkligen säga att det har varit, tack för det!

HSchwarz
5 inlägg

tallialli :

Fan vad jag älskar dig! Du är mer än välkommen på vår afterski m8!

Davidriset
6 inlägg
Davidriset 6 inlägg 11 mån sedan

Ludd_3 :

HSchwarz :

localplower :

så sant!!

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 11 mån sedan

havreboll :

tallialli :

havreboll :

På detta vill jag svara med ett citat från Charles Baudelaire.

"La plus belle des ruses du diable est de vous persuader qu'il n'existe pas"

Djävulens vackraste trick är att övertyga mänskligheten om att han inte existerar...

Men sedan finns fästingar, Alpine Trekkers och särskrivningar... Genast blir det uppenbart att han ännu har sitt fäste här på jorden

Käre Havreboll,

Skistar, glöm aldrig Skistar. Detta yttersta jävla bevis att man aldrig får vara riktigt glad.

#MOTDETMODERNASKIDPEPPET Citera
havreboll
1047 inlägg
havreboll 1047 inlägg 11 mån sedan

@Jibberisch

Vad är skistar...?

Jibberisch
1540 inlägg
Jibberisch 1540 inlägg 11 mån sedan

havreboll :

@Jibberisch

Vad är skistar...?