Intuition växla mellan skal

Pillard
Online 3107 inlägg
Pillard 3107 inlägg 1 år sedan

En enkel fråga. Kan mina Intuition-liners tappa i form av att växlas mellan olika skal? De är ju en gång värmda och formade efter mina nuvarande skal och om jag använder dem i andra skal tänker jag att materialet borde kunna tryckas olika på grund av att skalen inte ger stöd på samma ställen exakt

Svar

Ludiu
76 inlägg
Ludiu 76 inlägg 1 år sedan

Jag har flyttat mina gamla il moro-liners och tryckt ner i mina lupos. Verkar funka ok än så länge. Säkert inte optimalt med en ”vanlig” liner i en randopjäxa men vafan. Det går så länge det går. Ska ju dock sägas att detta är inom samma pjäxtillverkare så kanske inte är oändlig skillnad i skalen.

MnO
2231 inlägg
MnO 2231 inlägg 1 år sedan

Jag vet inte hur det är med Intuition, men jag körde med ett par formsprutade innerskor i fel skal under nästan två år. När jag tog ur dom igen kunde man inte se någon som helst skillnad, trots att det var olika märken. Men formminnet på en formsprutad sko är extremt bra om man kör med kompakt skum. Jag kan som sagt inte svara på om Intuition behåller formen lika bra.

Hur passformen blir beror ju helt på vilka skal man blandar mellan. I vissa fall passar det så att man inte märker någon skillnad och i andra fall blir det oåkbart dåligt.

Pillard
Online 3107 inlägg
Pillard 3107 inlägg 1 år sedan

Hm, i det här fallet var tanken att ta mina Intuition Pro Tour ("bakade" i mina MTN Lab-skal) och istället använda dem i mina gamla Pinnacle-skal. Sitter det illa är de tju inga problem, då kör jag inte den kombon bara. Det jag är orolig för är helt enkelt om det kan uppstå problem när jag sen stoppar tillbaka dem i MTN Lab.

Frågan är väl alltså huruvida sprut-innerskor har högre formminne än Inuitions...

herrgard
363 inlägg
herrgard 363 inlägg 1 år sedan

Jag har bara åkt fulltiltliners i fel skal måånga dagar och sen stoppat tillbaka dem och inte märkt någon skillnad alls. Borde väl gå att värma om dem igen om det blir väldigt fel. Tror nog du kommer märka mer av att de packat ut/föränring av fot än av användning än av fel skal.

LawndartGustav
1097 inlägg
LawndartGustav 1097 inlägg 1 år sedan

Flytta runt bara, däremot kan ju skalen vara för olika för att det ska funka. Jag flyttar hej vilt!

Åk mer jobba mindre! Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook